Huis, Tuin en Keuken

mutsss
21-12-2008 om 04:59
Rvs schoon maken
Wat mij betreft DE tip van het jaar! (Bedankt ma!)
Ik heb een RVS koelkast, vaatwasser, oven en magnetron en ik kreeg al bijna spijt. Wat een gedoe om dat schoon te maken en te houden.
Toen mijn moeder met een tip kwam. Mijn zus had eens via internet een pot gekocht. Werkt op zich goed maar wel vrij duur. Mijn moeder vond het wel heel erg naar groene zeep ruiken en dacht dat probeer ik gewoon een keer. En of dat werkt!
Je pakt een emmertje schoon warm water en een schone doek (dus geen ander schoonmaakmiddel erin). Je dipt je doek in de groene zeep. Niet te veel gebruiken! En daar smeer je je oppervlakte mee in. Daarna doek goed afspoelen en weer afnemen, indien nodig nog een keer doek afspoelen en afnemen. Het lijkt even of het nooit meer goed komt maar wacht tot alles goed droog is!Het lijkt ook wel of er een laagje op zit want vieze vingers wrijf je er zo af. Ik heb een druk huishouden maar het is voldoende omdat maar 1 keer in de week te doen.
Een aanrader en nog goedkoop ook!
~Diana

Lynna
21-12-2008 om 10:32
Groene zeep
Ik ga het ook eens proberen Diana, voor mijn rvs. Verder heb ik de groene zeep al ontdekt, werkt geweldig goed en ik doe eindeloos met die pot zeep. Ik vraag me werkelijk af waarom niet iedereen alleen nog groene zeep gebruikt. Zijn er ook nadelen aan?

judiths mama
21-12-2008 om 11:16
Bedankt voor de tip
Dit ga ik ook eens proberen. We hebben RVS in een keuken die al in dit huis zat, anders had ik er never nooit voorgekozen. Vreselijk spul om schoon te maken. Maar wie weet, met jou tip wordt ik helemaal enthousiast als mijn keuken weer straalt!
(en dat met de kerst, wat willen we nog meer

Mamasan
21-12-2008 om 11:19
Wat ik doe
Ik maak het fornuis en de plaat erachter gewoon schoon met allesreiniger. Daarna droogwrijven met een theedoek of keukenpapier. Wordt altijd streeploos. We hebben ook zo'n flesje RVS-reiniger, maar dat gebruik ik maar heel zelden.

Mamasan
21-12-2008 om 11:52
Cameron
In een sopje en dan goed droogwrijven. Die RVS-reiniger kunnen we denk ik beter achterwege laten. Hier ook kleine krasjes op het fornuis (5 mnd oud) en ik vroeg me al af waar die vandaan kwamen ;-(

Anne Mieke
21-12-2008 om 19:41
Soppie en dan
Even met een alles reiniger soppie, dan daarna met een schoon doekje (microvezel) glansspoelmiddel druppelen. Goed uitwrijven en klaar.

albana
22-12-2008 om 08:38
Ook ideaal
groene zeep is ook ideaal voor houten vloeren die je wil dweilen (parket dus). daarvoor heb je speciaal spul, dat behoorlijk duur is en van verschillende merken, maar lees de achterkant maar eens goed....ál die merken bestaan qua inhoud voornamelijk uit groene zeep.
dus is het véél goedkoper om gewoon groene zeep te kopen, dit in een sopje te doen en dweilen maar. glans, glans, glans rondom je....gebruik het niet té vaak je krijgt wel een soort laagje dat weer moet slijten voor je het opnieuw doet (maar dat is ook de gebruiksaanwijzing voor dat dure parketdweilspul). rn niks stroef, eerder als je té veel zeep gebruikt glad (ik gebruik op een grote emmer 1 klein dopje).
ik gebruik voor het dweilen wel de vloeibare groene zeep....werkt wat makkelijker dan die vaste in de pot.
groeten albana

Rafelkap
22-12-2008 om 09:28
Bijna alles
Ik maak bijna alles schoon met een sopje met groene zeep, de vloeibare variant. Lijkt me minder troep in zitten dan in al die geurige flessen. Voor het aanrecht en fornuis (rvs) gebruik ik gewoon het afwaswater.

sus-anne
22-12-2008 om 14:19
Rafelkapje?
ik neem aan dat je niet met het vuile afwaswater je fornuis en je aanrecht schoonmaakt?of bedoel je dat wel?
lijkt me namelijk niet zo fris?