Huis, Tuin en Keuken

Mamba
21-01-2009 om 13:20
Spoed! water met prut onder in de vaatwasser :(
De afwas is niet lekker schoon geworden. Ik heb het zeefje eruit gehaald en eronder is heel veel vies water met prutjes. Hoe krijg ik dit weg? Ik heb eerst geprobeerd om de prut weg te krijgen maar het is zeg maar meer een soort groentensoep. Lastig te vangen, al die stukjes :0. Vervolgens ben ik met de plopper aan de slag gegaan maar ook dat hielp niet. Wie kan me helpen?
Mamba

Temet
21-01-2009 om 13:21
Geeft-ie een storing aan?
Geeft-ie een storing aan? Zo ja, zie de gebruiksaanwijzing. Zo nee, probeer dan nog eens de machine opnieuw te laten draaien, voordat hij begint met wassen pompt-ie eerst af. Misschien is het water dan weg.
Groeten,
Temet

Mamba
21-01-2009 om 13:24
Nee
Hij geeft helemaal niets aan. Onder het zeefje bleek de soep te zitten, erboven zag ik niets. Heb op al het servies kleine harde stukjes zitten, net snotjes.

purk
21-01-2009 om 13:29
Laatst
hier laatst ook laag water in de afwasmachine. Wij hebben hem nog een keertje laten draaien en toen was het water verdwenen. Geen idee hoe het kwam. Anders draai je even het meest korte programma. Is dat niet een ideetje?
groetjes van Purk

Mamba
21-01-2009 om 13:33
Is nu aan het draaien
Heb 'em even op voorspoelen gezet. Hmm ik weet niet hoor... Ik zie nu een laag water met zwemmende groente. De viezigheid zal er toch op de één of andere manier uit moeten, toch? Normaal houdt het zeefje alles tegen maar dat is duidelijk mislukt.

Mamba
21-01-2009 om 14:31
Ziet er al wat beter uit.
Heb er kokend water opgedaan, 2x voorgespoeld en nu draait hij een programma op de heetste stand. Gelukkig komt het niet naar buiten!
Mamba

purk
21-01-2009 om 14:33
Losweken
misschien is inderdaad de boel losweken een goede actie. Ik hoop dat het helpt...gedoe met de vaatwasser is niks, dat ding moet het gewoon doen!
groetjes van Purk

angel3
21-01-2009 om 18:26
Spul van hg
vaat machine reiniger. Af en toe met dat spul leeg laten draaien. Gewoon bij drogist te krijgen
Wij hebben zelfde probleem gehad maar hij gaf wel een storing. App. was erg vervuild.
Wat je ook kan proberen is aan de voorkant de slang eraf draaien (moet je wel ff onderkant eraf schroeven. Die slang kan ook vol zitten en die dan doorspoelen met heet water.
Hoop dat het zo voldoende gaat werken.

Mamba
21-01-2009 om 23:01
Hoe het nu is
Twee keer gespoeld, één keer heet gedraaid, hele apparaat vol water en daarom de afwas op de hand gedaan met water uit de miniboiler. Morgen na het werk ga ik aan de slag met jullie tips. Dit moet ik toch gewoon zelf kunnen oplossen?! Heb net ook al de fiets van zoon gerepareerd *trots*.
mamba

Mamba
23-01-2009 om 15:11
Opgelost!
Op mijn werk plaagden ze al of ik de hulptroepen van OOL had ingezet . Dames, bedankt!