Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marjan

Marjan

27-11-2008 om 22:17

Spoed! kinderen willen niet naar verjaardagspartijtje van mijn vriendin..

Ik zit hier even mee; de dochter van mijn vriendin geeft zaterdag een kinder-partijtje, en heeft mijn dochters uitgenodigd. Ze kennen elkaar al jaren maar zijn eigenlijk geen echte vriendinnetjes.De oudste van ons vindt de jarige ook niet zo heel leuk. Onze jongste speelt wel met ze als mijn vriendin hier is of ik daar, maar verder niet. En wij wonen sinds kort ook nog eens 35 km verderop. Nu wil de oudste zeker niet gaan en de jongste maakt het niet uit. Nu moeten we ook nog eens 2 x op en neer rijden, omdat we ze droppen en pas na 4 uur weer ophalen.
Dus het kost ons eerlijk gezegd ook min. een halve dag rijden.
Dus de afstand speelt ook een rol.
Dus we twijfelen allemaal; gaan of niet gaan? Niemand heeft echt zin. Vind het zo lullig om af te zeggen. En hoe doe je dat een beetje met fatsoen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zelf

zou zeggen dat ze niet zo ongelovelijk stom moeten doen en gewoon met een glimlach op het gezicht daar het leuk moeten maken.
Soms moet je gewoon dingen doen die in eerste instantie niet zo leuk zijn maar meestal als je er wat van probeert te maken wordt het vanzelf leuk.

Het zou vervelend zijn als je op deze manier je dochter leert dat ze zo'n grote stem heeft in uitnodigingen en andere activiteiten.

Gaan

ik heb het vermoeden dat je zelf niet veel zin hebt(snap ik wel ,het is een gedoe)maar probeer dat niet op je kinderen over te brengen!
zeg gewoon,als jullie een feestje organiseren en er bellen kinderen af omdat ze *geen zin* hebben zou je dat ook niet leuk vinden.dus jullie gaan gewoon.
ik vraag me af,stel dat je vriendin met haar kinderen bij je in de buurt had gewoond,was deze discussie dan ook ontstaan?

wendelien

wendelien

28-11-2008 om 12:09

Flink zijn

Nu kunnen jullie er niet meer onderuit en het kan alleen maar meevallen (zie Manda etc.). Als mensen iets organiseren kun je dat niet zomaar afwimpelen. Misschien valt te regelen dat de dames worden teruggebracht? Of je kunt in de tussentijd samen met je partner iets leuks in de buurt gaan doen (sintinkopen, uitverkoop enz.).

Raiza

Raiza

28-11-2008 om 12:35

Niet afzeggen, gaan

Zo op het laatste moment afzeggen zou ik niet doen, dus gewoon gaan. GEEN smoes! Ik heb zo'n hekel aan smoezen, als je echt niet wil gaan moet je ook sterk genoeg zijn om de waarheid te vertellen waarom je kinderen niet willen.
Als het om een verplicht nummertje gaat, zou ik het na een paar weken (of maanden) eens aankaarten, of als jouw kinderen jarig zijn. Zo van: ze zijn geen echte vrienden he, zullen we die partijtjes-uitnodigingen niet beter voorbij laten gaan?
Maar je kinderen moeten leren dat niet alles in het leven wat ze moeten doen leuk hoeft te zijn, en dat ze dit dan even voor de jarige doen. En wie weet valt het wel mee, hebben ze een leuke dag, en kan jij daar in de omgeving nog wat shoppen ofzo.
Maak er wat van!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-11-2008 om 13:14

Eens met manda

Ik vind het ook niet kunnen om een verjaardagsfeestje af te zeggen omdat je er geen zin in hebt, dat geldt ook voor kinderen. Gewoon gaan en er het beste van maken.

Wel balen dat ze zo ver weg wonen, maar misschien kan je idd gaan shoppen daar ofzo, of lunchen, of naar de film...

trijntje71

trijntje71

28-11-2008 om 13:49

35 km is toch niet ver?

daar ben je toch geen halve dag mee kwijt mbt halen en brengen? En inderdaad: soms is iets in eerste instantie niet leuk of liever gezegd lijkt het niet leuk maar is dat wel.

Belangrijke les

Hier ook wel eens gehad. Dan ben ik dus streng: als je niet wilt kun je dat zeggen als je uitgenodigd wordt, maar niet twee dagen voor het feestje. Gewoon gaan en kijken hoe je het leuk kunt maken voor jezelf. De positieve dingen zoeken dus. Er is vast wel iets dat wel leuk is.

Sowieso probeer ik het vaak zo te draaien bij lastige sociale zaken zegmaar. Dat ik de nadruk leg op hun eigen speelruimte binnen de kaders van afspraken en/of verplichtingen: gaan moet je, maar of en hoe je het leuk maakt voor jezelf, daar heb je wel een keus in.

Lijkt me dus ook belangrijk dat jij hier het goede voorbeeld geeft aan je kinderen. Als je zelf ook al niet zo'n zin hebt. Gewoon laten zien hoe je dan toch zorgt dat het leuk wordt.

amk

amk

28-11-2008 om 14:46

4x35

is toch wel 140 km en dat vind ik wel heel erg ver voor een verjaarspartijtje waar geen van allen zin in hebben.
en ook het brengen en afzetten kost tijd, want het is een vriendin, het gaat beleefdheidshalve niet om de kinderen slechts te 'dumpen'. Daar ben je dus wel de halve dag mee bezig, want van daaruit wil je wat anders gaan doen, kost ook tijd om te bereiken en weer te vertrekken.

Ik heb ook het idee dat het een beleefdheidsuitnodiging is omdat de mama's toevallig vriendinnen zijn.

Maar het was wel wat netter geweest om gelijk de uitnodiging af te slaan.

groet,
Angela

juno

juno

28-11-2008 om 15:02

Rijden

Is er niks te doen in de omgeving daar, dan hoef je niet weer naar huis te rijden.

Niet gaan

Ik ben het eens met Visje.
Een "beleefdheidsfeestje"? als kind? Nou nee hoor. Het zijn niet eens vriendinnetjes, het is een kind van jouw vriendin.
En inderdaad, het zou beter geweest zijn het eerder te zeggen, maar soms stel je dingen waar je tegen op ziet nou eenmaal uit.
En je kinderen moeten niet alleen leren om beleefd te zijn, maar ook om voor zichzelf op te komen. Dus: zelf laten kiezen.

Asa Torell

Asa Torell

28-11-2008 om 21:44

Is er nog verschil met kinderfeestjes of grotemensenfeestjes?

Dat vraag ik me hierbij af. Want ik kijk er bij mijn eigen verjaarsfeest helemaal niet van op als ik een dag van te voren een afzegging krijg met een flauwe smoes of gewoon omdat iemand te moe is. Dat kan gebeuren en zelf doe ik het andersom ook wel. Ik vind het al zo moeilijk om de agenda niet vol te laten lopen dat ik niet gauw echt met tegenzin ergens heen ga (hangt natuurlijk wel van het belang af van het evenement).
Maar ja voor een kind is het natuurlijk wel heel zielig als er ineens een ander kind niet op het partijtje komt, stel ik me voor. Hier nog geen ervaring, althans niet met echte eigen partijtjes (zoon is 4). Dus ik ben benieuwd of jullie vinden dat dit er voor dit voorbeeld toe doet.

Asa Torell

Asa Torell

30-11-2008 om 22:09

Ja precies stopverf

Als het gewoon om een middagje op 35 km afstand was gegaan, waarbij je zelf kunt blijven, dan had ik het ook beter begrepen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.