Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

05-06-2011 om 12:59

Suffe vraag over strijken

Gisteren heeft mijn vriend zo'n 2,5 uur staan strijken. Nogal een klus, waarbij hij zelfs zijn tweepersoons dekbedovertrek heeft gestreken. Ik maakte een opmerking dat de mensen die hun dekbedovertrek strijken zwaar in de minderheid zijn. Hij geloofde dat niet, dus ik zei dat ik het wel even hier zou vragen.
Dus, strijken jullie je dekbedovertrek? En hoeslakens?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

07-06-2011 om 15:30

Elke dag een schone, of twee

hij transpireert ook nog eens stevig, familie-eigenaardigheid waar ik als aangetrouwd geen last van heb, kinderen wel. Dan komt die zakdoek ook goed van pas. Je begint tegen een bezweet voorhoofd weinig met een tissue.

Fijn, een strijkdraadje

Dat vrijwel niemand hier strijkt verbaast mij niet echt, dat lijkt me een typische OOL-uitslag.

Ikzelf strijk ook geen dekbedhoezen, maar wel de kleding die gekreukt uit de was komt, zoals overhemden, t-shirts, sommige jurken. Ik vind het er onverzorgd uitzien als ik of mijn huisgenoten in gekreukte kleding lopen, dus ik strijk. Zij het met enige tegenzin.

Chris

Echt nooit

Alleen overhemden en sommige jurken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

08-06-2011 om 01:01

Is hij zwanger?

Toen ik zwanger was, had ik heftige nestdrang en streek ik tot ik niet meer rechtop kon staan. Maar nu niet. Hooguit een keer een wel erg gekreukt bloesje of een stapel servetten. Gestreken beddegoed vind ik heerlijk, maar ik ben er te lui voor. Manlief draagt "Easy Iron" overhemden, wat bij ons vaak neerkomt op "no iron": gewoon uit de wasmachine op een hangertje, en klaar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nee

kom zeg, ja toen ik zwanger was heb ik wel een keer drifitg staan strijken op wieg lakentjes en zelfs hydrofiels.

ik strijk nooit, een heel enkele keer een kinder jurkje als we op netjes moeten. Man strijkt zijn overhemden verder strijken we niets.

Ella2007

Ella2007

08-06-2011 om 10:19

Pelle wc: hier andersom

Even een reactie op de wc schoonmaken: ik denk dat traag niet het juiste woord is, maar grondig. Bij ons is het juist andersom: als ik de badkamer doe ben ik een uur bezig, en als mijn man het doet haalt hij een lapje over de wc en veegt de wasbak uit. Ja, dat vind ik dus geen schoonmaken. Hetzelfde geldt voor stofzuigen: ben ik ook zo anderhalf uur bezig (banken afzuigen, plintjes schoonmaken, met de stofmond over de vensterbank en tv.); hij wapt er even in 20 minuten de hele kamer door, maar niet onder de bank etc. Dus hij mag het wel eens doen, maar voor het echte schoonmaakwerk moet je niet bij hem wezen, en dat doe ik dus. Vind ik ook niet erg hoor ! Hij heeft genoeg andere kwaliteiten.

Ella2007

Ella2007

08-06-2011 om 10:30

Strijken: genieten?

Vroeger had ik echt een schurfthekel aan strijken, maar ik merk dat ik het zelfs prettig begin te vinden: alles weer strak en schoon in de kasten geeft mij een opgeruimd gevoel. Is dit een vreemde afwijking , not done ? Overigens doe ik het vaak op een avond als er een serie op tv is die ik goed met een half oog kan volgen, lekker in mijn eentje op de slaapkamer. Het geeft mij wel een voldaan gevoel. En nee ik strijk niet de dekbedhoezen (alleen de hoeken), maar wel slopen, theedoeken (doodt ook bacterien), de incidentele stoffen zakdoek (daar begon ik als meisje van dertien mee met strijken: de stoffen zakdoeken van mijn vader. Mijn moeder werkte, dus ik hielp haar met strijken), t-shirten, sweaters, (spijker)broeken, overhemden, jurkjes, kortom nagenoeg alles behalve sokken, ondergoed, handdoeken en washandjes. Wat wel scheelt in de hoeveelheid: wij dragen kleding langer dan een dag (2-3-4 dagen). Afhankelijk van of het vies is, en ruikt. Allen als ik echt geen tijd heb vouw ik wel eens wat op ipv te strijken. En ik strijk gemiddeld twee uur per week. Valt mee toch ? Overigens werk ik ook 24 uur, twee kids, hond, en zelf ook nog drie tot vier keer in de week sporten.

Ik strijk best veel

Ik strijk best veel, maar geen dekbedhoezen, ben al blij als ik ze redelijk netjes opgevouwen krijg. Maar wel broeken, t-shirts, overhemden en theedoeken . Handdoeken, ondergoed en sokken niet, maar ik weet dat mijn schoonmoeder die zelfs strijkt. Ik hou er van om alles netjes in de kast te hebben, terwijl we een best wel chaotisch huishouden zijn. Ik strijk vaak onder het kijken naar mijn favorieten series. Wij dragen trouwens allemaal bijna alleen maar katoenen kleding en dat vind ik best wel kreuken, vooral als ik het niet snel genoeg uit de droger haal. Ophangen van wasgoed gaat door beperking niet heel makkelijk,l dus daarom veel droger gebruik.

Altijd heerlijk die strijkdraadjes, groetjes Pinkelot

Geen dekbedovertrek geen hoeslakens

Dat is werk zoeken!!

Overhemden en pakken van man

De overhemden en pakken van mijn man (voor zijn dagelijkse werk) gaan naar de stomerij. Voor 2,50 een gestoomd en gestreken overhemd, en hij gebruikt er teveel om dat met strijken bij te houden. En hij moet toch voor zijn pakken naar de stomerij, dus dan neemt hij meteen een stapel overhemden mee.
Dus ik strijk hooguit 4x per jaar een blouse van mezelf. Mijn kinderen krijg ik niet in de blouses, die willen alleen shirts.

Strijken?!?!?!?

Wat is dat?????? Nee grapje. Ik heb een tijdje wel shirts gestreken enzo, maar nu ik 32 uur werk strijk ik helemaal niet meer. Alleen is een verdwaald overhemd van manlief. En die draagt hij niet vaak, dus als ik 1 kwartiertje per maand strijk is het veel................. Ik had vroeger een schoolvriendinnetje en haar moeder strijkte echt alles. Sokken, ondergoed, dekbeddenovertrek en hoeslakens, zakdoeken enz. enz. enz.

Merel

Merel

09-06-2011 om 11:19

Maar een overhemd dan?

tja een overhemd MOET je wel strijken toch? Dat ziet er niet uit anders. Mijn man draagt iedere dag een overhemd dus ik moet wel. Ook 'nette' broeken kunnen niet zonder een strijkbout. Eigenlijk heb ik het meeste werk aan de kleding van hem, mijn kleren zijn veel van tricot dus dat kan je gewoon opvouwen.
Gelukkig heb ik een strijkmevrouw hoor, dat scheelt, want ik hou wel van gestreken kleding (alleen voor de kleding waarbij het nodig is dus he) ik doe ook geen dekbedden of theedoeken ofzo, ik kan namelijk heel mooi strak opvouwen.

Sancy

Sancy

09-06-2011 om 11:51

Denkfout merel

"Mijn man draagt iedere dag een overhemd dus ik moet wel."
Nee hoor, híj moet wel. Jij niet ;-p

Merel

Merel

09-06-2011 om 14:44

Haha

Ja daarom vond man het een heel goed idee om een strijkmevrouw in te schakelen. Hij gaat echt niet strijken.

Merel

Merel

09-06-2011 om 15:42

Die ken ik niet

Nou ik heb nog nooit een advertentie gezien van een strijkmeneer, jij wel?

Merel

Merel

09-06-2011 om 16:01

Oh ja hoor

google maar eens op strijkservice, dan krijg je er genoeg en het zijn allemaal mevrouwen

dc

dc

09-06-2011 om 16:07

Merel

Ik vervang tegenwoordig alle overhemden met dingen die makkelijk strijkbare en dingen die niet gestreken hoeven te worden. De laatste zijn ook handig als mijn man voor werk op reis moet. En het scheelt mij (ja, hij doet het ook niet) veel tijd

dc

dc

09-06-2011 om 16:09

Geerke!

2.50 voor 5 minuten werk?? Oeh, daar ben ik veel te gierig voor hoor. Mijn man gebruikt er 1 per dag, dus 5 per week, en dat heb ik echt wel binnen een half uur gestreken. Dus hoeveel draagt jouw man er per dag?

Merel

Merel

09-06-2011 om 16:11

Wel gehad

Man moet overhemden dragen voor zijn werk, maar hoeft niet voor zijn werk op reis dat scheelt. Alleen de no iron overhemden vonden we vaak niet zo leuk (man heeft afwijkende maat) dus we kopen meestal overhemden die je toch echt wel moet strijken, maar ik ben superblij met de strijkservice (m/v) (speciaal voor Gale) want dat scheelt mij een rotklusje!

Nee, merel, nog een keer

*Hij* is superblij met de strijkservice want dat scheelt *hem* een rotklusje.

Om, die knop in het hoofd. Als jullie ooit de strijkservice moeten wegbezuinigen zul je ons nog dankbaar zijn

Groeten,

Temet

Merel

Merel

09-06-2011 om 19:16

Het is maar hoe je het bekijkt

Mijn man zijn klus hier in huis is bijvoorbeeld stofzuigen. Dat is zijn klus niet de mijne. Voorheen was strijken dus mijn klus ( hebben we samen zo afgesproken) dus ja... ik vind wel dat het mij tijd scheelt. Man zou het liefste nog iemand inhuren om voor hem te gaan stofzuigen, maar aangezien ik thuis werk heb ik daar geen zin in, wil geen schoonmaker(ster) over de vloer (strijk wordt opgehaald en teruggebracht) dus hij moet gewoon blijven stofzuigen hoor. Verder doe ik omdat ik minder werk zeg maar 70% van het huishouden hij 30%

Mama_Lynn

Mama_Lynn

09-06-2011 om 21:08

Grapjas

Dekbedhoezen strijken? ik heb wel wat beters te doen zeg...ik strijk overhemden, t-shirts van mijn man, sommige broeken en sommige kleding van mezelf en de kids, maar wat niet teveel gekreukt is gaat lekker de kast in hoor. ik strijk drie kwartier per week (en ik ben geen pietje precies) met kleding van 2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 1). Strijkt ie dan ook handdoeken en ondergoed trouwens?

Mama_Lynn

margje van dijk

margje van dijk

10-06-2011 om 11:09

Nooit - daarentegen

Ik strijk echt bijna nooit, en mijn man ook niet. Meeste overhemden zijn anti-kreuk, en zo niet dan hang ik ze zo nat mogelijk aan een hangertje en drogen ze strak genoeg op. Vrijwel alle 'nette' was behandel ik op die manier. Heel makkelijk, het kan zo de kast in.

Daarentegen heb ik een collega die met zijn vrouw bijna altijd ruzie heeft wie er mag strijken. Ze hebben geen kinderen, werken allebei veel thuis (elk in een kamer achter een computer), en de strijkplank staat op de overloop. Wie een time-out van het werk heeft, gaat fijn even strijken. En zo heeft hij regelmatig dat hij net lekker wil gaan strijken, maar dan staat zij er al, of omgekeerd. Op z'n Sylvia Wittemans: Ik verzin dit niet!

Ik heb het wel eens zo geprobeerd, strijken zien als meditatief moment. Maar helaas, ik vind het alleen maar irritant, en als ik al te meditatief word brand ik altijd mijn handen.

Margje

Vic

Vic

10-06-2011 om 20:27

Reactie

Nou, hij heeft het hele draadje gelezen en kon er wel om lachen, hoewel hij mijn openingsposting 'nogal suggestief' vond. Hij mompelde nog iets over 'slordige huisvrouwen' en dat hij ook gewoon vijf dagen werkt. Tja, het is ook (bij mij althans) geen kwestie van niet kunnen of geen tijd, maar ik vind het gewoon niet zo belangrijk om onder gestreken lakens te liggen.

+ Brunette +

+ Brunette +

11-06-2011 om 15:23

Dekbedden strijken: is het de investering waard?

Het genotvolle moment van een bed met versgesteven lakens ontmaagden duurt minder lang dan het strijken van een dekbedhoes. Ik strijk ze dus niet. Wel soms de kussenslopen als ze erg kreukelig opdrogen. Als de kussenslopen er een beetje strak bijliggen vallen de ongestreken delen van het beddengoed minder op.

Hibiscus

Hibiscus

11-06-2011 om 15:39

Nee hoor

Zo'n dekbed is zo gestreken en als je het goed doet
(en goed beddengoed hebt) blijft het fijne effect echt wel langer dan een nacht.

Ik heb een dekbed in 5 minuten gestreken maar ik heb dan ook heel veel ervaring

Hibiscus

Strijken?

Gisteren vroeg zoon van 4 jaar oud: Mam, wat is ook al weer strijken?
Ha, ha, dat illustreert wel hoe vaak ik strijk! Af en toe doe ik het wel hoor. Maar dan 's avonds als de kinderen slapen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rembrand

Rembrand

11-06-2011 om 20:32

Strijkijzer net gisteren overleden/stoomgenerator aanschaffen?

Omdat ik toch wel regelmatig strijk denk ik er nu over om zon'n stoomgenerator te kopen. Wie van jullie heeft zo'n ding en wil je er wat over vertellen ?
M.

Hibiscus

Hibiscus

11-06-2011 om 21:10

Rembrand

Het zal je niet verbazen dat ik er eentje heb, van Tefal. Het strijkt een stuk sneller en vooral veel beter, maar maakt wel een hoop herrie. Dat maakt het strijken tijdens het tv kijken iets minder..

In combinatie met een extra brede strijkplank is het voor mij ideaal, ik strijk een was echt heel snel weg. Pas ging ik bij iemand anders strijken die een smalle strijkplank had, dat is dus echt niet handig.

Hibiscus

Rembrand

Rembrand

11-06-2011 om 21:33

Hibiscus

Ik wilde er dus inderdaad een van Tefal kopen. Hij is in de aanbieding bij de Makro en je krijgt er ook nog een gratis strijkplank bij. ( dan hoop ik dat dat dat een extra brede is, want ik heb zelf een smalle).
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.