Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

07-01-2021 om 19:35

Saus voor Wraps?

Hallo allen.
Wij eten zo af en toe wraps met van alles en nog wat 'er in'.

nu vind ik die saus uit de KNORR pakken (met creme fraiche) lekker.

soms koop ik alleen zo'n pak voor de wraps en die saus... wil het eigenlijk zelf maken!

Heeft iemand wellicht hier en tip voor mij om het zelf te kunnen maken??

Koken met Karin?

https://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12430-mexicaanse-bonenburritos

Je kunt van alles in wraps stoppen. Onderin het advies om het met creme fraiche en guacamole te serveren.

Ik ben ook lui tegenwoordig. Gewoon gekochte, niet zelfgemaakte, meergranenwraps.

Emmawee

Emmawee

07-01-2021 om 20:09

Ik ken deze saus niet, maar...

Lees op de achterkant welke kruiden / specerijen erin zitten. Koop deze in losse potjes. Poederpotjes zijn goed genoeg, hoewel je van sommige dingen toch liever het origineel hebt.
Maar als je wilt dat het smaakt naar het pakje moet je dat dus juist niet doen. Daar moet je dus een beetje mee experimenteren.
Fruit een gesnipperd uitje. Als er selderij in de saus zit, fruit je ook een gesnipperde stengel bleekselderij, idem met wortel, knoflook of gember.
Fruit het tot het gaar en zacht is. Voeg dan de overige specerijen toe en meng dit goed. Zorg ervoor dat het niet aanbrandt.
Meng dan de crème fraiche erdoor. En
Tot slot nog eventuele verse groene kruiden als bieslook bijvoorbeeld..
Evt kun je nog wat lepels melk of bouillon of tomatenpuree (afhankelijk van de ingrediënten van de oorspronkelijke saus) toevoegen, als je de saus meer vloeibaar wil maken.

Jesse_1

Jesse_1

07-01-2021 om 21:42

Ingredienten

Ingrediënten: Wraps: TARWEBLOEM, water, raapzaadolie, stabilisator (E422, E466, E412), rijsmiddel (E450i, E500ii), voedingszuur E296, emulgator E471, zout, dextrose, conserveermiddel (E282, E202), meelverbeteraar E920.,
Kruidenmix: paprikapoeder^1 21%, ui^1 16%, suiker, knoflookpoeder^1 8,9%, aroma, zetmeel, zout, komijn, magere cacaopoeder, geconcentreerd citroensap (maltodextrine, citroensap), gehydrolyseerde plantaardige eiwitten, peper, gistextract, mineraalzout (kalium), koriander, cayennepeper, peterselie^1, BLADSELDERIJ, SELDERIJZAAD.,
Sausmix: maltodextrine, knoflookpoeder^1 13%, zout, geconcentreerd citroensappoeder, cayennepeper, suiker, aroma, dille^1, peterselie^1, lavas^1, lavaswortel^1, geconcentreerd bietensap., ^1 op duurzame wijze geteeld.

Duyvis

Ook ooit naar op zoek geweest en dit zakje van Duyvis door creme fraiche roeren komt echt dicht in de buurt: https://www.ah-boodschappen.nl/storage/product-image/poster/9311.jpg

Merel

Merel

08-01-2021 om 09:37

gaat vast lukken

Ik eet voornamelijk veganistisch, dus wilde geen kant en klaar sausjes meer kopen omdat daar vaak melk in zit en soms nog wat andere niet vega dingen. Toch had ik een saus (tagliatelle roomsaus) die ik erg graag wilde blijven eten (van toen ik nog niet vega at) dus ik heb die saus uit het pakje klaar gemaakt in het ene pannetje en in het andere pannetje een bechamelsaus gemaakt van havermelk en daarna gaan aanvullen met de kruiden die ik achter op het pakje zag staan (net zoals #4 van jesse). Pen en papier erbij en telkens een halve theelepel erbij (ik heb zo'n set lepeltjes van Dille&Kamille, dan gaat het heel precies) en maar proeven en vergelijken. En ja hoor, het is gelukt.
Dit receptje uitgeschreven en sindsdien maak ik de saus zelf.
Dus als je er een keer zin in hebt, gewoon proberen en proeven

Vicky

Vicky

08-01-2021 om 11:54

Iets heel anders, bijvoorbeeld wraps met kruidenboter, zalm en ijsbergsla.

bertje1

bertje1

13-01-2021 om 21:24

dank

ja, iets anders er op of in kan uiteraard..
maar saus maakt het net wat af.
die duyvis vind k wel ook een ideetje..

wat betreft ingredienten: belachtelijk natuurlijk hoeveel zooi er in het pakje zit! (wraps). tja. zelf maken blijft leuk...

Paddington

Paddington

14-01-2021 om 13:21

Zoals andere ook al aangeven

lekker experimenteren. Nog een tip, doe dat als je geen haast hebt en misschien zelfs al wat anders op het menu hebt staan.

Raffie

Raffie

14-01-2021 om 14:25

grappig

wij zijn ook zo dol op die saus, vooral dochter. Zij eet het liefst wraps met alleen die saus (ze is vegetarisch en daarnaast een zeer kieskeurige eter).

Lotte

Lotte

15-01-2021 om 11:07

nog nooit wraps uit pak gegeten

dus ik ken de saus niet. Wij doen er na bereiding meestal guacamole en zure room bij.
Als ik lees wat er in de saus zit.
zou ik een knoflookteentje fijn snijden en even bakken.
Daarna creme fraiche erbij.
dan verse peterselie, dille en een beetje citroensap. (dit is trouwens een saus die ik wel vaker maak, maar dan als dip met turke yogurt)
Omdat er lavas wordt gebruikt. En niet iedereen dit maggikruid in de tuin heeft staan (ik niet meer in iedergeval) een drupje maggi er in.
Proeven en dan naar behoefte (cayenne)peper en zout er in doen.
Het zal wel wat anders smaken omdat jij er geen suiker in gooit.Want dat is wat mij altijd tegen staat aan die pakjes overal zit suiker in.

Veel mensen vinden het lastig om zonder de pakjes te koken. Omdat dan alle kruiden er in zitten. Maar tegenwoordig heb je heel veel kruidenmixen voor maaltijden uit potjes. Heb je wel alle gedroogde kruiden maar dan zonder de suiker etc.

Suiker in pakjes

Ik ben ook tegen suiker in pakjes. Wel denk ik dat het vaak juist de suiker in de pakjes is wat maakt dat we saus uit een pakje vaak net wat lekkerder vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.