Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

niemie

niemie

06-12-2008 om 15:43

Slag/krullen in mijn haar

Sinds ik mijn haar heb laten kortwieken heb ik ineens een hoop slag in mijn haar gekregen. Het zijn net geen echte krullen. Ik laat mijn haar nu weer wat groeien en vind die slag wel leuk. Nu wil ik mijn nieuw verworven "krullen" wat accentueren en las veel goede dingen over de produkten van Andrelon. Maar ik zag in de winkel krul controle creme staan (in zo'n pompje) en krullen mousse (in een bus). Hebben jullie ervaring met deze produkten? Welke vinden jullie het beste werken? Het zal ook wel een beetje aan het type haar liggen. Zelf heb ik een fijne structuur haar maar wel enorm veel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

06-12-2008 om 15:52

Lokmiddel

Zelf vind ik de krullencreme van Andrelon minder fijn, mijn haar wordt er vrij snel zwaar van en dan zakt alles uit. Het beste vind ik 'Lokmiddel' van got2be (mousse gewoon bij bv Kruidvat). Ik gebruik ook een antiklit-serum van de kapper.
De kapper raadt mij aan om 1 hooguit 2x per week mijn haar te kammen en het dan te wassen. Als je gaat fohnen is zo'n opzetstuk met pinnetjes ideaal. 's Ochtends beetje vochtig maken, krullen knijpen en klaar ben je.
Veel plezier met je krullen!
Mamba, net terug van de kapper dus het haar is iets korter maar weer met veel krul.

sabje

sabje

06-12-2008 om 17:15

Ik gebruik van andrelon

volume volumizer.Het zit in een tube.Ik neem een klein beetje ga op mijn kop staan (nou ja ik laat mijn hoofd hangen ) en kneed het spul erin en voila een hele bos krullen.Ik gebruik ook wel eens gewoon in mijn haar dus zonder op mijn kop te hangen en kneed dan ook de krullen erin dat werkt ook.
Als ik niets doe dan heb ik ook slag.
Ik gebruik ook de krullenmouse van Andrelon maar krijg er niet meer krullen van.
Leuk he die slag/krullen ? Als klein meisje had ik een bos vol dat is weggegaan en na mijn laatste zwangerschap van mijn dochter heb ik mijn krullen wat meer terug. En daar ben ik wel blij mee!
Veel plezier met je nieuwe haar.
Sabine

Guinevere

Guinevere

06-12-2008 om 21:00

Geen andrelon

Ik ben niet zo te spreken over alle zogenaamde krullenproducten van Andrelon. Ik weet niet hoe het met "bijna-krullen" is, want ik heb een grote bos echte , maar dat merk doet helemaal niks voor mijn krullen. Het enige dat ik echt goed vind, zijn alle krullenproducten van John Frieda. Duurder maar het is het beslist waard. En nee, geen aandelen....

Massi Nissa

Massi Nissa

06-12-2008 om 21:10

Ja john frieda

John Frieda is de allerbeste voor krullen, maar voor mij te duur. Ik heb wel twee flesjes van hem in huis voor speciale gelegenheden. Verder gebruik ik dat pompje van Andrelon, daar krijg ik mooie gladde krullen van (zonder kroes), maar het haar wordt wel snel vet. Verder heb ik nog een mousse van (even checken in de badkamer) Taft, hij heet Curl Flex, die maakt schitterende krullen die de hele dag blijven zitten, maar je haar wordt er wel keihard van. Ligt eraan wat je wilt. Ik doe het nu zo: als ik mijn haar wil opsteken (negen van de tien keer dus) maak ik het vochtig, kam het dan door met een grove krullenkam, kneed er dan die krullencreme door, opsteken, klaar. Als ik los haar wil: weer vochtig maken, kammen, op mijn kop gaan staan, flink wat mousse erdoorheen kneden, rechtop gaan staan, resultaat kritisch bekijken, misschien nog wat bijkammen met de vingers of nog wat mousse en dan klaar.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 14:13

Vraagje massi (curl flex)

Massi, is die Curl Flex dan ook geschikt voor als ik mijn haar bijna weer moet wassen, en er nog geen zin in heb? Op zo'n moment heb ik eigenlijk alleen nog maar een pluizebol. Kan dat spul mijn slordige kop dan weer een beetje op orde brengen, voor één dagje? Flex, leuke naam voor een goedje dat keihard wordt trouwens! Curl Concrete was dan misschien een betere naam?

Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 15:18

Oooh

Oooh, ik heb nu ook op de site gekeken en ik zie dat er nog veel producten zijn die ik beslist moet proberen! Zelfs redding te krijgen voor tussendoor, dus zonder het haar te wassen. Dat hebben ze bij mijn drogist niet in de collectie. Ga het maar eens bestellen denk ik.
Tot nu toe gebruik ik : Serum extra strong, curl around shampoo en curl around conditioner. Dream curls spray heb ik ook, maar gebruik ik bijna nooit. Overigens gebruik ik er ook nog Henna plus Wax bij, voor elke dag en ook na het wassen.

Wax - guineverre

wax dat wordt zo zwaar en dan zakken mijn krullen helemaal uit.
Zelf gebruik toch vaak de Andrelon producten. Hoewel ik naar aanleiding van dit draadje toch er naar neig om die John Frieda-producten eens te proberen. Zijn die gewoon bij de drogist te verkrijgen of moet ik die bij de kapper aanschaffen?

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 19:31

Purk

Bij het Kruidvat hebben ze John Frieda in het assortiment en bij mijn AH ook, Purk. Die wax van mij is juist zo fijn omdat het hele lichte is. Alle andere waxen zijn hopeloos, maar die van Henna Plus kneed je zo soepel als Bona door je haar heen, haha.

niemie

niemie

07-12-2008 om 20:40

Wel vaker je haar wassen

Het is waarschijnlijk wel zo dat je vaker je haren moet wassen omdat je er een produkt in doet, of niet? Anders krijg je zo'n opeenstapeling van mousse/wax e.d. in je haren. Ik had er vandaag gewone mousse ingedaan en dat maakt de slag ook wel wat steviger. Denk alleen wel dat het morgenochtend een ontploft kapsel geeft. Dus maar even kijken of ik het dan kan temmen door het gewoon weer wat vochtig te maken en wat te kneden. 'k Heb niet zoveel zin om iedere dag mijn haren helemaal te moeten wassen. Lijkt me ook niet echt goed..

Die produkten van John Frieda klinken veelbelovend. Ik zal er ook eens even naar kijken

Massi Nissa

Massi Nissa

07-12-2008 om 20:40

Guinevere

Jaaaa Curl Concrete zou een veel betere naam zijn, ik zit me hier dood te lachen! Hij droogt gewoon superhard op, al borstel je het er ook wel weer gedeeltelijk uit. Ik was mijn haar maar een, hooguit twee keer in de week, en ik moet zeggen, met die mousse zie je absoluut niet meer dat je haar eigenlijk hoognodig gewassen had moeten worden. Best handig. Ik heb trouwens ook nog een glansspulletje van Guhl, zo'n piepklein lila flesje van 10 euro: niet doen, zonde van je geld. Met een beetje een bos haar (zoals ondergetekende, Diejana Rossie met dr haren op een bossie) heb je dat flesje in vijf keer leeg. Loop je met twee euro troep op je hoofd.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 21:24

Glans

Die glans krijg ik wel van mijn lijfproduct: die wax van Henna Plus. 8,5 euro voor een grote pot, daar doe ik dik een half jaar mee, dus reken maar uit! Beter dan voor 2 euri Gühl verspillen inderdaad. Ik vind trouwens toch dat er veel pretentieuze haarproducten op de markt zijn die verrekte weinig doen voor krullen....
Die wax van mij hoef je er beslist niet uit te wassen, het geeft juist een beetje "voeding" aan het droge haar. Dus ik ga ook maar één a twee keer per week met de kop onder de douche.

Hier ook wax

heb m'n leven lang al krullen en in 't verleden zo'n beetje alles geprobeerd.....maar het enige wat echt helpt om de boel in 'toom' te houden en 't minder pluizig te maken én ook nog 's niet zorgt voor elke dag moeten wassen is inderdaad wax.
je moet er wel mee 'leren' omgaan. als je krullen uitzakken verdeel je 't niet goed. je neemt een piepklein kloddertje en smeert dat uit over 2 handen en wrijft je handen tegen elkaar totdat het goed warm is en verdeelt als een klein vloeibaar laagje en dat gebruik je voor je hele bos haar. van onderaf met verschillende vingers kneed, kneed, kneed door je haar. alleen als je alles gehad hebt gebruik je de restanten om 't model erin te maken.
't is gewoon een kwestie van leren ermee om te gaan.
oudste dochter (ook krullen) heeft nu een periode dat ze werkelijk alles probeert. maar 't kost d'r veel geld. ze komt er nog wel achter....de laatste tijd probeert ze ook steeds vaker die wax. want is ze blut van al dat dure anti-pluis-spul.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

08-12-2008 om 21:02

Mama nijntje o.t.

Krijg je geen hoofdpijn met zoveel gewicht aan je hoofdhuid? Lijkt me echt enorm zwaar! En hoe draag je je haar dan?

Heirthe

Heirthe

11-12-2008 om 23:01

Mousse of volumizer van andrelon

Dat gebruik ik meestal. Ik had vroeger als peuter ook krullen, later steil haar en sinds ik kinderen heb, heb ik weer slag in mijn haar, geweldig vind ik het.

niemie

niemie

13-12-2008 om 10:50

Dream curls spray

Ik heb van de week de Dream curls spray van John Frieda gekocht. Lekker spul!!
Duidelijk verschil want zelfs manlief zag het (en dat wil wat zeggen..). Een aanrader dus.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-12-2008 om 21:38

Ah!

Ik heb ook net de dream curls aangeschaft, ben erg benieuwd hoe ik er morgen uit zie

Overigens gebruik ik ook eigenlijk allen wax (tenzij die dream curls goed uitvallen natuurlijk). Ik kam alleen nadat ik mijn haar gewassen heb en als het opgedroogd is behandel ik elke streng krullen met wax. Als ik dat niet doe is het een enorme pluizenbol

Pientje

Pientje

19-12-2008 om 15:04

John frieda - bedankt!

Aha, nav dit draadje ook de dream curls van JF aangeschaft: ennee.....Groot Succes. Ik heb van mezelf een beetje slag en de ene keer zit het goed de andere hangt het futloos en saai. MAar even sprayen met JF (op droog of nat) en hocus pocus daar komen wat krullen te voorschijn. Ik vind het raadselachtig, want hoe werkt zoiets nou?? Echt super weer dit forum!

Rafelkap

Rafelkap

22-12-2008 om 06:42

Frieda nee

Natuurlijk rende deze lezeres ook meteen naar de winkel. Moest wel lachen om de tekst; sexy dream curls, maar het leek mij wel leuk voor de kerst, een enorme krullenbos. Het resultaat viel echter tegen. Nu heb ik al wel een beetje krullen en slag in mijn haar (en ben heel tevreden), maar ik heb niet het idee dat het nu MEER is..
Ach, het komt wel op, ik denk dat ik het op zoontjes' haar doe

Duitsland

Natuurlijk ren ik ook gelijk naar de winkel als hier iets wordt geroepen
Ik was echter van de week in Duitsland en daar is het beduidend goedkoper (bij de DM-drogist) Shampo en conditoner voor 5,45. En die spray voor 5,99.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.