Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prulletje

Prulletje

01-01-2009 om 16:42

Schaatsen in amsterdam-west?

Na drie dagen met koorts en dergelijke in bed, hoop ik morgen voor het eerst met mijn kind op natuurijs te kunnen schaatsen. Maar omdat ik dus al een paar dagen de deur niet uitgeweest ben heb ik geen idee hoe het met het ijs gesteld is.
Kan iemand mij vertellen waar we kunnen schaatsen in de buurt van Amsterdam west? Wat is een leuke en veilige locatie? Rembrandpark misschien? Of meer richting Osdorp?

Prulletje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet het niet, maar

Gisteren werd er al geschaatst op de vijver in het Oosterpark, wij stonden er vandaag ook op en kregen de riebels: je voelde het werken onder je voeten. De dooi is ingevallen. Maar goed, er schaatstsen volwassenen op dus waarschijnlijk ging het wel, maar wij hoorden het kraken en scheuren en zijn vrij snel weer vertrokken - ook omdat ik er niet aan moet denken dat mijn 3jarige door het ijs zakt.

Ik wil maar zeggen: pas op. Naar ik begrepen heb zet de dooi door. Maar het ijs in West zal wel sterker zijn dan in Oost, vermoed ik, want West is opener.

Hoop dat je nog tips krijgt van iemand die daar vandaag geschaatst heeft. Veel plezier morgen!

Groeten,

Temet

Kunstijs?

In het Westerpark is een kunstijsbaan. Dan hoef je iig niet bang te zijn dat je erdoorheen zakt! Suus

Prulletje

Prulletje

02-01-2009 om 15:21

Ijs

Tsja, kunstijsbanen kennen we wel. Maar ik wil op Echt IJs! Maar goed, ik ben toch nog steeds ziek. En de rest van het gezin is nu op pad. Het ijs in de buurt bekijken maar waarschijnlijk voor alle zekerheid naar het Museumplein. Ook leuk. Voor hun dan...

Prulletje

Lietje

Lietje

02-01-2009 om 19:25

Sloterplas

Als peuter van 3 hebben we drie maanden op de Sloterplas gespeeld, compleet dichtgevroren. Ik weet niet hoe het nu daar is, maar de sloot er heen (Commeniusstraat) vroor eerder dicht.
Groet Lietje

Hihi

De Sloterplas, daar reed ik gisteren nog langs... Ik zou het niet proberen... Ligt he-le-maal open... De fontein (die was er vroegâh niet) spuit vrolijk!! Groet Suus

Fraz

Fraz

02-01-2009 om 20:20

Leuk

de sloterplas daar woonde ik vroeger vlakbij. Tis alweer zo lang geleden. Zat er op de sloterplasschool. Ach vroeguh kon je tenminste nog eens schaatsen. Kan me ook herinneren dat we een keertje op de straat konden schaatsen. Maar goed heb geen flauw idee waar je momenteel zou kunnen schaatsen in amsterdam maar las ineens sloterplas

Margriet*

Margriet*

02-01-2009 om 21:56

Je kon op de

Christoffel Plantijngracht lopen (die komt op de Sloterplas uit) maar schaatser heb ik er niet gezien.
Ik was gisteren in het Westerpark daar kon je op de 'zwemvijver' schaatsen, en we zagen mense langs de Haarlemmerweg, maar dat was maar een klein stuk. Nog een paar nachten en dan zal het wel beter zijn.

Prulletje

Prulletje

05-01-2009 om 14:31

Sloterplas?

Ik weet niet wat er vroeger anders was aan de Sloterplas dan nu. Maar er zit nog geen flintertje ijs in. Worden er nu misschien riolen op geloosd en vroeger niet? Iets warms of iets met stroming? Weet iemand dat?

Prulletje

Geen idee

... maar er ligt wel een kunstijsbaantje op de oostoever geloof ik

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.