Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kerstkransje

kerstkransje

27-12-2008 om 20:20

Ski's kopen of huren

Wij gaan dit jaar voor de 3e keer skien. We overwegen voor onszelf 2e hands ski's te kopen en voor de kinderen te blijven huren. Ben je dan nog veel geld aan jaarlijks onderhoud kwijt? Wie heeft tips? En waar kunnen we ze het beste kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

27-12-2008 om 22:40

Tja

Dat moet je overwegen.. Hoeveel kost huren, hoeveel kost kopen..
Wij hebben hier op een gegeven moment na 2 of 3 jaar, eigen skies (nieuw) gekocht.. Wat kost het aan onderhoud, een keer waxen en slijpen voordat je gaat. Als je terug komt goed schoonmaken, en droog opbergen. Thats it. Evt tijdens je vakantie je kanten slijpen of nog een keer waxen maar dat kan ook ter plekke..bij een winkel.
Tarieven weet ik niet. we zijn al 10 jaar niet op skivakantie geweest..

Even zo...

Even zo...

28-12-2008 om 01:22

Kinderen

Wij hebben voor de kinderen een systeem dat we eenmalig 180 euro betalen pp en daarvoor mogen ze tot hun 18e jaar deze ski's/stokken huren. Na het 18e jaar mag je de ski's die je dan hebt zelfs houden. Echt een supersysteem (en lekker goedkoop!).

Wij gaan nu voor de eerste keer met kinderen. Ik denk als dat goed bevalt dat ik de schoenen wel een keer wil kopen. Ski's kopen lijkt me vooral veel gedoe, die blijf ik denk ik huren...

angel3

angel3

28-12-2008 om 10:27

Schoenen kopen

Ski schoenen kopen is echt de moeite waard en scheelt een hoop gepas en gedoe als je aankomt. Voor de kinderen komt dat nog niet zo nauw dus wij huren voor de kinderen gewoon en hebben zelf echt goede schoenen gekocht.
Skis kopen vind ik niet handig omdat je ze altijd in de auto mee moet nemen en wij hebben niks op het dak. Ook zijn skis na een jaar of 3 wel weer verouderd en met huren heb je altijd redelijk nieuw spul. Ook zijn bij mij een keer prachtige gloednieuwe skis (wel gekocht dus) gejat op de 3e dag voor het ziekenhuis waar ik zat!

Tot slot heb je met je eigen skis bij elk vervelend stukje piste zoiets van: ggggggggggggggg over het steen en het ijs, ai mijn nieuwe ski's en bij huur ski s heb je dat minder. Niet om te af te raggen maar daar zitten vaak toch al een beetje halen aan en bij je eigen nieuwe skis is dat niet leuk.

Evenzo ik snap het systeem niet. Wat heb je nou aan ski s na 18 jaar???? die skis zijn toch veel te klein sowieso?

suk6 met kiezen

Janeway

Janeway

28-12-2008 om 11:42

Je krijgt

natuurlijk wel ieder jaar ski's die bij je lengte passen..
En na het gebruik die vakantie lever je ze weer in, Behalve als je 18 bent dan mag je ze houden..
(denk ik zo maar)
Schoenen kopen zou ik sowieso doen. Dat gezweet in zo'n schoen en dan iemand anders die daarvoor ook heeft zitten zweten met misschien wel een schimmelinfectie..(ben een beetje smetvrezerig )
Een paar goede schoenen is dan beter.
Wat Angel ook zegt dat je bij de eerste kras over een steen denk sjips mijn nieuwe ski's en dat is met huur natuurlijk allemaal minder belangrijk..
Jatten tja.. Hier waren mans ski's verdwenen, maar die waren verwisseld met een zelfde paar ski's wel vervelend want de bindingen zijn natuurlijk heel anders..
Is goedgekomen maar was wel even een gedoe.. Je staat dan wel raar te kijken als je weer wilt skieen en je ski's zijn verdwenen.
Verder in alle jaren dat we geskied hebben (10) is het verder nooit voorgekomen dat er ski's verdwenen waren

Kari1

Kari1

28-12-2008 om 14:29

Rekensommetje maken

Ben je van plan ieder jaar 1 week te gaan? Onderhoud kost per paar ski's zo'n 25 euro per jaar. Nieuwe ski's zijn er van 200 tot over de 1000 euro. Als derdejaars (en verder) heb je iets meer nodig dan beginnersski's, rond de 400 euro zit je dan.
Voordelen van huren: ski's altijd aangepast aan je kunnen van dat moment, je hebt steeds de nieuwere modellen, geen gesjouw vanuit Nederland (dakbak aanschaffen?), geen onderhoudskosten, gaat er iets kapot geen punt, en geen plek op zolder nodig. Als je als familie huurt krijgen je kinderen vaak hun ski's met een flinke korting; als pa en ma eigen ski's hebben niet.
180 euro per kind voor (meer dan?) 10 jaar skihuur is enorm goedkoop! Daarvoor kun je in het wintersportland niet terecht. Je moet de kinderski's dan wel uit Nederland meenemen, en ook die worden op een gegeven moment te lang voor de achterbak.
Even rekenen dus, en prijs en gemak tegen elkaar afwegen. Wij zijn begonnen met ski's die 1 jaar in de verhuur waren geweest (Nederlandse skiwinkel) en die dat jaar een paar weken waren verhuurd. Scheelt een heel stuk in prijs. Als ze niet zouden bevallen mochten we ze weer inleveren en de huurprijs betalen, maar we hebben ze een paar jaar gehouden en daarmee de huurprijs eruit gehaald.
Schoenen is weer een ander verhaal. Schoenen zijn duur en koop je liever niet tweedehands. Schoenhuur is goedkoop. Schoenen kopen hoef je voor de prijs dus niet te doen, dat doe je omdat eigen schoenen gewoon heel prettig is, goed uitgezocht zit dat het lekkerst.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.