Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sollicitatiegesprek (sarcas)

Wie o wie kan mij helpen. Morgen moet ik op sollicitatiegesprek bij een particuliere school voor MBO.
Aan de ene kant denk ik dat ik netjes casual moet gaan ivm de sector. Maar aan de andere kant is het ook weer een particuliere school waar het grootste gros toch de hogere inkomens zijn die daar rondlopen. Daarom denk ik er ook weer over om strak in het pak te gaan. Ik krijg met iedereen te maken leerkrachten, studenten en ouders.
Sarcas jij hebt een dochter op een particuliere school. Weet jij toevallig hoe daar het personeel erbij loopt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

03-11-2008 om 15:15

Pisa

Doe iets aan waar jij je prettig in voelt en wat netjes is. Als je bij je sollicitatiegesprek je heel anders voordoet dan je bent, ook qua kleding, schep je misschien verwachtingen waaraan je helemaal niet wilt voldoen, tenzij je het geen punt vindt om je kleding helemaal aan te passen aan je werkomgeving. (Over welke sector gaat het trouwens?)

Pisa

Pisa

04-11-2008 om 11:42 Topicstarter

Reina

Het is particulier onderwijs. Ik vind het dus niet erg om me aan te passen aan mijn omgeving.

reina

reina

04-11-2008 om 17:41

Pisa (ot)

Ik snap dat niet, maakt het wat uit of het particulier onderwijs is of niet of je je al dan niet aan wilt passen? Je moet je er thuis voelen. Maar als het je helemaal niet uitmaakt om mogelijk in kleding te moeten lopen die eigenlijk niet bij je past, zou ik zeggen: loop er eens langs en kijk wat men draagt....

Pisa

Pisa

04-11-2008 om 19:42 Topicstarter

) reina (blijft ot)

Ik ben vandaag geweest. Het maakte zeker wel uit. Iedereen, maar dan ook echt iedereen incl. de docenten liepen daar dus strak in het pak rond. Wat was ik blij dat ik het gedaan heb. Mij maakt het niet uit. Ik vind het wel wat hebben en heb er ook geen probleem mee om in pak te lopen. Alhoewel ik ook geen bezwaar had gehad wanneer ze allemaal in spijkerbroek rondliepen.
Nou ja, nu maar hopen dat ik aangenomen wordt. Donderdag nog een gesprek. Wederom een pakken cultuur.

reina

reina

05-11-2008 om 20:51

Pisa

Succes donderdag!

Sarcas

Sarcas

11-11-2008 om 16:13

Te laat...

Hoi Pisa,
sorry, wegens omstandigheden ben ik wat weinig online de laatste ijd, en ik zag je berichtje niet, maar inderdaad, de mensen die ik heb ontmoet zagen er allemaal strak uit. Ik heb maar één man gezien, en die zit altijd in pak, de vrouwen modieuzer, maar toch erg net.

Succes

Sarcas

Pisa

Pisa

11-11-2008 om 19:45 Topicstarter

Kleine update

Van beide sollicitaties heb ik nog niets gehoord. Morgen hoor ik iig van die van vorige week donderdag. Maar gisteren werd ik ook nog gebeld door een 3de bedrijf, daar mag ik as dinsdag op gesprek! Zo zit ik in zak en as dat ik straks geen inkomen meer heb en zo mag ik overal en nergens langskomen voor een gesprek. Nu nog hopen dat er uit een van de gesprekken een nieuwe baan komt...
Bedankt voor je support Reina en Sarcas, ik had gelukkig al (de juiste) conclusies getrokken mbt kleding. Ik kwam niet overdressed op gesprek, maar helemaal in het cultuur van de school.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.