Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sokken breien

Breien is leuk en daarom dacht ik eens nuttig sokken te gaan breien....... wat is dat saaiiiii! Ze staan al heel lang op de pennen hier en ik krijg die tweede maar niet af. En als ik het weer eens oppak schieten er allerlei vragen dooor mijn hoofd die ik nu wel eens beantwoord wil hebben
- vind ik het saai of is sokken breien per definitie saai?
- kun je sokken breien met een rondbreinaald?
- zou dat misschien leuker zijn om te doen?

Denk er zelfs serieus over om een maandelijkse stich en bitch club op te richten om die stomme sok eindelijk eens af te krijgen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

02-05-2013 om 13:49

gewoon sokken recht toe recht aan breien is saai, en de tweede is helemaal vreselijk om die nog af te krijgen. Ik brei toch best wel een flink aantal per jaar, maar dan wel met gekleurde wol. Van die speciale voor sokken met allerlei kleurtjes die al breiend strepen en patronen tonen. Het saaie is voor mij dan weer ook weer het aantrekkelijke. Eenvoudig bezig zijn zonder na te denken. Je kunt ook sokken breien met ingewikklede patronen erin, maakt het ook interessanter. Rondbreinaald zal wel kunnen denk ik, zou op youtube gaan rondneuzen.

Uitdaging van maken

Gekleurd garen en een patroon waar je een beetje bij moet nadenken, daar wordt het wel
leuker van. Zet je tanden anders eens in dit beroemde sokkenpatroon van Knitty.com:

http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html

Ikzelf brei sokken het liefst met 4 of 5 korte sokkennaaldjes.

O, ik vind sokken juist zo leuk!

Veel sneller klaar dan die ellengrote lappen als je een trui breit.
Helaas is breien te pijnlijk voor me, maar ik mis het sokkenbreien.

Dere waar zit je?

Ik ben ook pro stirch n bitch 020..

dere

dere

05-05-2013 om 14:39 Topicstarter

vertigo

50 km ten noorden van je, dus een beetje ver fietsen. Had wel leuk geweest!

klant

klant

12-05-2013 om 18:39

Rondbreinaald

Ik brei mijn sokken uitsluitend nog op een rondbreinaaldje. Ideaal. Ik begin bovendien bij de teen, die wordt dan veel netter en brei dan vanaf de teen omhoog. Ook ik gebruik bij voorkeur wol die een leuk patroon oplevert. Het leuke van sokken is dat het een klein breiwerkje oplevert, dat overal mee naar toe kan en sokken zijn snel klaar. Verdere tips:bestel geen spullen bij wolhalla, zoals ik in het begin deed. Duur en klantonvriendelijk. Op you tube vind je veel instructiefilmpjes voor bepaalde technieken, zoals de opzetmethode voor teen-eerst methode. Een goede site voor gratis patronen en eventueel wol, is ook Drops.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.