Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smartwatch


Bijtje82

Bijtje82

27-07-2022 om 21:41

Decembermamma schreef op 27-07-2022 om 21:16:

[..]

Ik merk dat dus niet altijd, heb een zittend beroep en vele mensen geloven het niet maar na een dag werken kan ik doodop zijn ook al zit ik de hele dag. Overigens nu ik elke avond na het werk ongeveer een uur wandel merk ik dat die vermoeidheid verminderd.

Ja die discussie had ik met ex altijd. Hij vond dat hij meer recht had op fysiek moe zijn omdat hij een actief beroep heeft en ik een zittend..

Maar ook of misschien juist zitten ben je vaak vermoeider. Ik ben planner en moet met veel dingen rekening houden. Daarbij ook service verlenend, dus altijd naar de pijpen van de klant dansen. 

Maar toch vind ik een stappenteller niet perse een juiste weergave of afmeting van hoeveel er bewogen is.  Bewegen is zoveel meer dan een stap zetten.

Anyway 😜 als je dan toch voor zo'n ding gaat, dan zou ik idd ook die mooie kiezen.

Bijtje82 schreef op 27-07-2022 om 20:04:

ik vind dat altijd zo'n onzin die stappen tellers. Alsof je de hele dag bevestiging nodig hebt dat je iets hebt bewogen. Ga gewoon bewegen..
Verder mooi horloge hoor, maar ik ben te simpel voor dit soort dingen denk ik.
Zo'n ding is voor klokkijken. De rest kun je met je telefoon of pinpas af..

Wel eens gehoord van extrinsieke motivatie?

Bijtje82

Bijtje82

27-07-2022 om 22:11

Jesse_1 schreef op 27-07-2022 om 22:00:

[..]

Wel eens gehoord van extrinsieke motivatie?

En wat is die beloning dan? Of bedoel je dan puur het beter willen zijn dan de ander? Zoiets met een bepaalde hoeveelheid likes onder een post ofzo?

Bijtje82 schreef op 27-07-2022 om 22:11:

[..]

En wat is die beloning dan? Of bedoel je dan puur het beter willen zijn dan de ander? Zoiets met een bepaalde hoeveelheid likes onder een post ofzo?

Een motivatie hoeft niet persé met een beloning te maken te hebben. Of met andere mensen. Het maakt ook niet uit hoe het voor een persoon werkt, als het voor díe persoon er voor zorgt dat diegene meer gaat bewegen, dan is het toch goed?

Voor de een is het behalen van een target een 'beloning'. Voor een ander is het een systeem met virtuele medailles. En dat hoef je niet met een ander te delen (hoe kom je daar nu weer bij? Ik denk dat het gros van de mensen met een smartwatch zijn prestaties niet deelt).

Bijtje82

Bijtje82

27-07-2022 om 22:34

Jesse_1 schreef op 27-07-2022 om 22:25:

[..]

Een motivatie hoeft niet persé met een beloning te maken te hebben. Of met andere mensen. Het maakt ook niet uit hoe het voor een persoon werkt, als het voor díe persoon er voor zorgt dat diegene meer gaat bewegen, dan is het toch goed?

Voor de een is het behalen van een target een 'beloning'. Voor een ander is het een systeem met virtuele medailles. En dat hoef je niet met een ander te delen (hoe kom je daar nu weer bij? Ik denk dat het gros van de mensen met een smartwatch zijn prestaties niet deelt).

Maar dat past dan toch meer bij intrinsieke motivatie? 

Wat het onderste deel betreft. Competitiedrang of het beter willen zijn dan een ander in de prestatie is een kenmerk van extrinsieke motivatie. Dus vandaar mijn vraag hoe je een beloning dan ziet. Omdat het vaak beloning gericht is. En je moest eens weten hoe vaak ik mensen hoor en zie melden hoeveel duizend stappen ze al gezet hebben.. Nee als mensen die altijd hun hardloop rondes posten. 

We dwalen onnodig af. Als Decembermamma dan toch zo'n horloge wil dan zou ik inderdaad ook voor die mooie gaan. 

Bijtje82 schreef op 27-07-2022 om 22:34:

[..]

Maar dat past dan toch meer bij intrinsieke motivatie?

Nee, intrinsieke motivatie is als je het wilt omdat je het leuk vindt, of een bepaald  (algemeen) doel wilt bereiken en dat je het daarom wil doen.
Bij extrinsieke motivatie heb je een prikkel nodig om over de drempel heen te gaan. Bijvoorbeeld dus je doelen van een smartwatch te halen. Je hebt geen zin en ook het idee dat je er (bijv) van afvalt of gezonder wordt op zich is niet genoeg om je er toe te zetten. Maar het idee dat je je doel van de dag niet haalt, zorgt dat je toch in beweging komt.

Voor sommige mensen is het idee dat ze iedere dag een wandeling 'moeten' maken genoeg. Andere mensen hebben een zetje nodig.

Als een smartwatch voor jou geen meerwaarde biedt: prima. Maar waarom afgeven op dat ding als andere mensen daar blijkbaar wel baat bij hebben? Ieder mens is anders.

Decembermamma

Decembermamma

04-08-2022 om 08:47 Topicstarter

Inmiddels heb ik dus ongeveer week een smartwatch. Het is vooral schrikken hoe weinig stappen ik daadwerkelijk zet op een werkdag zeker de drukke werkdagen waar thee of koffie halen wat te weinig gebeurt. Dan zit ik rustig op zo'n 5,.500 stappen en dat is incl. Een pauze wandel die voor mij wel altijd al heilig is.

Normaal fiets ik van en naar mijn werk en dan ben ik in 5 minuten thuis, nu doe ik dat dus op de terugweg vaak wandelend en dat scheelt weer zo'n 2.000 tot 2.500 stappen. En na het eten ga ik toch maar een klein uurtje wandelen en kom ik zo aan de 12.000 - 15.000 stappen.  

Decembermamma schreef op 04-08-2022 om 08:47:

Inmiddels heb ik dus ongeveer week een smartwatch. Het is vooral schrikken hoe weinig stappen ik daadwerkelijk zet op een werkdag zeker de drukke werkdagen waar thee of koffie halen wat te weinig gebeurt. Dan zit ik rustig op zo'n 5,.500 stappen en dat is incl. Een pauze wandel die voor mij wel altijd al heilig is.

Normaal fiets ik van en naar mijn werk en dan ben ik in 5 minuten thuis, nu doe ik dat dus op de terugweg vaak wandelend en dat scheelt weer zo'n 2.000 tot 2.500 stappen. En na het eten ga ik toch maar een klein uurtje wandelen en kom ik zo aan de 12.000 - 15.000 stappen.

Hee wat goed!!

Decembermamma

Decembermamma

04-08-2022 om 09:56 Topicstarter

Gingergirl schreef op 04-08-2022 om 08:51:

[..]

Hee wat goed!!

Zeker en ben heel blij met het horloge zelf.

Na aankoop de reviews gelezen (doe ik vaker pas na aankoop omdat reviews in veel gevallen door mensen met negatieve ervaringen worden gegeven) en de commentaren begrijp ik wel waar het vandaan komt maar ze kloppen niet.

Decembermamma schreef op 04-08-2022 om 09:56:

[..]

Zeker en ben heel blij met het horloge zelf.

Na aankoop de reviews gelezen (doe ik vaker pas na aankoop omdat reviews in veel gevallen door mensen met negatieve ervaringen worden gegeven) en de commentaren begrijp ik wel waar het vandaan komt maar ze kloppen niet.

en heb je dan nu wel zelf een review geplaatst? Ik zie overigens niet bij bolcom dat de reviews voornamelijk door mensen met negatieve ervaringen worden gegeven. Maar als jij dat elders wel ziet: toch lezen hoor vooraf, want hoe minder negatieve reviews hoe beter of lees je iets waar je zelf niet aan gedacht hebt. 

Decembermamma

Decembermamma

07-08-2022 om 06:37 Topicstarter

Kerstin75 schreef op 04-08-2022 om 12:06:

[..]

en heb je dan nu wel zelf een review geplaatst? Ik zie overigens niet bij bolcom dat de reviews voornamelijk door mensen met negatieve ervaringen worden gegeven. Maar als jij dat elders wel ziet: toch lezen hoor vooraf, want hoe minder negatieve reviews hoe beter of lees je iets waar je zelf niet aan gedacht hebt.

Waar ik hem heb gekocht is geen review optie. Ik zat eens terug te zoeken maar zag minder negatieve ervaringen dus denk dat er wat weggehaald zijn. Voornaamste negatieve ervaring was dat de batterij snel leeg is, maar dat klopt niet als ik om 7 uur oposta en heen om die en dan om 22:30 naar bed ga en de batterij staat op 48%-53% dan gaat hij lang zat meeer staat 24 uur voor.

Decembermamma schreef op 07-08-2022 om 06:37:

[..]

Waar ik hem heb gekocht is geen review optie. Ik zat eens terug te zoeken maar zag minder negatieve ervaringen dus denk dat er wat weggehaald zijn. Voornaamste negatieve ervaring was dat de batterij snel leeg is, maar dat klopt niet als ik om 7 uur oposta en heen om die en dan om 22:30 naar bed ga en de batterij staat op 48%-53% dan gaat hij lang zat meeer staat 24 uur voor.

Een dag is erg kort voor een smartwatch. Je moet hem ook 's nachts om kunnen houden omdat hij ook je slaap kan monitoren (KAN hè, is een optie die er op zit), dus het idee is niet dat je 's nachts oplaadt. Dan ga ik uit van een gemiddelde smartwatch, misschien kan die van jou dat niet, maar dat is normaal gesproken wel een van de basale functies van zo'n ding.

Decembermamma

Decembermamma

08-08-2022 om 07:36 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 07-08-2022 om 22:46:

[..]

Een dag is erg kort voor een smartwatch. Je moet hem ook 's nachts om kunnen houden omdat hij ook je slaap kan monitoren (KAN hè, is een optie die er op zit), dus het idee is niet dat je 's nachts oplaadt. Dan ga ik uit van een gemiddelde smartwatch, misschien kan die van jou dat niet, maar dat is normaal gesproken wel een van de basale functies van zo'n ding.

Jawel dat kan hij wel maar ik slaap niet goed met iets om mijn armen. En als hij na 15 uur nog op rond de 50% zit kan hij de nacht er ook nog wel bijpakken. Hij is in 40 minuten opgeladen overigens. Mijn nichtje gevraagd en haar applewatch laad ze ook elke avond op..

Decembermamma schreef op 08-08-2022 om 07:36:

[..]

Jawel dat kan hij wel maar ik slaap niet goed met iets om mijn armen. En als hij na 15 uur nog op rond de 50% zit kan hij de nacht er ook nog wel bijpakken. Hij is in 40 minuten opgeladen overigens. Mijn nichtje gevraagd en haar applewatch laad ze ook elke avond op..

Het gaat er niet om wat jij wil of wat je nichtje doet, maar jouw smartwatch heeft een batterij die blijkbaar snel leeg gaat. De recensie is dus terecht en zeer nuttig voor veel mensen.

Dat het voor jou niet uitmaakt dat de batterij maar een dag mee gaat, is wat anders. En dat is prima hoor. Maar ik reageerde op jouw mededeling dat het niet klopt dat de batterij snel leeg is. Je moet hem ook 's nachts om kunnen houden.

Decembermamma

Decembermamma

08-08-2022 om 08:36 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 08-08-2022 om 07:58:

[..]

Het gaat er niet om wat jij wil of wat je nichtje doet, maar jouw smartwatch heeft een batterij die blijkbaar snel leeg gaat. De recensie is dus terecht en zeer nuttig voor veel mensen.

Dat het voor jou niet uitmaakt dat de batterij maar een dag mee gaat, is wat anders. En dat is prima hoor. Maar ik reageerde op jouw mededeling dat het niet klopt dat de batterij snel leeg is. Je moet hem ook 's nachts om kunnen houden.

Zoals ik zeg je kunt het snachts omhouden want hij gaat 24 uur mee en dus ook wel langer als hij na ruim 15 uur rond de 50% zit. Voor een smartwatch is het overigens geen korte levensduur en her is raar om dat als negatief punt in de review te zetten de batterijduur van 24 uur staat namelijk in de specificaties als daar stond dat er een levensduur van 48 uur is en hij gaat maar 24 uur mee dan is het terecht dit te noemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.