Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schade lease auto?

hoi, wij hebben een lease auto. Nu zag ik tot mijn schrik dat het autokinderstoeltje een beschadiging /gaatje in de bekleding van de auto heeft gemaakt. Zouden ze hier moeilijk over doen? Of valt dit nog ergens te verhalen? 

Op wie zou je dat verhalen? Jouw autostoel maakt een gaatje en dan wil je dat iemand anders daarvoor betaalt? Wat een mentaliteit zeg.

Bloempje.

Bloempje.

02-03-2023 om 21:44 Topicstarter

Rhonda schreef op 02-03-2023 om 21:27:

Op wie zou je dat verhalen? Jouw autostoel maakt een gaatje en dan wil je dat iemand anders daarvoor betaalt? Wat een mentaliteit zeg.

nee hoor .. maar het lijkt mij niet dat als een autostoeltje altijd ‘juist’ gebruikt wordt dit gaatjes kan maken in je bekleding ? 

Rhonda schreef op 02-03-2023 om 21:27:

Op wie zou je dat verhalen? Jouw autostoel maakt een gaatje en dan wil je dat iemand anders daarvoor betaalt? Wat een mentaliteit zeg.

Waarom meteen zo aanvallend? Als jij een ondeugdelijk product koopt, zeg een pan met een steel die niet goed vastzit, die valt en molt je inductiekookplaat, is het dan ook  een slechte mentaliteit als je de fabrikant van de pan aansprakelijk stelt?

Voor TO: ik zou even bellen met de leasemaatschappij. Bij de mijne hoort kleine schade door normaal gebruik erbij; bij grotere schade betaal ik alleen het eigen risico. Verder zou een autostoeltje geen scherpe uitsteeksels of hoeken moeten hebben die schade maken, dus ook daar kun je best even over bellen. 

een intensief gebruikt autostoeltje kan schuren en dan een gaatje veroorzaken.
Dat komt vaker voor, belangrijk is om te bepalen of het voor het gebruik normale schade is. Is het er al na een half jaar gebruik van het stoeltje dan zou ik zeker de fabrikant contacten. Al ben ik bang dat je daar 0op het rekest krijgt. Is het na 3 jaar dan is het normale slijtage en zul je dat zelf moeten dragen bij de lease maatschappij.

En de ene lease maatschappij is kritischer dan de andere. Voor het inleveren kreeg ik een duidelijk overzicht met foto's wat wel en niet acceptabel was. De kleine vlekken in de bekleding werden toch behoorlijk doorberekend. Nu heb ik bewust voor stoelhoezen gekozen om die reden.

Is het heel erg zichtbaar? Of zou je met zo'n kromme naald (die stoffeerders gebruiken) het kunnen dichtnaaien? 
Los van dat dat stoeltje inderdaad geen scherpe delen zou moeten hebben, anders zou je nog wat kunnen navragen bij de leverancier van het stoeltje. Mocht het slijtage zijn dan zou ik er vanaf nu wat tussen leggen, of stoelhoezen of een handdoek o.i.d.?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.