Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Strijkplank vraag

Heb een echte HTK-vraag. Sinds ik de strijkplank van mijn moeder (loeizwaar, geperst hout) heb weggedaan (want het hout viel uit elkaar), heb ik een nieuwe lichte strijkplank van Leifheit. Het valt me tegen, hij is heel licht, waardoor hij niet stabiel is (strijkplank staat op zolder op vaste plek, hoeft niet ingeklapt). En de hoes zit niet goed strak eromheen. Hij heeft zo'n aantrektouwtje, maar toch blijft het hoesje niet goed zitten. Dus dan ben ik aan het strijken, verplaats het kledingstuk, en dan schuift dat hoesje mee en de plank wiebelt ook gezellig mee .... zo irritant! Het zou al heel wat zijn als het hoesje niet zou schuiven - oja, ook het schuim onder het hoesje schuift of vouwt dubbel... Moet ik nu een nieuwe strijkplank kopen? Zijn er nog loeizware stabiele planken waar het hoesje goed om blijft zitten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

27-12-2009 om 20:45

Ik heb ook een lichtgewicht plank, maar dan van de Aldi. Staat stabiel en hoes blijft prima zitten. Maar misschien scheelt het dat ik niet vaak en al helemaal niet fanatiek strijk?

Ik zou zeggen

probeer het op marktplaats of bij een kringloopwinkel!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2009 om 22:20

Metaal kleurig hoesje

Ik kom even niet op de juiste naam, maar ik heb zo'n metallic hoesje. Flink vastgesjord beweegt dat echt niet en gaat lang mee. Het schuimrubber eronder zit helemaal aan de stof vast en kan niet schuiven. Ik snap sowieso niet hoe dat kan schuiven bij jou, want de onderlaag zit voor zover ik meegemaakt heb altijd aan de bovenlaag vast. Hoezen hebben soms ook verschillende maten. Heb je geen te kleine of te grote?

Pytsje

Pytsje

29-12-2009 om 11:09 Topicstarter

Overtrek

Denk inderdaad dat het aan het hoesje ligt, heb er eentje waar het schuim los onder ligt (zat gewoon bij de strijkplank toen ik hem kocht). Dan is er nog maar 1 laag die kan schuiven en die kan ik wellicht goed vastsjorren... Op naar de Blokker...

ishtar

ishtar

29-12-2009 om 11:28

Heb het ook

en bij de blokker vandaan Zo'n hoesje met losse laag dat regelmatig weer even op z'n plek moet worden gelegd. Zat inderdaad ook bij de strijkplank. Super irritant! (gelukkig strijk ik niet zo vaak )

Chippie

Chippie

29-12-2009 om 16:06

Hier ook...

Hier ook zo'n dure plank. Gewoon een andere hoes (of twee over elkaar heen) gekocht. Nu schuift er niets meer.

Pytsje

Pytsje

30-12-2009 om 11:50 Topicstarter

Geblokkerd

Vanmorgen bij de Blokker geweest. Ze hebben overtrekken met dubbele moltonlaag, daar hoef je dus geen schuimrubber onder te doen. Scheelt alweer een schuiflaag. Deze krijg ik ook redelijk goed om de plank. Maar wat het mooiste was, ze verkochten elastiek met knijpers om het overtrek goed op de plaats te houden! Nou breekt mijn klomp. Kennelijk zijn sommige overtrekken zo slecht ontworpen, dat je overtrek-bretels nodig hebt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.