Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

naomie p

naomie p

29-12-2008 om 22:13

Solliciteren

Mijn man heeft net na lang wikken en wegen besloten te gaan solliciteren (na 15 jaar) in de vacature stond dat je ook per e-mail mag reageren. De brief moet voor 4 jan. binnen zijn.
We zijn net terug van vakantie, vond de vacature in de krant van 18 dec. Is het verstandig om het per e-mail te doen. Het gaat om een gemeentelijke instelling... Kom je minder serieus over per mail??? ik ben sinds 20 jaar niet meer van baan veranderd, dus totaal niet meer op de hoogte!
Alsvast bedankt Naomie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Prima met email

Nee hoor, in deze tijd is het heel gebruikelijk om per mail te solliciteren. Ik vind het zelf veel makkelijk om per mail sollicitaties te ontvangen

Annet

Annet

29-12-2008 om 22:41

Email is prima

Ik werk ook bij een gemeente. Solliciteren per mail is net zo serieus als per brief. Het is ook makkelijker voor ze. Dan hebben ze brief en cv gelijk als digitaal bestand. Dat scheelt weer scannen.
Zorg wel dat je de bestanden de juiste naam hebben, dus niet alleen sollicitatie.doc maar brief-naamsollicitant.doc en cv-naamsollicitant.doc. Soms moeten beiden in één document zitten. Dan noem je het bijvoorbeeld brief-cv-naamsollicitant.doc. Hierbij ga ik uit van een word-document. Een pdf is nog mooier want dan weet je zeker dat het document met de juiste opmaak uit de printer komt rollen. Ik heb geregeld geprinte brieven en cv's gezien die er vreselijk uitzagen op de lokale printer.

Doen

mailen is prima. Gewoon doen.

Succes, altijd weer spannend om na zo lange tijd te gaan solliciteren.

groetjes van Purk

chantelle

chantelle

29-12-2008 om 23:40

Pdf

Tja, lang niet alle computers kunnen een pdf lezen. Vooral de overheid is erg terughoudend om programma's op computers te installeren (nou ja, het werkt anders, maar je snapt wat ik bedoel).
Sollicitatie per email is prima. Veel makkelijker qua doorsturen etc. Liefst brief en cv in één bestand.

Lys Lionne

Lys Lionne

29-12-2008 om 23:47

Solliciteren via mail...

is feitelijk niets meer dan je sollicitatiebrief en je CV (getypt in Word) via de digitale versturen. Niks mis mee dus, het gaat gewoon sneller dan via de oude vertrouwde postbode

Succes voor je man!

naomie p

naomie p

30-12-2008 om 07:35

Beide is knullig?

lijkt mij toch???
alvast bedankt voor jullie meedenken! Hij gaat i.i.g. per mail.
Groetjes Naomie

Pdf

En toch zou ik voor pdf gaan. Iedere gemeente beschikt tegenwoordig echt wel over een pdf-reader (ik werk zelf bij een gemeente).
Maar goed, in ieder geval heel veel succes voor je man. Ik werk al jaren met veel plezier bij een gemeente!!

Juulia

Nasha the first

Nasha the first

30-12-2008 om 15:38

Als er een mailadres bij staat

gewoon per mail doen dus, anders zetten ze het er niet bij....

Jippie

Jippie

30-12-2008 om 15:59

Pdf en odf

"En toch zou ik voor pdf gaan. Iedere gemeente beschikt tegenwoordig echt wel over een pdf-reader"

pdf is een (vanaf pdf versie 1.7) een open standaard die de overheid dient te ondersteunen. Vanaf 1 januari 2009 zijn overheden ook verplicht om het ODF formaat te ondersteunen. In plaats van Word zou je dus ODF moeten gebruiken, maar dit is vooral bedoeld voor aanpasbare documenten. Een brief+CV is juist als niet-aanpasbaar bedoeld en dien je dus in pdf formaat op te sturen.
Succes met solliciteren!

Hmmm, ik heb het zo gedaan

Bij de Multimate bij ons in de buurt waren geen vogelhuisjes bouwpakketen te krijgen. Dus ben ik met jongste dochter naar Intratuin gegaan. De goedkoopste nestkastjes waren daar 7,49 Euro. Toch maar meegenomen.
Maar op internet had ik bij Lobbes ook nog iets gezien: kleur je eigen vogelhuis (http://www.lobbes.nl/products/detail/1099677). Hier zit dus al verf en penselen bij. Dus heb ik deze besteld. Mochten ze nu binnenkomen na het feestje dan heb ik die van intratuin nog. Komen ze wel binnen dan zal ik die van Intratuin terug brengen.
We gaan ze dus niet zelf in elkaar zetten, maar misschien is dat ook niet zo handig met 3 5-jarigen en 3 6-jarigen (waaronder mijn jongste).

En voor alles is een eerste keer (verkeerde draadje, sorry)

Sorry hoor, deze reactie hoort niet hier

hout anne

hout anne

30-12-2008 om 21:55

Zeker per email

Hoi Naomi,

Als er in een advertentie staat dat je per email mag reageren, dan zou ik dit zeker doen. We zitten nu eenmaal in het digitale tijdperk en er komt een tijd dat reageren per post eerder niet meer serieus genomen wordt! Email is gewoon makkelijker voor beide partijen, je kan direct versturen, je 'brief' kan niet kwijtraken in de post, de ontvanger kan de brief ook niet kwijtraken, etc.
Wel raad ik mensen altijd aan om de brief wel in word te maken en als attachment aan de mail te hangen, samen met het CV. Om de hele simpele reden, dat je in word een nettere, overzichtelijkere en professionelere brief kunt maken. In het e-mail bericht kun je heel kort aangeven waar je op reageerd en verwijzen naar je brief en cv in de attachments (vergeet niet te attachen! Controleer dit goed voor je verzend, je wil niet weten hoe vaak het vergeten wordt en dat staat heel slordig!)

Ik zeg dit vanuit mijn positie als intercedente, ik heb ook veel ervaring met 'overheden' en weet zeker dat je echt serieus wordt genomen per email!

Wens je man veel succes met de sollicitatie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.