Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

12-11-2010 om 18:06

Schoen zetten en niet meer in sinterklaas geloven

Mijn kinderen geloven (de jongste sinds kort) niet meer in sinterklaas . Maar hoe zit dat dan nog met de schoentjes zetten? Doen jullie dat nog met je ongelovige kinderen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo lang er nog iemand geloofd

werd er tot nu toe door de kinderen de schoen gezet.
Sinds de jongste niet meer geloofd, doe ik daar niet meer aan. De jeu is er dan toch af? En er komt iets veel leukers voor in de plaats. De spanning en voorpret van lootjes trekken, dichten en evt surprises maken.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2010 om 18:37

Nee

Maar een keer per sinterklaas periode zit er toch ineens een kleine chocoletter in ofzo..) waarmee zoons op het VO opscheppen: Ha, ik had een letter in mijn schoen vanmorgen! ))))

fladder

fladder

12-11-2010 om 20:24

Hier...

...zei ik altijd: als je zeker weten je schoen wil zetten, al geloof je niet (kinderen waren vorig jaar 11 en 14), dan ga je er ook bij zingen!
En geloof het of niet, maar ze deden het nog ook...!
Ik heb me bescheurd, maar ze kregen wel hun cadeautje (meestal een snoepje of zo)!
Ach, tradities zijn er om in ere te houden

Petr@

Petr@

12-11-2010 om 20:42

Hier

ook geen schoenzettende kinderen meer, maar af en toe stop ik wat in hun schoen, een miniletter of wat chocolademunten of een klein stukje marsepein. Om toch een beetje het sinterklaasgevoel te krijgen.
Daarom krijgt Petr@man soms ook een letter in z'n schoen ))

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2010 om 20:49

Nou, het kon mijn vraag zijn

want net vandaag zijn de jongste 2 ook deelgenoot van het grote geheim....weet dus ook niet, wat te doen?

Guinevere

Guinevere

12-11-2010 om 21:04

Ehhhh

Eh, ik zet hier nog steeds mijn schoen hoor. Al sinds mijn 2e jaar.
Wat bedoelen jullie eigenlijk met niet in Sinterklaas geloven? Bestaat ie niet dan?

Marleen

Marleen

12-11-2010 om 21:04

Tuurlijk

Zoon gelooft al twee jaar niet meer, maar zet echt wel zijn schoen. Is toch leuk! En ook al geloofd hij niet, op de een of andere manier blijft het toch spannend, ook die series en zo. Groetjes, MArleen

Guinevere

Guinevere

12-11-2010 om 21:05

En nu ff serieus

Wat is het verband tussen schoen zetten en in Sinterklaas geloven dan? Het is toch gewoon een ontzettend leuke traditie?

Hier ook hoor!

Mijn zoons vergeten dat ieder jaar weer, dus ieder jaar als de Sint net in het land is (morgen dus) zet ik hun "schoenjes" (maatje 39 en maatje 42 ).

Gr. Poezie.

Zus

Zus

12-11-2010 om 21:49

Leuk, kan dus alle kanten op

De reden van mijn vraag was dat mijn man en ik er een discussie over hadden vanmorgen. Hij vond het niet meer nodig en ik neig meer naar het in ere houden van het sintfeest met alles erop en eraan Maar ze zijn ook nog niet oud (7 en 9), dus nog niet heel raar om nog te zingen bij een schoen, nietwaar? Ik heb mijn man jullie reacties laten lezen en we zijn er dan nog niet uit, gezien de variatie in meningen, hahaha. We hebben nu tegen de kinderen gezegd dat ze 1 keer per week hun schoen mogen zetten en wél heel hard moeten zingen!
En nu de intocht, gaan we daar nog heen?

Intocht niet

Vééééééls te koud!
Jongste van bijna 13 gaat wel met een vriendje, ze vinden het leuk om die kleintjes te zien genieten daar.

Gr. Poezie.

tonny

tonny

12-11-2010 om 22:29

Hahaha

Hier werd tot ver na de gelovige leeftijd vrolijk schoengezet Was gewoon leuk en gezellig, een kleine attentie. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn.

Zingen hebben ze trouwens nooit gedaan. En hooi voor het paard en zo - hm nee. Het waren geen-voor-wat-hoort- wat gelovigen, en Sint was zeer genadig!

Tirza G.

Tirza G.

12-11-2010 om 22:46

Ach

Die van mij zetten ook hun schoen nog. Ze zijn 20 en 16. Tradities zijn goed. En leuk. We liggen blauw in de gang tijdens het zingen en ze rennen 's ochtends ouderwets als idioten naar beneden om te kijken wat er in zit.

Tirza

Traditie

Vraag van de al op kamers wonende meiden: Mam, wil jij mijn schoen zetten? Dan zing ik wel door de telefoon Hier is de regel dat Sint niets in de schoen doet als er niet gezongen wordt. En ook het paard blijft graag iets lekkers krijgen. Die laatste regel probeer ik al jaren af te schaffen, want de dames hebben er inmiddels een nieuwe traditie bijgemaakt. De gekste etenswaren worden in de schoen gepropt, liefst van het soort dat Zwarte Piet niet ongezien weg kan moffelen. Zodat moeders alsnog betrapt kan worden op het voor hulp-Sint spelen (weggooien is zonde, weten ze). Denk aan: die laatste sinaasappel, een tros bananen en met een pak koffie zal Americo ook vast blij zijn. De grootste lol hebben ze dan. Vorig jaar hebben we het schoenzetten tot 1 x beperkt, toen ze toevallig alledrie thuis waren. Gaan we dit jaar ook doen denk ik. Te leuk om af te schaffen. Een van de dames belde vanavond, ze gaat morgenochtend lekker uitslapen en dan in bed de Intocht bekijken. Het bijpassende strooigoed had ze al aangeschaft. Ze vond het megazielig dat haar zussen niet konden kijken, door logeren en werk...
Onyx

Annet

Annet

13-11-2010 om 00:58

Zingen verplicht

Hier liggen de schoencadeautjes al klaar voor de ongelovigen (8 en 13) en ze verheugen zich er al op.
Maar zonder zingen worden hier geen cadeautjes geleverd.
Of zij zich schamen is hun probleem, niet de mijne.
Maar ik vrees dat mijn kinderen geen schaamte kennen op dit gebied. Ze hebben vandaag met veel enthousiasme de sinterklaasdoos uitgepakt met boekjes over Sint, mini pietjes en sintjes, verkleedspullen die waarschijnlijk niet meer passen, etc.

Leuk!

al dat schoenzetten! En slim van je dochter, Onyx, zingen door de telefoon! Superleuk!
Hier nog een gelovige in huis, en 1 niet meer, ze zijn 4 en 8. Ik denk dat het schoenzetten nog wel even door gaat. En we gaan zeker naar de intocht elk jaar, want we zitten allemaal (behalve de jongste nu nog) bij de muziek!

Yta Chalne

Yta Chalne

13-11-2010 om 10:26

Yep

Elk jaar rond deze tijd ben ik de groten te snel af en prop ik gauw een chocoladeletter in hun laars (oid) zodat ze 's ochtends bij het aantrekken stomverbaasd zitten te kijken. Oh wat vind ik dat toch grappig. Ik heb nooit gehoord van een leeftijd waarop dat niet meer mag, gelukkig Vorig jaar heb ik ze allemaal (ook man) een mini-bio-fairtrade letter in hun schoen gegeven, en mezelf een enórme gevulde versierde letter (vijf keer zo groot). Omdat ik zo braaf was geweest.

Terpi

Terpi

13-11-2010 om 10:32

Och jee

Ik heb dit jaar voor het eerst een geheel ongelovig stel kinderen Vorig jaar geloofde in elk geval zusje nog en broers deden hun uiterste best om het spannend te houden voor zusje. Ik heb *geen seconde* gedacht dat ze nu dan geen schoenen meer zouden zetten... Sterker nog, ik ben al 2 weken aan het hamsteren zodat ik voldoende kleine kadootjes en snoepgoed in huis heb voor de hele periode! Hahaha, echt totaal niet bij stilgestaan! Ik heb zelfs ex gebeld om hem te laten weten dat Sint weer in het land aankomt vandaag en dat de kinderen dan natuurlijk hun schoen gaan zetten. Maarreh, zingen is hier wel een vast onderdeel van het ritueel, ook pubers zingen mee!

Lietje

Lietje

13-11-2010 om 14:38

Geen schoen

Dit jaar voor het eerst geen schoen zetten meer. Jongste is 11. Maar ik verstop elke dag 1 of 2 delen van ons sintspel die ze 's ochtends mogen zoeken. En dan is op 5 dec. het spel compleet en zijn er, als het spel goed gespeeld wordt, cadeautjes en gaan we ook zingen natuurlijk.
Lietje

reina

reina

13-11-2010 om 17:08

Elk jaar

Zolang de jeugd thuis woonde deden we, ook al waren ze al pubers, voor de gein nog zo nu en dan aan schoen-zetten. En ik vind elk jaar ergens in november nog een chocoletter oid in mijn schoen, ik vermoed dat Sintedochter de dader is

Tirza G.

Tirza G.

13-11-2010 om 23:44

Yta

Wat een briljant plan. Ik ben ook altijd erg braaf.

Tirza

Rina

Rina

14-11-2010 om 00:24

Elk jaar

Hier worden nog altijd 4 schoenen voor de haard gezet. Van 2 ouders en 2 'ongelovige' pubers Soms zelfs nog met wat lekkers voor het paard haha.

We gaan er echt even bij zitten en zingen hartstochtelijk wat Sinterklaasliedjes. Heerlijk gewoon.
Vanavond ook weer lekker gezongen. Deze keer ook de klassiekers van Henk Westbroek en Kinderen voor kinderen.

Natuurlijk zijn de schoenen (mt 42, 39, 37 en 36) de volgende ochtend gevuld!

liora

liora

14-11-2010 om 10:39

Geweldig yta

Haha, je hebt het verdiend!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2010 om 11:06

Ot over schoen zetten

Hier mocht dochter gisteren voor het eerst in haar leven haar schoen zetten. Schoen bij de balkondeur (dan kan Piet over de balustrade klimmen), kind zingt liedje, ouders kijken vertederd toe. En vergeten vervolgens als het kind naar bed is, het zorgvuldig ingekochte snoepgoed in de schoen te doen. Kind was vanochtend verontwaardigd, want Piet had vast bij andere kinderen wel iets in de schoen gedaan. Ik schaam me dood, wat voor moeder vergeet nu zoiets? Ik ben er nota bene zelf over begonnen afgelopen week.
Groetjes
Massi

Oei

ahh massi dat is wel sneu...

maar wel op te lossen want de nieuwe piet is de Vergeet Piet (die piet die pepernoten strooit om de weg terug te vinden). En die is duidelijk bij jullie langs geweest! domme vergeet Piet, die is vergeten kadootjes af te geven en komt vast vannacht langs om het goed te maken

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2010 om 12:32

Lol gruffalo

Dank je dank je, de vergeetpiet! Goed zeg, heb ik er een verhaaltje bij. En morgenochtend zit er een chocosint in die schoen, hoor.
Groetjes
Massi

Jade

Jade

14-11-2010 om 12:53

Massi,

wat hier ook heeft gewerkt is het verhaal van de Verstoppiet

Massi Nissa

Massi Nissa

14-11-2010 om 13:16

Haha jade

Ik merk het al, bij ons staat het hele gebeuren nog in de kinderschoenen. Ook een puik idee!
Groetjes
Massi

Jade

Jade

14-11-2010 om 13:45

De verstoppiet...

...is spontaan ontstaan toen dochterlief een paar jaar geleden niks in haar schoen had gevonden (en ze had nog wel zo mooi gezongen).

Het zweet brak me uit, ik heb het pakje gepakt en dus verstopt (ze stond in de badkamer), heb snel een briefje geschreven waarom het was verstopt ("kijk eens wat ik heb gevonden van de verstoppiet") en de show was compleet (en dochter was weer blij.

Mijn zoon speelde het spel mooi mee......

Jade

Jade

14-11-2010 om 13:47

Fladder,

ook hier eens gezongen terwijl dochter niet meer geloofde. Ze wilde nog een keer haar schoen zetten, maar ze moest zingen van mij (dat ging niet van harte, maar ze heeft het gedaan

We hebben er vreselijk veel lol om gehad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.