Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prinses01

prinses01

18-11-2008 om 20:26

Staafmixer of blender

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een staafmixer en een blender?

Ik dacht eigenlijk dat het allebei min of meer hetzelfde was, maar wat is het voordeel of nadeel van de een ten opzichte van de ander?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

18-11-2008 om 22:14

Verschil

een staafmixer is een losse 'staaf' die je in een pan kan zetten om alles fijn te malen. Soms heb je er nog wel een opzetstukje bij met een kommetje maar het gaat om de losse staaf. Een blender is een soort kan met onderin een mesje en die moet je op een onderstel (de motor) zetten. Je moet dus eerst alles in de kan gieten en dan blenden/mixen.
Een staafmixer kun je overal inzetten. Veel makkelijker en minder afwas........

Ik zie het anders

met de staafmixer zitten de gepureerde worteltjes in mijn haar en soms zelfs op het plafond,.(maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggenmet de blender heb je daar totaal geen last van,daar zit een deksel op.

amk

amk

19-11-2008 om 10:30

Voegt wel iets toe

meer troep in de keukenkastjes.
Mijn ervaring is dat het afhankelijk is van de motorsterkte. Ik heb een goede staafmixer en daar pureer ik ook de kipfilet mee. Terwijl dat in de blender en de keukenmachine van mijn ouders niet gaat.

groet,
Angela

Blender

hier gaat alles in de blender,rauwe wortelen,rauwe boerenkool,rauwe bieten,het wordt gepureerd,en als je het wat langer in de blender doet,wordt het groentesap.
we maken ook vaak zelf appelsap,kist appels kopen bij de boer, dagelijks verse appelsap,heerlijk.
met een keukemachine heb ik geen ervaring,maar die zijn volgens mij een stuk groter dan een blender.

juno

juno

19-11-2008 om 15:08

Susanne

Hoe doe je dat dan met die appels? Doe je er water bij ofzo?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-11-2008 om 15:32

Blender

Grote hoeveelheden, bv een flinke pan soep, gaan makkelijker met een blender. Staafmixeren kan ook hoor, maar is wat meer werk, meer kans op spetters en de kans dat je stukjes mist is groter.

Maar als de staafmixer voor het grijpen hangt en de blender onderin een kastje gaat, zul je die laatste niet vaak gebruiken.

Groet, Ellen

Juno

ja ,appels in de blender en dan later wat water toevoegen voor de juiste dikte.een beetje yoghurt er door is ook heerlijk.

en inderdaad Ellen,voor tomatensaus of soep doe ik altijd een kilo tomaten in de blender,ideaal,geen gespetter en nooit klontjes of stukjes.

Eh.......

ik heb geen idee,nooit een keukenmachine gehad,ben wel benieuwd naar het verschil.

Staafmixer

Ik maak graag verse tomatensoep en als je dat de eerste keer in de blender doet (zo van het vuur af) zit je helemaal onder de tomatenprut inclusief verbrande arm en hele keuken onder de tomaat.
Vervolgens zette ik het glasding onder de kraan en knapte door het temperatuurverschil....
Ik hoef geen blender meer maar gebruik de staafmixer best veel

amk

amk

20-11-2008 om 09:27

Keukenmachine

heeft vaak meer opties. Met een blender kun je alleen pureren. Met een keukenmachine vaak ook mengen, schaven, hakken etc. Ze nemen vaak ook veel meer ruimte inbeslag.

groet,
Angela

Massi Nissa

Massi Nissa

20-11-2008 om 13:04

Staafmixer is handig

Keukenmachines zijn alleen handig als je dagelijks voor heel veel mensen fijngesneden, vers voedsel moet bereiden. Als je geen grootkeuken voert, is een staafmixer veel leuker (en minder werk om schoon te houden, effe spoelen, klaar). Ik pureer veel soepjes en sauzen, maak sportdrank voor als man thuiskomt na wedstrijd, dat soort dingen. En als je een baby hebt is zo'n ding eindeloos.
Groetjes
Massi

amk

amk

20-11-2008 om 14:33

Massi (ot)

En als je een baby hebt is zo\'n ding eindeloos.
En daar heb ik 'm dus nooit voor gebruikt. Kind heeft leren eten met de rapleymethode dus gelijk aan de stukjes.

en om 'm schoon te houden is alleen afspoelen niet voldoende er zitten vaak leuke kleine randjes en gleufjes in waar voedselresten blijven zitten en die je alleen met flink peuteren goed schoon krijgt.

groet,
angela

Ciska?

hete tomaten in de blender??????
ik pureer eerst de tomaten en pas dan maak ik er soep van,is veel handiger!
bovendien heeft mijn blender een kunstof beker,geen glas.

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2008 om 17:09

Amk

Hier een baby die geen stukjes bliefde, dus ik heb eerst fijn gepureerd en daarna steeds grover. Toen ze een maand of 11 was, at ze met de pot mee (wel geprakt).
Mijn staafmixer kan ik een paar seconden afspoelen en dan is-ie schoon, echt heus werkelijk waar. Ideaal ding.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.