Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

08-01-2009 om 18:42

Stof, stoffig, stoffiger, stoffigst?

Dag
Mijn titel zegt het al, ik heb last van S.T.O.F!!! We hebben niet zo lang geleden verbouwd, maar daarna heb ik alles grondig schoongemaakt (overal gezogen, nat afgenomen etc...). De laatste gaten zijn eind vorig jaar geboord, en toch heb ik nog steeds last van STOF! Voorbeeld: eergisteren merkte ik dat de armleuningen van de woonkamer heel erg stoffig waren (zijn van dikke donkere leer) en ik hebe de hele bank dus gezogen, en behandeld met speciale leerdoekje. Vandaag is het alsof ik nooit wat gedaan heb, er ligt bijna evenveel stof. Idem ditto op de kasten, de tagel etc. Het lijkt wel of er meer stof dan gemiddeld in dit huis ronddwarrelt! Hoe raak ik DE STOF KWIJT!!!
BEdankt voor de tips
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-01-2009 om 18:51

Paar weken

Sinilind, na onze verbouwingen weet ik dat het fijnstof nog een paar weken blijft dwarrelen en neerslaan op jouw meubels etc.
Nog even door de zure appel heenbijten, daarna kun je genieten
Groetjes, Minet

wendelien

wendelien

08-01-2009 om 19:10

Ahum

Een paar wéken? Hier is het zelfs acht jaar na de stucadoor nog steeds erg stoffig. Af&toe krijg ik dan een aanval van werkwoede en neem ik de Swiffer ter hand, maar het resultaat is nog altijd van bedroevend korte duur..... Het went echter wel. Reden te meer om geen hoogglans spullen aan te schaffen.

Guinevere

Guinevere

08-01-2009 om 21:33

Gordijnen?

Misschien zit het in de gordijnen? Probeer die eens buiten uit te kloppen?

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 22:54

Leefstof

Veel stof komt door de manier waarop je leeft. Als je bijv. strijkt in de woonkamer, heb je meer stof. Als je tapijten hebt, of op stoffen slippers/pantoffels loopt idem. Gordijnen regelmatig wassen, zijn echte stofvanger. Een ouder huis met veel hout is stoffiger. Het is winter, je hebt meer kleren aan, je bent meer binnen: meer stof in huis. Huisdieren=stof. Enzovoort Maak het verhaaltje zelf verder af en kleur de plaatjes

Tirza

mem

mem

09-01-2009 om 00:35

Vraagje

woonde je al in het huis voor de verbouwing en had je toen ook al last van stof? Of viel het je niet op omdat je dacht dat het van het verhuizen kwam?
In het huis waar ik nu alweer 2,5 jaar woon is het veel en veel stoffiger dan in het vorige of ik zie gewoon meer doordat hier bijna alle vloeren glad zijn. Nu een oud huis met houten vloeren en kieren en bijna overal gladde vloeren. Na 1 dag niet stofzuigen kom ik alweer plukken/vlokken stof tegen. Vorige huis: eind jaren 70, veel beton en alleen in de woonkamer en keuken gladde vloer. Daar kon ik rustig een week niet zuigen en nog kwam ik geen stof tegen ( wel kruimels enz)

Dweilen

zoals je mij toen getipt hebt, alles afnemen met een vochtige doek en dweilen, heel veel dweilen...

oh vreselijk, hier na een klein jaar is het nog steeds stoffiger dan in ons vorige huis. Gelukkig hebben we de luxe van een schoonmaakster elke week.

Lol

nee mijn poetsmevrouw is helemaal vol. Maar het is wel heel fijn om een poetsmevrouw te hebben elke week.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.