Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smartwatch


Als in de omschrijving staat 24 uur is het inderdaad niet terecht om daar dan over te klagen.
Daarnaast kun je best bepaalde reviews negeren als die gaan over dingen waar jij het ding niet voor gebruikt. Als zo'n ding bijvoorbeeld onnauwkeurig is qua snelheid monitoren bij hardlopen en jij doet dat nooit, dan heb je er ook geen last van. Iemand die dat wel doet heeft dan wel terecht een minpunt genoemd.

Decembermamma schreef op 08-08-2022 om 08:36:

[..]

Zoals ik zeg je kunt het snachts omhouden want hij gaat 24 uur mee en dus ook wel langer als hij na ruim 15 uur rond de 50% zit. Voor een smartwatch is het overigens geen korte levensduur en her is raar om dat als negatief punt in de review te zetten de batterijduur van 24 uur staat namelijk in de specificaties als daar stond dat er een levensduur van 48 uur is en hij gaat maar 24 uur mee dan is het terecht dit te noemen.

Laten we zeggen dat korte of lange batterijduur een subjectief begrip is. Dat hangt af van waar je hem voor wilt gebruiken (als verlengde van je mobiel of als 'gezondheidsmonitor') en waar je het mee vergelijkt, wat jouw referentiekader is.

Stel dat er in de specificaties van de watch had gestaan dat de batterij 8 uur meegaat voor hij opgeladen moet worden. Kan iemand dan in een review melden: negatief punt; batterij is snel leeg, of mag dat niet omdat dat in de specificaties staat? Hij heeft dan toch gelijk in wat hij schrijft? Als ik een review lees, wil ik weten hoe iemand dat artikel (of dienst) beleeft. En daar kan ik dan mee doen wat ik wil (dus kijken of dat voor MIJ ook een negatief punt is). Dus iemand maakt mij attent op een (in zijn ogen) negatief aspect van het artikel. En dat mag ook als dat al in de specificatie staat, misschien is het iets waar ik zelf niet naar gekeken zou hebben.

Dat iemand een review plaatst met dat de batterij snel opgeladen moet worden, dat jij vindt dat dat niet zo is, dat is jouw mening, maar je kunt niet zeggen dat dat niet klopt. Degene die de review plaatst vindt van wel.

Als er in een specificatie staat: gaat 48 uur mee en hij gaat maar 24 uur mee, dan schrijf je 'voldoet niet aan de genoemde specificatie'. Daarnaast kun je gewoon vinden dat de gebruiksduur van de batterij kort is voor hij opgeladen moet worden.

NB ik mag hopen dat de levensduur van de batterij langer dan 24 of 48 uur is.

MamaE schreef op 08-08-2022 om 08:47:

Als in de omschrijving staat 24 uur is het inderdaad niet terecht om daar dan over te klagen.
Daarnaast kun je best bepaalde reviews negeren als die gaan over dingen waar jij het ding niet voor gebruikt. Als zo'n ding bijvoorbeeld onnauwkeurig is qua snelheid monitoren bij hardlopen en jij doet dat nooit, dan heb je er ook geen last van. Iemand die dat wel doet heeft dan wel terecht een minpunt genoemd.

Wie klaagt er over een korte batterijduur? Er wordt gesteld dat het een negatief punt is dat de batterijduur kort is voor hij opgeladen moet worden.

Decembermamma schreef op 07-08-2022 om 06:37:

[..]

Waar ik hem heb gekocht is geen review optie. Ik zat eens terug te zoeken maar zag minder negatieve ervaringen dus denk dat er wat weggehaald zijn. Voornaamste negatieve ervaring was dat de batterij snel leeg is, maar dat klopt niet als ik om 7 uur oposta en heen om die en dan om 22:30 naar bed ga en de batterij staat op 48%-53% dan gaat hij lang zat meeer staat 24 uur voor.

24 uur is idd wel heel snel. Die van mij tenminste 4 dagen, ook na bijna 2 jaar nog ( in okt). Mooi dat je beter zicht op je stappen hebt! 

Ely

Ely

13-08-2022 om 09:42

hier ook een tevreden smart watch gebruiker. Ik heb er overigens eentje waarvan je niet ziet dat het een smart watch is, daarvoor een fitbit maar dat vond ik toch teveel computer om mijn pols. Idd ieder z’n ding

en voor Bijtje: tuurlijk superfijn dat jij fit en gezond bent en kan blijven zonder zo’n externe hulpbron maar wat is er mis mee dat anderen er wel baat bij hebben? Vind het wel interessant waarom het jou zo triggert. 
Een vriendin van mij is trouwens gestopt met roken nav de info die ze kreeg van haar smart watch. Ze werd zich ervan bewust hoe hoog haar hartslag was, in rust dus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.