Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tanken langs de snelweg

Vraag van mijn man: waarom zijn er nog mensen die langs de snelweg tanken, aangezien de prijsverschillenmet de tankstations buiten de snelweg zo groot zijn? (In ons nu-niet-meer leasecontract stond sinds een aantal jaar dat er niet langs de snelweg getankt mocht worden, dus er gaan er vanuit dat dat voor anderen ook geldt voor andere leaserijders)

En een andere auto-vraag van mij, ik ben nu toch bezig: waarom parkeren mensen in België hun auto boven op viaducten?


Bijtje82

Bijtje82

17-04-2022 om 11:03

Omdat het soms zo uitkomt dat je gewoon moet tanken. En dan wil je niet willen navigeren en zoeken naar een station in een van de omliggende dorpen of steden. 
Voor vrachtwagens ook geen doen. 

1. Ik woon dichtbij de snelweg. Ik heb gemerkt dat tanken in de buurt van mijn woning nauwelijks goedkoper is. En ik ga niet eerst de stad doorrijden op zoek naar een goedkoper tankstation 

2. Als ik op de snelweg rij en ik moet tanken dan ga ik er niet af om in onbekende dorpen ergens te gaan tanken

3. Ik heb hekel aan onbemande tankstations. Waarschijnlijk volkomen onterecht maar ik denk altijd dat er elk moment een grote drugsdeal kan plaatsvinden en dat ik daar dan net getuige van ben. 

Hier nu van de lease maatschappij nu de vraag om zo min mogelijk langs de snelweg te tanken, maar het mag nog steeds.
Met mijn auto tank ik bij een onbemand tankstation, scheelt een paar cent per liter. 
Maar als ik moet tanken en ik rijd op de snelweg gaat hij daar gewoon vol hoor!

Niet voor alle leasemaatschappijen geldt die regel en zeker voor vrachtwagens is het absoluut niet handig. Het kost tijd (dus geld) en zorgt ook voor meer onveilige situaties in dorpen terwijl dat niet hoeft. 
En op vakantie in onbekend gebied weet je niet altijd waar de goedkopere tankstations zijn. 

Vrachtwagens hebben grote brandstoftanks en vaak tanken ze bij het eigen bedrijf. Alleen als het niet anders kan tanken ze aan de snelweg. 

Bijtje82

Bijtje82

17-04-2022 om 11:57

IJssel schreef op 17-04-2022 om 11:46:

Vrachtwagens hebben grote brandstoftanks en vaak tanken ze bij het eigen bedrijf. Alleen als het niet anders kan tanken ze aan de snelweg.

Jep. Mijn vriend rijdt voor zichzelf en is zo 1000 euro per tank kwijt. En dat drie keer per week. Vaak hebben ze ook afspraken voor dieselafname. 

Plantenbak schreef op 17-04-2022 om 11:19:

1. Ik woon dichtbij de snelweg. Ik heb gemerkt dat tanken in de buurt van mijn woning nauwelijks goedkoper is. En ik ga niet eerst de stad doorrijden op zoek naar een goedkoper tankstation

2. Als ik op de snelweg rij en ik moet tanken dan ga ik er niet af om in onbekende dorpen ergens te gaan tanken

3. Ik heb hekel aan onbemande tankstations. Waarschijnlijk volkomen onterecht maar ik denk altijd dat er elk moment een grote drugsdeal kan plaatsvinden en dat ik daar dan net getuige van ben.

Grappig, ik heb juist een hekel aan bemande tankstations

Onderweg naar mijn werk zit een klein tankstation en die heeft een pin aan de pomp (er zijn een aantal pompen en bij de helft kun je pinnen), maar als er personeel aanwezig is dan moet je naar binnen om daar af te rekenen. Echt zonde van mijn tijd. Sinds ik dat een keer heb meegemaakt, tank ik daar nooit meer.

Jesse_1 schreef op 17-04-2022 om 12:45:

[..]

Grappig, ik heb juist een hekel aan bemande tankstations

Onderweg naar mijn werk zit een klein tankstation en die heeft een pin aan de pomp (er zijn een aantal pompen en bij de helft kun je pinnen), maar als er personeel aanwezig is dan moet je naar binnen om daar af te rekenen. Echt zonde van mijn tijd. Sinds ik dat een keer heb meegemaakt, tank ik daar nooit meer.

Eens, ik tank het liefst onbemand. Vaak 8 ct goedkoper en veel sneller klaar. Drugsdeals daar waar tig camera's hangen? Wat een onzin. En wat dan nog?

Wij tanken al jaren buiten de snelweg, omdat het in het hoogseizoen vaak te druk is langs de snelweg in met name Luxemburg. We rijden liever een stukje naar een rustige goedkopere pomp dan in de rij te staan. Met een navigatie systeem kun je gewoon kijken waar een tankstation zit dichtbij een afrit.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-04-2022 om 23:40 Topicstarter

Bedankt voor de reacties! We gebruiken zelf een app met actuele prijzen, dus dan is het makkelijk zoeken, en vinden het niet zo erg om 5 minuten om te rijden voor een euro of 6 besparing, vandaar wat verbazing over het grote aantal auto's bij tankstations lang de snelweg.

Blijkbaar is het voor een hoop mensen nog goed te betalen, die benzine. 
Ik baal daar wel van, zeker als je het afzet tegen ov. Wil binnenkort een weekend weg maar de trein is zo duur, met onze auto gaan is veel goedkoper. Dat blijft toch hartstikke zonde??

Omdat het soms zo uitkomt. Maar dan tank ik altijd maar een liter of 10.
Ik ga inderdaad niet omrijden om een paar euro te besparen, maar tank waar ik ben. Dat extra rijden gaat ook een beetje tegen mijn principes in.

En inderdaad, ik vind het wel duur zo’n tank benzine maar ik hoef er mijn brood nog niet voor te laten staan. 

Pinokkio schreef op 17-04-2022 om 23:48:

Blijkbaar is het voor een hoop mensen nog goed te betalen, die benzine.
Ik baal daar wel van, zeker als je het afzet tegen ov. Wil binnenkort een weekend weg maar de trein is zo duur, met onze auto gaan is veel goedkoper. Dat blijft toch hartstikke zonde??

Ja, wat dat betreft is benzine nog steeds te goedkoop.

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 03:48

GinnyTwijfelvuur schreef op 18-04-2022 om 00:08:

[..]

Ja, wat dat betreft is benzine nog steeds te goedkoop.

Nee, het OV te duur. 

Soms pak ik nog wel eens de trein naar de stad omdat de kinderen het leuk vinden. Maar dat kost me ong 32 euro voor de trein alleen. Dan moet ik ook nog de bus naar de trein nemen. Dus ik ben dik 40 euro kwijt, terwijl ik voor zo'n 70 euro tegenwoordig een volle tank heb waar ik heel lang mee doe. 

Dan heb ik het nog niet eens over het gedoe om met het OV te reizen. Zitten kun je bijna nergens. Je moet of lang wachten of heel hard rennen. Je staat altijd op de tocht en het is gewoon regelmatig smerig. Met de auto gooi ik m'n zooi in de kofferbak, de kinderen achterin en kan ik vertrekken wanneer ik wil. 

Bijtje82 schreef op 18-04-2022 om 03:48:

[..]

Nee, het OV te duur.

Soms pak ik nog wel eens de trein naar de stad omdat de kinderen het leuk vinden. Maar dat kost me ong 32 euro voor de trein alleen. Dan moet ik ook nog de bus naar de trein nemen. Dus ik ben dik 40 euro kwijt, terwijl ik voor zo'n 70 euro tegenwoordig een volle tank heb waar ik heel lang mee doe.

Dan heb ik het nog niet eens over het gedoe om met het OV te reizen. Zitten kun je bijna nergens. Je moet of lang wachten of heel hard rennen. Je staat altijd op de tocht en het is gewoon regelmatig smerig. Met de auto gooi ik m'n zooi in de kofferbak, de kinderen achterin en kan ik vertrekken wanneer ik wil.

Jij vindt het te duur. Dat is wat anders.

Als je kijkt naar maatschappelijke kosten, is autorijden echt te goedkoop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.