Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

suus

suus

12-10-2008 om 14:16

Sparen - kinderen

hoi

mijn dochter is 6 en ik heb het plan om te gaan sparen voor haar, zodat we wat geld hebben als ze gaat studeren of als ze wil leren autorijden etc.
Ik ben van plan komende 10 jaar, 100 euro per maand te gaan sparen, en dat niet meer op te nemen tot het einde van de looptijd. zoiets, maar het kan ook afwijken als dat voordeliger is.

nu zit ik eens wat te googlen en ik zie door de bomen het bos niet meer. ik snap niet zo veel van die termen.
is er misschien iemand die dit laatst heeft uitgezocht en die me wat tips kan geven? een gewone spaarrekening of toch deposito? een beleggingsrekening met het risico dat het straks niets meer waard is?
help?!

Suus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

12-10-2008 om 15:20

Suus

Wel een lastig moment om dit te beslissen gezien de bank- en beurscrisis . Maar goed, we moeten ons ook niet gek laten maken.
Wij zelf hebben gekozen voor een simpele spaarrekening (zouden we nu weer doen). In ons geval bij de ABN Amro (Teledirect), maar je kunt ook kiezen voor een andere bank (groeirekening van de Postbank bijv.). Aangezien het je bedoeling is dat dit bedrag pas wordt opgenomen als je kind rond de 18 is, kun je het beste kiezen voor een spaarrekening waar je het bedrag voor een x-aantal jaar vastzet, dat geeft meer rente. Verder ffff googelen welke bank de meeste rente geeft en een evt. bonus aan het eind van de looptijd. Maar heel veel zal het waarschijnlijk niet schelen.
Hoe dan ook zal ik gewoon kiezen voor een spaarrekening (en ZEKER geen studiespaarrekening, want daar zitten weer haken en ogen aan, zoals bijv. het verplicht besteden aan studie, terwijl je kind misschien wel helemaal niet gaat studeren....). En zeker geen aandelen natuurlijk. Als je dan de pech hebt dat de aandelen zeer laag staan, tegen de tijd dat je kind het geld nodig heeft voor studie of rijlessen, dan ben je mooi de pineut. Laten staan dan natuurlijk, tot de aandelen weer stijgen, maar je loopt dus het risico het geld niet te kunnen gebruiken waarvoor je het had bedoeld. Gewoon een spaarrekening is mijn advies.
Groetjes
Bibi

angel3

angel3

12-10-2008 om 18:26

Asn

Hallo wij hebben een jeugs spaar rekening bij de ASN. Hun filosofie spreekt me aan (% van de inleg gaat naar bepaald project, bij osn SOS kinderdorpen en ze denken aan milieu).

Wij sparen voor beide kinderen circa 100 euro per maand vanaf de geboorte en dat loopt hard op!
Ik kan het er ook echt NIET afhalen voor hun 18e.
Ik ben de wettelijk vertegenw. dus als ik tzt denk dat ik dat geld niet meer aan hen wil geven dan hoeft dat ook niet. Ze hoeven niet te weten dat ik dit spaar. In perincipe wil ik het gebruiken voor eventuele studie of bijdrage aan eerste huisje.

Succes met kiezen.

banaan

banaan

13-10-2008 om 19:20

Zilvervloot

van de DSB Bank

-Wendy-

-Wendy-

13-10-2008 om 22:55

Niet persé jeugdrekening

Als ik jou was zou ik ook eens naar de gewone spaarrekeningen kijken (bv die van de Turkse banken). Die leveren vaak meer op dan speciale jeugdspaarrekeningen. Bovendien zijn de voorwaarden veel soepeler.

Wendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.