Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

08-01-2009 om 13:55

Snelcursus vreemde taal, doen of niet?( in dit geval grieks)

Ik wil graag Grieks leren spreken, gaan graag naar Griekenland. Nu biedt de Volksuniversiteit deze maand een snelcursus van 12 lessen á 2 uur aan. Dus in 3 maanden waar normaal 7 maanden voor staat. Ik heb nog weinig tot geen kennis van deze taal. Wie denkt dat dat haalbaar is? Ik heb ook nog 2 kinderen, die veel thuis zijn, plus nog een opleiding die ik volg maar waar weinig huiswerk gedaan moet worden. Wel volg ik cursus Frans met uurtje per week huiswerk. Wie heeft ervaring met zo'n snelcursus in een vreemde taal?
Want ik denk dat er veel huiswerk wordt opgegeven. Heb nog geen reactie van de docent gehad, ter informatie en pittigheid van deze cursus, dus dat moet ik ook nog afwachten.
Graag reacties!
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring

...maar dit doet mij denken aan de Amsterdamse Volksuniversiteit waar een bepaalde cursus in een snelle en een minder snelle versie werd gegeven. De intensieve cursus had inderdaad een flinke portie huiswerk, fors meer dan bij de gewone cursus. Zo'n intensieve cursus heeft natuurlijk alleen maar zin als je echt de tijd ervoor vrij kan maken (vergeet niet dat een gemiste les er ook dubbel inhakt).

Alleen doen als je nu het idee hebt dat je echt ruim in je tijd zit, en inderdaad de nodige tijd kan vrijmaken. Als je het nu redelijk druk hebt en begint met het idee 'we zien wel'vrees ik dat het tegenvalt.

Succes

Temet

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 16:09

Eeeeeeeh

Het Grieks kent ook een ander alfabet. Dat alleen al vraagt enige (behoorlijke) inspanning voordat je dat vlot leest.

Tirza

Italiaans

Ik deed een aantal jaren geleden de snelcursus Italiaans. Om dezelfde reden als jij, in vergelijkbaar drukke omstandigheden. Wat het mij opleverde was
1. erg veel stress, want man oh man wat een berg huiswerk en wat lag het tempo ijselijk hoog
2. enig inzicht in de grammatica, maar volstrekt onvoldoende om het zelf toe te kunnen passen
3. redelijk veel woordkennis, waarmee ik de globale strekking van geschreven tekst kon raden
4. een tikje gedeukt ego, omdat ik de cursus dus niet kon bijbenen
Hetzelfde had ik waarschijnlijk kunnen bereiken door regelmatig in een boekje Italiaans op reis te lezen. Denk ik achteraf. Mijn advies is dus om het niet te doen en je op een ander moment in te schrijven voor de langzamere cursus.
Groetjes, Onyx

dc

dc

09-01-2009 om 21:49

Optimistisch

ik heb 2 jaar in griekenland gewoond, kende het griekse alfabet al (jaren oud grieks gehad), heb een cursus gevolgd gedurende 6 maanden 1 keer per week met huiswerk (in griekenland), en mijn grieks is nog belabberd slecht. Verder spreek ik vloeiend frans, duits en engels, dus aan mijn talenknobbel ligt het niet.

Maar grieks is echt een heel andere taal, met een -voor ons- heel vreemde manier van intonatie en de klemtoon is nooit waar je hem verwacht. De woorden komen ook niet bekend voor. Om de taal een beetje te leren, heb je dus echt heel veel inzet nodig.

Ik zou het niet doen, je zult waarschijnlijk alleen maar een kater ervan krijgen, en je motivatie om de taal te leren verliezen. Beter wachten en het langzaam aan doen.

Prulletje

Prulletje

10-01-2009 om 21:25

O.t.

Iemand eergisteren dat zielige stelletje gezien bij "Ik vertrek"? Die spraken geen Grieks (en geen Engels en konden niet koken) en gingen een restaurantje beginnen op Kreta. Tenenkrommend! En ik vraag me nog steeds af of het echt was, zulke domme mensen bestaan niet echt, toch?

Prulletje

Anne

Anne

10-01-2009 om 22:26

Vertel vertel!

Ik ben afgehaakt toen hij een menukaart maakte en geen champignon kon schrijven, ik durfde (echt) niet meer te kijken, zo sneu. Hoe is het afgelopen Prulletje?

Prulletje

Prulletje

10-01-2009 om 22:44

Anne

Weet ik niet! Ik vond uiteindelijk de mandarijntjes op nederland drie interessanter. Ik wil nog op uitzending gemist gaan kijken. Maar het zag er niet goed uit. Geen vergunningen, geen klanten, allebei een andere baan (erbij?) gezocht. Maar het einde heb ik dus niet gezien.

Prulletje

Kersen

Kersen

12-01-2009 om 13:06

Myngle.com

je moet eens op myngle.com kijken, heb zelf geen ervaring, maar wel positieve verhalen over gehoord.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.