Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sneeuwruimen - hoe ijverig aan de slag?


Sneeuw ruimen? Ik besteed mijn tijd liever aan sleeen met de kinderen. Als de krantenbezorger weer gaat werken doet hij vast wel goede schoenen/laarzen aan om over de sneeuw te kunnen lopen, dat doe ik zelf ook. Zonde van het mooie witte beeld, zo’n schoongeveegd stoepje.

ik probeer meestal paadje te maken voor mensen zonder slee maar ze waren al vroeg geweest met slee waardoor t lastig ging en t onderste deel was opgevroren ijs. Dus maar niet verder  geveegd want dan wordt t alleen maar erger.

Niet. Lopen op sneeuw, platgetrapt of nog rul, loopt beter dan op zo'n schoongemaakt stoepje waarbij beetjes sneeuw door het vegen lekker in de groefjes en porien van de tegels zijn geboend en daar een verraderlijk laagje ijs vormen. Nog een beetje verse sneeuw er overheen en roetsjjjj...

Rhonda schreef op 08-02-2021 om 13:24:

Nee Jesse: in Nederland is het in principe niet verplicht om de stoep voor je huis of de oprit sneeuwvrij te maken. Tot 2007 is het wel verplicht geweest. Gemeenten hebben wel een inspanningsverplichting waar het gaat om sneeuwvrij maken van wegen en paden.

Sjonge, al 14 jaar voor niets aan het vegen (Al die sneeuw, al die jaren LOL)

Als wij nu geen sneeuw zouden scheppen, zouden we de schuurdeur niet meer kunnen openen en zou je niet meer kunnen zien waar precies het opstapje voor de voordeur zit. Maar de "overbodige" sneeuw wordt al door kinderen meegenomen om forten mee te bouwen - inmiddels een poging er een iglo van te maken geloof ik.

Maar voor de Belgische lezers,

Volgens mij is het daar nog wel steeds verplicht en staan er ook boetes op als je het niet doet.

Iglo?

Wilde die sneeuw bij jullie wel plakken dan? Hier in Amsterdam viel er nog geen sneeuwbal van te maken, zo droog was het. Lopen in de sneeuw was dan ook geen probleem. Toch heb ik braaf een paadje vanaf de voordeur vrijgemaakt. Gisteren 1 keer, en vandaag nog 2 keer. Maar goed, dat was maar een paar meter en ik schoof het zo opzij.

groeten,

Temet

Ook niet geveegd hier. Niemand in de straat eigenlijk, zag ik vanavond. Gisteren had het weinig zin want het bleef sneeuwen en vandaag was ik aan het werk dus geen tijd. Wij hebben een soort looppad voor het huis en om naar ons huis te komen moet je een trap op. De trap vind ik altijd lastig lopen als er sneeuw op ligt, maar nog linker als je hem veegt want dan wordt het juist gauw glad. Eerder gooide ik er wel strooizout op, maar dat had ik nu niet voor handen. De meeste mensen die hier wonen zijn niet slecht ter been, want anders neem je geen huis met een trap ervoor. Verder wonen er veel gezinnen met jonge kinderen dus werd er volop sleetje gereden.

De sneeuw plakte hier overigens ook totaal niet, we wilden gisteren een sneeuwpop maken maar dat lukte totaal niet. Sneeuwballengevecht ging zelfs met moeite. Hoe zou dat eigenlijk komen, dat de sneeuw zo slecht plakt??

Tango schreef op 08-02-2021 om 22:02:

Ook niet geveegd hier. Niemand in de straat eigenlijk, zag ik vanavond. Gisteren had het weinig zin want het bleef sneeuwen en vandaag was ik aan het werk dus geen tijd. Wij hebben een soort looppad voor het huis en om naar ons huis te komen moet je een trap op. De trap vind ik altijd lastig lopen als er sneeuw op ligt, maar nog linker als je hem veegt want dan wordt het juist gauw glad. Eerder gooide ik er wel strooizout op, maar dat had ik nu niet voor handen. De meeste mensen die hier wonen zijn niet slecht ter been, want anders neem je geen huis met een trap ervoor. Verder wonen er veel gezinnen met jonge kinderen dus werd er volop sleetje gereden.

De sneeuw plakte hier overigens ook totaal niet, we wilden gisteren een sneeuwpop maken maar dat lukte totaal niet. Sneeuwballengevecht ging zelfs met moeite. Hoe zou dat eigenlijk komen, dat de sneeuw zo slecht plakt??

De sneeuw was erg fijn, wind en te koud. Dan krijg je droge sneeuw. De grote waterige vlokken bij minimale vorst plakken lekker. Ik kon de sneeuw ook makkelijk van mijn jas kloppen, jas werd er niet nat van. 

 Mijn man heeft wel wat sneeuw geruimd. Genoeg om weer op- en afstapjes te zien en deuren te kunnen openen. Nu vind ik sneeuw mooi maar na een dag heb ik het wel gezien. Ik vind nu de wegen, fietspaden en trottoirs alleen maar een zooitje eigenlijk. 

Niet te ijverig. 

Ik was vanochtend op expeditie naar de tandarts,  kwam voorbij percelen waar goed sneeuw geruimd was een waar ik makkelijk kon lopen. Ook schoon gemaakte stoepen waarbij het probleem verplaatst was; bij de buren lag dubbel zoveel.

Dat is dan een beetje jammer, de hopen bij een ander voor de deur leggen. Ik ga nu boodschappen doen kijken wat ik tegenkom. 

Vandaag ben ik toch maar weer aan de slag gegaan. Ook al ben je het niet verplicht, vind ik het wel zo sociaal naar post- en pakketbezorgers toe. Komen ze achterom, dan zag je niet precies waar de rand langs de border ligt, het is een golvende rand en als je daar per ongeluk op was gaan staan, kon dat vervelend worden. 

Ik heb er dus vogelzand op gestrooid, hopelijk is dat voldoende om het stroef te houden. 

De sneeuw was nog makkelijk weg te scheppen. Het waren stevige plakken en brokken, die zo van de tegels gewipt konden worden. 

Ik vind 't echt jammer als ik zie dat mensen hele stoepen schoonvegen. Een klein paadje voor de voetganger die dat fijn vindt, oké. Maar hele stukken waar geen slee meer overheen kan vind ik gewoon flauw. 

En ik heb al heel lang geen slee meer😉

Toch maar wat sneeuw geschept vanmiddag. De sneeuwschuiver van de gemeente had een mooie sneeuwmuur voor onze oprit gemaakt! 😁☃️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.