Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zoutvaatje

zoutvaatje

11-12-2008 om 12:05

Speel-o-theek

Heeft iemand ervaring met een speelotheek? Hier in het dorp is er een en ik wil me misschien gaan inschrijven. Is het echt handig / nuttig / slim?
Groetjes, zoutvaatje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

11-12-2008 om 12:17

Ja ik

Maar nog niet lang, Ik heb het pas net ontdekt en ik baal ervan dat ik nooit eerder ben gegaan.
Wat is nou leuker voor kinderen dan met veel verschillend speelgoed spelen. hier kan je voor 25 cent iets voor 3 wkn lenen.
Momenteel heb ik het spel Levensweg ( geweldig voor de vakantie) en een duplo ridderkasteel en een littlepeople piratenboot geleent voor 75 cent.
2 jan moet het weer terug zijn, Ze spelen er naar hartelust mee. En als ze het beu zijn gaat het gewoon weer terug!!
Echt ik had gewild dat ik het eerder had ontdekt!
groet, polly

angel3

angel3

11-12-2008 om 13:54

Ideaal

wij zijn al 4 jaar lid. Betalen 29 euro ofzoiets per jaar en dan mag je 2 dingen per keer meenemen. Ik vind hier de kwaliteit soms matig omdat het soms incompleet is. Maar goed verder is het ideaal. Ook om uit te proberen of iets aanslaat.
Wij gaan bij vlagen. Soms weken achter elkaar dat we spul lenen en weer terug en dan weer lenen.
Nu zijn we alweer een half jaar niet geweest (verjaardagen en sint e.d dus veel nieuw speelgoed zelf)
groet

zoutvaatje

zoutvaatje

11-12-2008 om 14:09

Prijsverschil

Oh dan is er een flink prijsverschil zie ik. Hier is het 12,50 per jaar met 11,50 borg, en kan je 3 dingen lenen voor 3 weken. Dat vind ik eigenlijk best goedkoop.
Ik ga er volgende week eens kijken, ze zijn op woensdag middag open.

Polly Shearman

Polly Shearman

11-12-2008 om 16:01

Hier nog goedkoper

10 euro lidmaatschap per jaar, dat word bij mijn betaald door het gastouder buro,
eenmalig 2 euro administratie kosten.
en je mag per kind 3 dingen meenemen,
ik heb 3 eigen kinderen maar ook 2 oppaskinderen en ik mag dus 15 dingen per keer meenemen ( dat is belachelijk veel, dat doe ik dus niet)
voor gewoon speelgoed is het 25 cent
voor laptops en vtech spul, en trampolines is het 1 euro
en voor grote skelters enz is het 2 euro.

groet, polly

Tango

Tango

12-12-2008 om 13:49

Zou het zeker doen

Voorheen woonden wij in een stad waar diverse speel-o-theken waren, daar gingen we altijd naar de speel-o-theek. Ze hadden o.a. heel veel duplo, waar we dan steeds iets nieuws van meenamen.
Nu wonen we in een groot dorp (bijna een stad). Er was aanvankelijk een speel-o-theek, die eigenlijk voor kinderen met een handicap o.i.d. was, maar we mochten toch lid worden. Het assortiment vond ik hier wat minder. Op een gegeven moment brandde de speel-o-theek af en werd niet meer opnieuw opgebouwd. Vond ik erg jammer want de kinderen vonden het altijd heel leuk om erheen te gaan. Ze konden daar ook spelen om het speelgoed uit te proberen en het was handig om steeds iets mee naar huis te nemen voor een aantal weken. Als ze erop uitgekeken waren bracht je het weer terug.
Ik mis de speel-o-theek dus wel.

Ook lid

van de spel-o-theek hier. Wij betalen 17,50 per jaar, per kind. Je mag dan per kind twee dingen mee nemen en dat mag je drie weken lenen. Een van onze kinderen is lid en dat betekent dat je voor dat kind twee dingen mee mag nemen; het moet dus voor de leeftijdsklasse van dat kind zijn.
Ik denk dat ik ons lidmaatschap opzeg. Ik ben niet zo stipt en meestal te laat met inleveren (flinke boetes). Dat komt vooral omdat ze maar een paar dagdelen in de week open zijn (dinsdagmiddag van drie tot half vijf, woensdagochtend en donderdagavond). En ook wel eens dicht; dan hangt er een briefje aan de deur dat er geen vrijwilligers zijn. Daarbij is er vaak wat stuk aan het speelgoed. Electro waarbij breukjes in de kabel zitten, keyboard waarbij er een paar toetsen het niet doen, trein die het niet doet, puzzels waarvan een stukje mist, nou ja het is wel duidelijk. Bovendien spelen de kinderen er vooral de eerste week veel mee, maar daarna is het al weer over.
Nou ja, vooral een negatief verhaal hier; het idee is leuk, maar voor ons werkt het gewoon niet zo.
groet, heli

Minet

Minet

13-12-2008 om 13:22

Wij waren jarenlang lid

En tot grote tevredenheid van zowel kids als ouders!
Wat een uitvinding, ik vond het zo fantastisch dat ik ook jaren vrijwilligster ben geweest tijdens de uitleen.
Groetjes, Minet

Wij niet

Wij zijn ongeveer een jaar lid geweest van de spplotheek in ons dorp. Ook hier zeer beperkte openingstijden waardoor ik vaak te laat was met spullen terugbrengen.

Verder had mijn dochter grote voorkeur voor speelgoed met de meest onmogelijk kleine friemelige dingetjes erbij,waardoor er in ons niet altijd spic en span huishouden wel eens wat kwijt raakte, waar ik me dan weer erg opgelaten door voelde.

Het hele speelotheekgebeuren leverde mij meer stress op dan dat de kinderen er plezier van hadden, vandaar dat ik het abonnement niet verlengd heb.

Marlies

Hes@

Hes@

15-12-2008 om 11:52

Hangt dus van de sot af

Wij zijn al zes jaar lid. Het kost geen drol en ze hebben echt superleuke dingen (lego, playmobil, little people, stepje, trampoline, glijbaan, wipje, grote buitentractor en heel veel spellen en puzzels). Hier is het een gezinslidmaatschap. Met 2 kinderen mag ik 4 dingen lenen. Voor de oudste van 8 leen ik tegenwoordig vooral spelletjes en puzzels. De jongste heeft nu het ridderkasteel van playmobil te leen. Dat is toch super?

Het grootste nadeel vind ik dat als ze ergens heel leuk mee spelen ik het vervolgens toch vaak ga kopen bij de winkel. Zitten we nog met al dat speelgoed in huis

Maranmat

Maranmat

16-12-2008 om 20:37

Uitproberen

wij zijn ook al jaren lid van de spelotheek ter plaatse. Mn het uitproberen van speelgoed vind ik ideaal. Oudste zeurde ons al tijden de oren van het hoofd, omdat hij zo graag het ziekenhuis van Playmobil op z'n verjaardag wilde. Nou was dat niet bepaald een goedkoop cadeau, maar ja, als ze er dan veel mee spelen.... Toch eerst maar eens gehaald bij de spelotheek. Anderhalf uur bezig om dat geval in elkaar te zetten. Daarna 1 week mee gespeeld en niet meer naar omgekeken! Na drie weken weer ingeleverd en dus naarstig op zoek naar een ander cadeau!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.