Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

29-12-2008 om 17:26

Stevig een knoop aannaaien?

De knopen van onze jassen gaan er steeds af! Hoe stevig ik het ook vast lijk te naaien. Heeft iemand de ultieme tip zodat de knopen erop blijven?
Groeten, Zus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

29-12-2008 om 22:00

Speciaal bevestigingsspul

Het heet zoiets als button-fix ofzo. Ik koop het altijd op de markt bij zo'n naaigarniturenkraam. Het is een krammetje van ijzerdraad dat je door de stof heensteekt. Je doet een rubberenrondje tussen knoop en stof in, waardoor deze wat meer speling krijgt. Aan de achterkant komt een klein knoopje, waar de kram zijn houvast in vindt. Het klinkt misschien erg ingewikkeld, maar het is echt heel makkelijk om de knoop te bevestigen. Er komt geen naald en draad meer aan te pas.

Ijzergaren

Gewoon even bij de Hema ijzergaren kopen en je knopen daarmee vastzetten. Ik doe het nooit meer met gewoon garen maar altijd met ijzergaren. Superstevig en je kunt er goed mee werken.

Overigens heb ik mijn knopen ook weleens vast laten schieten bij een schoenmaker. Overigens betrof het toen een lederen jas.

Succes!
Juulia

Zus

Zus

30-12-2008 om 13:53

Bedankt!

Kijk, daar kan ik wat mee. Wist van het bestaan van ijzergaren en andere handige knopenaanzet-setjes niet af! Bedankt voor de tips! De link van Lara was ook trouwens handig voor andere dingen die ik niet wist (winkelhaak repareren bv.)
Groeten, Zus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.