Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

06-01-2009 om 14:22

Stomme rentepunten postbank

Ik kwam er zojuist achter dat ik een idioot aantal van die postbank rentepunten heb. Maar wat moet ik met die krengen? Op de "kado's" zit ik niet te wachten, omdat je minstens de helft zelf moet bijleggen. Zelfs als ik een "goed doel" wil kiezen, moet ik nog met contanten over de brug komen. Kan ik die rentepunten niet gewoon zonder meer doneren aan een goed doel ofzo? Of heeft iemand een ander goed plan?

Groet Guinevere

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Joh

Doe jezelf een plezier en schaf zo'n heerlijk Rituals verwenpakket aan. Scheelt 30 euro met zo'n pakket in de winkel. Dat is tenminste wat wij meestal met die punten doen. Als je het eens geprobeerd hebt, wil je niet meer anders (en ik heb geen aandelen
Tja, voor de rest kun je er niets mee denk ik (in de zin van doneren of zoiets).

Tirza G.

Tirza G.

06-01-2009 om 15:42

Vreselijk

Ik erger me met je mee. Wij hebben er 100miljoen ofzoiets, echt bespottelijk. En ze hebben alléén maar spullen die ik niet hoef en áls er al iets bijstaat waarvan ik denk: mwah, dan is het zó absurd duur dat je met het betalen van je eigen aandeel ongeveer net zo veel kwijt bent als dat je het gewoon in de winkel zou kopen.
Blergh. Een Fatboy, díe heb ik er een keer mee besteld. Die kosten namelijk overal evenveel Dat Rituals pakket van Marith heb ik even zitten bekijken, nou, dat gaat hem niet worden Nog steeds te duur, ik gebruik er de helft niet van.

Tirza

tonny

tonny

06-01-2009 om 15:54

Wég met die rentepunten!

Misschien een leuk idee in deze tijd van fusie en samenwerking? Volgens mij zit geen mens op die punten te wachten!! Hier staan ze ook al lange tijd ongebruikt, er zit niks bij de cadeaus wat onze begeerte opwekt.

tonny

Nasha the first

Nasha the first

06-01-2009 om 16:43

Omzetten in saldo

dat zou ik een mooie oplossing vinden....heb er ook heel veel inderdaad, doe er niks mee, vanwege het bijbetalen....

Guinevere

Guinevere

06-01-2009 om 20:03

Jee, 100 miljoen!

Wat ben jij een rijkerd, Tirza! En dat je dat zomaar durft te vertellen hier!
Wat ben ik dan een armoedzaaier met mijn 130.000.....
En dankzij Marith zijn de meeste Rituals pakketten nu tijdelijk uitverkocht.

Guinevere

Guinevere

06-01-2009 om 20:10

Fatboy...

Ik heb vorig jaar bij de Leen Bakker een nep Fat Boy gekocht voor 10 euro, hij was licht beschadigd. Een hele coole in camouflageprint. Even een naad gestikt en hij was tiptop in orde... Met die 10 euro kan ik bij de postbank nog niet eens de verzendkosten betalen!

Andere bank!

Tip: als je zoveel rentepunten hebt, heb je meestal ook flink wat spaargeld, waarschijnlijk tegen een lage rente - tis immers de postbank. Kijk eens op http://sparen.pagina.nl voor een betrouwbare bank met een spaarrekening met hoge rente zonder voorwaarden. Dan krijg je geld dat je vrij kunt besteden ipv fatboys of rituals pakketten waar je zelf nog op toe moet leggen.

Guinevere

Guinevere

06-01-2009 om 20:44

4,75%

Ja, maar ik ga nu 4,75 % krijgen over mijn spaargeld bij de Postbank. En anders kan ik bij een Dingesbank misschien 5% krijgen...Ik heb Icesave nog in het achterhoofd.
Maar de postbank n&^$t je verder wel aan alle kanten, als je niet goed oplet, da's helemaal waar.

Met extra rentepunten!

Hihi, heb even gekeken op de postbanksite, je krijgt inderdaad tijdelijk 4,75% rente plus 10.000 extra rentepunten! Daar heb je ze weer...

Nasha the first

Nasha the first

06-01-2009 om 23:04

Hoeveel

ik er heb
het is per rekening natuurlijk:
18.959
11.136
293

Tirza G.

Tirza G.

06-01-2009 om 23:31

Meid meid meid (guinevere)

Je weet niet half met wel een vermogen ik over het forum dwarrel. Ik heb geen spaartegoeden bij de postbank, ik ben niet gek. Maar ja, zo'n dinges van de Leent Bakkert: dat gaat ik dan weer niet redden. Ik heb geen naaimachine en al had ik die, dan wastie alleen maar om naar te kijken. En dan wordt het toch nog een dure business. Neeeee, ik ga voor de status van een Echte Fatboy. Hij ligt eneurm statusgevoelig te wezen in de slaapkamer van mijn zoon, waar nooit iemand komt.

Tirza

Guinevere

omzetten in kadobonnen van bijv. de anwb. Kleding, reisgidsen, reistassen, koffers, bergschoenen etc. etc., dan heb je uiteindelijk wat meer keuze om het te besteden.

milla

milla

07-01-2009 om 09:53

J/m

De J/M nam ik er meestal van. Maar de aanbieding is nu anders geworden zag ik van de week. Eerst kreeg ik 3 nummers voor 4 euro, en netjes op de deurmat. Dat vond ik wel aardig. Twee rekeningen daar dus het grootste deel van het jaar had ik de J/M. Nu zag ik dat je 11 nummers kreeg voor 20 euro, en dan vast ook nog afhandelingskosten. Ik denk niet dat ik dat nog doe.

amk

amk

07-01-2009 om 10:02

Maar, maar, maar

je hoeft die dingen niet uit te geven, je krijgt ze zonder er om gevraagd te hebben. En juist door ze uit te geven speel je de postbank in de kaart, want dat is nu juist de bedoeling dat je je spaarcentjes van die rekening af haalt zodat zij geen rente meer aan jou hoeven te betalen. En zij verdienen er door de contracten met de leveranciers ook nog eens aan. Goed gedaan van die postbank!!!

Angela

Angela

Precies. Ik had helemaal geen trek in die rentepunten, ik had er niet om gevraagd en kreeg ze toch, dat was het druppeltje om de blauwe leeuw vaarwel te zeggen en naar een andere bank over te stappen.

Jesse_1

Jesse_1

07-01-2009 om 10:45

? angela?

"En juist door ze uit te geven speel je de postbank in de kaart, want dat is nu juist de bedoeling dat je je spaarcentjes van die rekening af haalt zodat zij geen rente meer aan jou hoeven te betalen."
Laat ik nu altijd denken dat banken graag willen dat jij je spaargeld bij hen stalt, zodat ze het tegen een hogere rente aan iemand anders uit kunnen lenen?!
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je de rentepunten ziet als een leuk extraatje waardoor je nóg meer spaargeld bij de Postbank gaat neerzetten (om nóg meer rentepunten te krijgen).
Jesse

Jesse precies

Wat een onzin om te denken dat de Postbank van jouw spaargeld af zou willen dan heb je het met "all do respect" niet helemaal begrepen

Net zo als met die rentepunten; zie het als een extraatje. Als je er niets mee doet, prima en als je eens een keer iets goedkoper aan wil schaffen omdat er iets bijzit wat je aanspreekt en dus aanzienlijk goedkoper kunt aanschaffen dan de winkelprijs. In ons geval dus Rituals pakketten en een Fatboy hangmat (erg lekker in de zomer kan ik melden). Ik begrijp werkelijk niet dat je je er druk om kunt maken of om deze reden van bank switcht.

Guinevere

Guinevere

07-01-2009 om 12:34

Tirza

Tirza, gewoon even wachten tot je die naaimachine kunt bestellen met je 100 miljoen rentepunten! Maar hoe heb je die vergaard als je geen spaartegoeden bij de Postbank hebt?

Guinevere

Guinevere

07-01-2009 om 12:52

Mmmm

Mmmm, misschien moet ik toch ooit maar een Senseo bestellen, je hebt die nu ook met melkreservoir. Ik ben mijn vieze oploskoffie eigenlijk wel zat...dan maar aan de Senseo.
Ik zag trouwens dat je één ding zonder bijbetaling kunt krijgen: Die blauwe postbank schoudertas. Maar ja, die had ik al en ik was al blij hem bij mijn zoontje gedumpt te hebben.
Of toch maar naar Centerparks in de krokusvakantie, met korting....

ijskoningin

ijskoningin

07-01-2009 om 14:24

Wie heeft geen rentepunten

Mocht iemand rentepunten tekort komen en toch iets willen kopen, dan kunnen we wel een deal sluiten.
Heb zelf mijn geld weggehaald en overgezet naar Credit Europe.

Tirza G.

Tirza G.

07-01-2009 om 15:53

Guinevere

Die talloze rentepunten vergaar ik op mijn rekening courant. Ik zit hier in mijn eentje de economie draaiende te houden, dat je het effe weet. Het komt met bákken binnen hiero en het gaat er met schéppen weer uit

Tirza

Marleen

Marleen

08-01-2009 om 12:02

Leuk

Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind het wel leuk die rentepunten. Ik zal wel minder geld hebben dan jullie ik zwem er niet in, maar koop er soms iets voor. ideaal: tijdschriftenabbonementen voor bijna geen geld, ook leuk als cadeau,, een keer een virusprogramma voor op de compu, en laatst voor school zitzakken. Enne, je hóeft er niets mee te doen, bewaar je ergernissen voor belangrijkere zaken zou ik zeggen Overigens, als ik dan toch een minpunt moet noemen, ik vind het aanbod erg beperkt, dus ik snap wel dat je er niks van je gading tegenkomt, maar dan zou ik zeggen: tijdschriften. Groetjes, Marleen

Telefoon

Aangezien ik mijn spaarcentjes aan een andere bank ga toevertrouwen, besloot ik toch eens 'iets' te doen met mijn rentepunten voor ze in het grote zwarte gat verdwijnen.
Ik heb er een telefoon van gekocht, dat moest er toch eens van komen (ben de enige Nederlander zonder mobiele telefoon). En het scheelt dan toch wel weer.
Het nadeel vind ik dat je geen verzendkosten per bestelling, maar per product moet betalen. Kan het toch nog aardig oplopen!
n@nny

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 16:02

Marleen

Ik bezit een gróót vermogen mij te ergeren. En dat moet je af en toe een beetje voeden. De hele dag nuttig en positief bezig zijn, nee hoor, blergh.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.