Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

05-06-2011 om 12:59

Suffe vraag over strijken

Gisteren heeft mijn vriend zo'n 2,5 uur staan strijken. Nogal een klus, waarbij hij zelfs zijn tweepersoons dekbedovertrek heeft gestreken. Ik maakte een opmerking dat de mensen die hun dekbedovertrek strijken zwaar in de minderheid zijn. Hij geloofde dat niet, dus ik zei dat ik het wel even hier zou vragen.
Dus, strijken jullie je dekbedovertrek? En hoeslakens?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen haar op mijn hoofd

Neen. Ook geen zakdoeken, ondergoed, bh's, handdoeken, theedoeken. Ik beperk het tot een minimum. Ik geloof ook niet dat ik iemand ken die zijn beddengoed strijkt...waarom zou je het doen? Dekbedovertek, oké, kan me er iets bij voorstellen, als je erg gesteld bent op een rustig "beeld" in de slaapkamer, maar hóeslakens??

Vic: 3:1

Mijn moeder deed het niet, ik doe het niet en de buurvrouw doet het niet.
Ik ben bang dat mijn schoonmoeder (nooit gewerkt) het wel doet.

Misschien extra inbouwen dat je alleen maar werkende mensen meeneemt in de peiling?
Dan is het 3:0!!

Neeneenee!

Natuurlijk niet!

Jemig. 2 1/2 uur strijken? Ik strijk alleen blouses en overhemden, en een verdwaalde kreukgevoelige broek en dat kan ik in max 2-3 minuten per kledingstuk. Ieder weekend hooguit een half uurtje.

Netjes ophangen & vouwen scheelt trouwens een hoop strijklneiging 9voor zover aanwezig). Dingen een halve dag in de droger laten zitten is daarentegen funest (dan kan ik ook geen overhemd meer strijken in 2 minuten)

Overigens (voor de balans zullen we maar zeggen)heb ik wel een overbuurvrouw die ALLES strijkt wat ze gewassen heeft. Tot en met de hemdjes en onderbroeken van haar kleuter aan toe. En zeker weten alle dekbedhoezen. Ik kan haar iedere zondag vanuit de woonkamer zien staan. Veeeel langer dan een half uur....

Ingrid

Ahum. mijn buurvrouw werkt gewoon.

En dan is het dus 4-1.

Maar ik werk niet EN strijk geen lakens..dus tel ik dan dubbel!? 5-1!!

Ingrid

Woehahaha

Mijn dekbedovertrekken strijken....Alsjeblieft zeg!
Ik heb een strijkbout, maar die komt in principe alleen zomers de kast uit, als er een aantal katoenen bloezen in omloop zijn die echt niet zonder strijken kunnen. En verder strijk ik nooit.

Omdat ik vind dat de kussenslopen erg gekreukt uit de droger komen (er zit een randje aan en dat verfrommelt erg) hang ik die op, de rest gaat gewoon in de droger en wordt met de handen gladgestreken. Of niet.

Maar he, als je vriend er lol in heeft moet hij er vooral mee doorgaan

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

05-06-2011 om 13:18

Nee

Ik strijk alleen wat overhemden van man, jurken van dochter en wieglakentjes van zoon. Uurtje per week ben ik ermee kwijt.
Dekbedovertrekken vouw ik redelijk strak op.
Groetjes
Massi (stopt helemaal met strijken als ik weer ga werken, brrr)

Thursday Next

Thursday Next

05-06-2011 om 13:20

Ook niet

alleen overhemden en sommige jurken worden hier gestreken, als ik iets moet strijken neem ik vaak wel een paar dingen mee die ik anders gewoon in de kast zou leggen. Maar dekbedhoezen, echt niet!

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 13:20

Neeeeee

Als je de hoes goed strak opvouwt en onderop de stapel legt, is dat zo overbodig.

Hum

ik strijk ook mijn dekbedhoezen.

maar niet de onderlakens!

NaShA

NaShA

05-06-2011 om 13:35

Strijkservice

na een tip op het forum hier ben ik op MP gaan zoeken naar een strijkservice en heb ik dus iemand gevonden. Ik strijk sowieso al niet graag, maar nu helemaal niet meer. Dekbedovertrekken heb ik nog niet aangeleverd. Ik wil liever de kleding netjes hebben. Dekbedden zien er na 1 keer slapen toch al niet netjes meer uit...

Zita

Zita

05-06-2011 om 13:37

Nee

Ik strijk geen hoeslakens en dekbedhoezen. Gewoon strak opvouwen is genoeg.

Fianna

Fianna

05-06-2011 om 13:43

Nee

ik strijk geen dekbedden en hoezen ed. Ik strijk eigenlijk zelden. Vind het niet nodig en heb er geen tijd voor (en geen zin in natuurlijk ). Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat iemand 2.5 uur staat te strijken?? wat zonde van de tijd! Maar ja, ieder zijn hobby

NaShA

NaShA

05-06-2011 om 13:49

Pelle

nee hoor, ik heb alleen wat t-shirts en jurkjes aangeleverd, en wat theedoeken, maar vooral omdat dat in de kast wat netter ligt dan. Verder dacht ik niet, ik lever nog maar extra. Ik bedoel, daar betaal ik dan ook weer voor, en als het niet echt nodig is

Een werkster moet ik ook weer naar op zoek...

En over vouwen...

Ik vouw dekbedhoezen ook niet op.'s Morgens alles afhalen...wassen, droger en hoppa, terug op bed.Pas als iemand klaagt dat ie na een half jaar wel eens een ander overtrekje wil dan vouw ik er eens eentje & pluk een andere uit de kast.

(Janneke67)

(Janneke67)

05-06-2011 om 14:36

Ik strijk alleen

dat wat nodig is, hihihi en dat is zo min mogelijk, dat zijn dus blousen, t-shirts en katoenen broeken.

Ik hang alles op met klerenhangers, dat scheelt al heel veel in het strijken en je hebt geen punten van de wasknijpers. De witte was, spijkerbroeken en oude t-shirts gaan in de droger, dus als je die ook direct eruit haalt kun je ze zo opvouwen.

Beddegoed strijk ik echt niet. Als je dat goed ophangt of je stopt het in de droger, dan zit er nauwelijks een vouw in. Als je het dan ook nog eens strak opvouwt, dan ligt het supermooi in de kast. Nee....en vaak gaat het er 's ochtends in de was en ligt het er 's avonds weer op...heerlijk zo een 'vers' bedje)

Ondergoed en t-shirts voor onder een vest of trui (in de winter dus) worden hier ook niet gestreken.

NaShA

NaShA

05-06-2011 om 14:46

Hele wasmand

weggebracht van de week, behoorlijk vol ook, 40 euro. Ik doe dat niet elke week natuurlijk, dat is te kostbaar, ik wil het op 1 keer per maand gaan zetten denk ik....

Schoonmoeder

"Ik ben bang dat mijn schoonmoeder (nooit gewerkt) het wel doet."

Die generatie werkte zich kapot *en* onbetaald.
Ze had wel degelijk een baan en heel wat minder hulpmiddelen ter beschikking. Sorry, ik moest het even kwijt!

Yta Chalne

Yta Chalne

05-06-2011 om 15:16

Nee

Nee hoor, die strijk ik nooit. Aan strijken besteed ik hooguit vijf minuten per week. Dan is het ook helemaal geen vervelend werk trouwens, wel leuk zelfs. En, voor de records, ik werk. Mijn (ook werkende) overbuurvrouw strijkt wel beddengoed, wat ze om de dag wast (!!!). Van het hele gezin. Als ik naar bed ga zwaai ik naar haar als ze nog staat te strijken.

Judith (o.t.)

Nee, dat deed ze niet. Het huishouden als baan. Ze is van na de oorlog, verbovenmodaal inkomen, veel personeel. Het is vooral shoppen, bellen en roddelen. Alle kamers alle 5 jaar nieuw inrichten. Nieuwe accentkleur in de keuken hoppa alle accessoires eruit en nieuw kopen in de goede kleur.
..maar ik vind het niet zo netjes om verder en detail te treden.

Anonix

Anonix

05-06-2011 om 16:08

Nee

Ik strijk niks. Alleen kleding voor bruiloften, begrafenissen en sollicitaties haal ik onder het strijkijzer door. Man strijkt z'n eigen overhemden (maar meer ook niet).

Mijn moeder is een poetserig typje en strijkt werkelijk álles! Beddengoed, washandjes, zwemkleding, panties... als je het kan wassen strijkt mijn moeder het. En ik moet toegeven dat haar kasten er een stuk netter bijstaan dan die van mij!

Monet

Monet

05-06-2011 om 16:24

Vriend van vic

Heb je nu door hoe bijzonder jij bent? Je bent echt een van de weinige nederlanders die hoeslakens en dekbedovertrekken strijkt! Stop er lekker mee joh, er zijn zoveel leukere dingen te doen in het leven!
En nee, ook ik strijk die dingen niet, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Rafelkap

Rafelkap

05-06-2011 om 17:11

Ook schoonmoeder

Ik heb ook een schoonmoeder die zelfs alle onderbroeken strijkt. Het hele huis van onder tot boven is zonder een spoortje stof en de tuin is ook om door een ringetje te halen. Maar als ik vraag of ze daar van geniet, nee joh, geen tijd voor
Ze vindt mij een hele slechte huisvrouw volgens mij, ik strijk niet (heel, heel soms, twee keer per jaar een bloesje), mijn man strijkt zijn eigen overhemden.
Misschien heeft je vriend het van z'n moeder? Enfin, ik zou hem lekker laten strijken als hij dat nou zo leuk vindt, je hebt ook mensen die voetbal kijken

Katrien

Katrien

05-06-2011 om 17:41

Nee

Dekbedovertrekken en hoeslakens strijk ik niet. Wel kussenslopen.

Theedoeken, handdoeken, washandjes, ondergoed strijk ik niet, maar voor de rest strijk ik toch wel alles, behalve die kledingstukken die niet gestreken mogen worden.

Dus ik kan me best iets voorstellen bij een strijkbeurt van 2,5u (of langer). Maar ik vind het geen vervelend werk. DVD'tje opzetten en dan maar strijken. Persoonlijk vind ik dat zelfs ontspannend.

Katrien

Hibiscus

Hibiscus

05-06-2011 om 18:46

Minderheid

Ik heb fulltime, parttime, parttime en studerend en niet gewerkt, maar ik heb altijd mijn beddengoed gestreken.

Niets is lekkerder dan in een vers gewasseen, gestreken opgemaakt bed te gaan liggen.
Ik vouw hoeslakens op maar ga er dan nog met mijn strijkbout overheen (ik vouw op de strijkplank) en alleen sokken, handdoeken en onderbroeken worden hier niet gestreken. Ik ben na een overhemd of 5 ook wel blij met een laken of sloop

Ik vind strijken terwijl ik tv kijk ontspannend. Normaal kijk ik heel weinig tv, daar heb ik het veel te druk voor Een uurtje strijken tijdens suffe daytime tv en ik heb mijn fix weer gehad. En dat dan twee keer per week.

Hibiscus

Even voor de poll

NEE!!!! Bennie gek

Jacquel

Jacquel

05-06-2011 om 19:20

Huisstofmijt

Voor mezelf strijk ik geen beddengoed, maar wel voor gasten. Het staat niet alleen netter, maar het doodt ook huisstofmijt, waar sommige mensen allergisch voor zijn (ik ga ervan uit dat mijten niet doodgaan op 40 of 60 graden). En iedereen heeft die mijt in huis, ook de meest hygiënisch aangelegde personen.

NaShA

NaShA

05-06-2011 om 19:40

Takkieswerk

ik heb er echt de schurft aan! En ik heb gelukkig kleding genoeg om er wel even op te kunnen wachten...

Ik hoop echter wel weer een werkster te vinden die de strijk er even bijneemt, dat scheelt weer

amk

amk

05-06-2011 om 19:58

Niks

nou ja zo af en toe (denk 1x per jaar) wil ik nog wel eens wat overhemden van Lief strijken. Maar daar blijft het dan ook wel bij.

Niet te droog laten worden die was en dekbedovertrekken gaan 's morgens in de was, en 's avonds weer gewoon op bed. Ik heb er dan ook wel 2.

Tango

Tango

05-06-2011 om 20:00

Nee, echt niet

Dat ik een dekbedhoes ga strijken. Zowieso strijk ik nauwelijks. Toevallig van de week weer een keer sinds tijden staan strijken omdat Tangoman en zoon een overhemd aan moesten i.v.m. een crematie. Voor de rest gaat alles hier ongestreken de kast in.
De enige keer dat ik onder een gestreken dekbedhoes heb geslapen was in de kraamtijd van mijn oudste. Ik had toen een heel ijverige kraamhulp. Ik moet toegeven, het sliep wel erg lekker.

Fianna

Fianna

05-06-2011 om 20:13

Jacquel

Mijn zoon is allergisch voor huisstofmijt en ik heb begrepen dat wassen op 60 graden voldoende is. Deze temperatuur doodt dus wel degelijk huisstofmijt. Overigens heeft dat alleen zin als je dan ook regelmatig het dekbed zelf, het kussen wast en een beschermhoes om het matras doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.