Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tanken langs de snelweg


GinnyTwijfelvuur schreef op 18-04-2022 om 10:20:

[..]

Jij vindt het te duur. Dat is wat anders.

Als je kijkt naar maatschappelijke kosten, is autorijden echt te goedkoop.

Klopt. Paar jaar geleden wilde ik kamperen met de kinderen. Fietsen mee. Geen hulp of medewerking op het perron. Kinderen niet oud genoeg om even een plekje te vinden voor de fiets. Was midden op de dag in de vakantie. Dus toch de kaartjes weer gefrustreerd ingeleverd en onze bestelbus volgeladen en ergens neergezet en van daaruit vakantie gehouden. Vind NS een waardeloos bedrijf richting de klant/reiziger. Zou graag vaker gaan maar het valt te vaak tegen in de trein. Zonder aankondiging werkzaamheden en dan kun je met de bus verder. Maar niet als je met een fiets bent. Je moet het maar lekker uitzoeken. Dus tanken we fossiele brandstof om te rijden. Maar nooit aan de snelweg. 


Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 12:39

GinnyTwijfelvuur schreef op 18-04-2022 om 10:20:

[..]

Jij vindt het te duur. Dat is wat anders.

Als je kijkt naar maatschappelijke kosten, is autorijden echt te goedkoop.

Kan wezen, maar OV is te duur. Autorijden duurder maken lost niks op. Behalve het mensen met een klein inkomen praktisch onmogelijk maken om iets te ondernemen verder van huis. 

Bijtje82 schreef op 18-04-2022 om 03:48:

[..]

Nee, het OV te duur.

Soms pak ik nog wel eens de trein naar de stad omdat de kinderen het leuk vinden. Maar dat kost me ong 32 euro voor de trein alleen. Dan moet ik ook nog de bus naar de trein nemen. Dus ik ben dik 40 euro kwijt, terwijl ik voor zo'n 70 euro tegenwoordig een volle tank heb waar ik heel lang mee doe.

Dan heb ik het nog niet eens over het gedoe om met het OV te reizen. Zitten kun je bijna nergens. Je moet of lang wachten of heel hard rennen. Je staat altijd op de tocht en het is gewoon regelmatig smerig. Met de auto gooi ik m'n zooi in de kofferbak, de kinderen achterin en kan ik vertrekken wanneer ik wil.

Eh? Benzineprijzen zijn te laag want ze nemen niet alle kosten er in op.

Als je alle verborgen kosten zou meenemen dan zou het OV goedkoop zijn .

Gr Angela

Bijtje82 schreef op 18-04-2022 om 12:39:

[..]

Kan wezen, maar OV is te duur. Autorijden duurder maken lost niks op. Behalve het mensen met een klein inkomen praktisch onmogelijk maken om iets te ondernemen verder van huis.

Sommige zaken hebben hun prijs. Je kunt je politieke voorkeur aanpassen en stemmen op een partij die wil dat de overheid meer betaalt aan ov. Dar zou  dubbel voordeel zijn ! Voor kleine inkomens en voor het milieu.

Gr Angela

OV is ook lang niet overal goed ontsloten. In kleine dorpen waar eens per uur een bus komt, sommige dorpen zelfs helemaal niet of alleen als je twee uur vooraf belt, als je naar een naastgelegen dorp wil dan moet je omreizen via de stad en ben je drie keer zo lang onderweg als met de fiets.

En ja, daar wonen is een keuze, maar als iedereen in de stad ging wonen hadden we een nog veel groter woonprobleem.

Als je alleen reist is het vaak nog wel om het even, maar met meerdere personen is de auto toch vaak goedkoper, want dan kun je de kosten delen.

En sommige mensen zijn voor hun werk afhankelijk van de auto. Omdat ze bijvoorbeeld veel spullen mee moeten slepen of hun werk simpelweg niet bereikbaar is met het OV of ze op tijden werken dat er geen OV meer rijdt. 

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 23:18

Angela1967 schreef op 18-04-2022 om 19:51:

[..]

Sommige zaken hebben hun prijs. Je kunt je politieke voorkeur aanpassen en stemmen op een partij die wil dat de overheid meer betaalt aan ov. Dar zou dubbel voordeel zijn ! Voor kleine inkomens en voor het milieu.

Gr Angela

Of ik nou links of rechts stem, dat lost niks op. Heel Nederland in rep en roer want de benzineprijzen stijgen de pan uit, maar jij vind het te goedkoop. 

Zolang ik auto kan blijven rijden doe ik dat, OV doe ik alleen als uitje.

Mijn werk is onbereikbaar met het OV en te ver voor de fiets. Daarbij zie ik mezelf ook nog geen boodschappen doen met de bus. En nee op de fiets ook geen doen met twee kinderen die ook mee moeten. 

Bijtje82 schreef op 18-04-2022 om 23:18:

[..]

Of ik nou links of rechts stem, dat lost niks op. Heel Nederland in rep en roer want de benzineprijzen stijgen de pan uit, maar jij vind het te goedkoop.

Zolang ik auto kan blijven rijden doe ik dat, OV doe ik alleen als uitje.

Mijn werk is onbereikbaar met het OV en te ver voor de fiets. Daarbij zie ik mezelf ook nog geen boodschappen doen met de bus. En nee op de fiets ook geen doen met twee kinderen die ook mee moeten.

Oh, zo deed ik dat wel hoor. Met twee grote fietstassen en ook nog tassen aan het stuur.

Ik doe het liefst boodschappen zonder kind. Als ze op school zitten kun je toch boodschappen doen op de dagen dat je niet werkt? Doe je dan de grote boodschappen, en een paar dagen later nog wat kleine dingetjes als je met de kinderen bent.

Ik doe overigens altijd met de auto boodschappen. Er is geen supermarkt in ons dorp en ik ga niet met vier of vijf volle boodschappentassen vijf kilometer fietsen, laat staan met mijn kind (en al helemaal niet met twee als ik die had). 
Op woensdag heeft dochter turntraining en dan doet één van ons vaak tijdens het wachten daar wat boodschappen. Tijdens corona mocht je bij de zwemles niet blijven kijken, dus deden we dan wat boodschappen. Soms ook na het werk nog even snel ergens wat halen. Maar over het algemeen kom ik het liefst zo min mogelijk in de supermarkt, het is niet mijn hobby.

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 23:41

Engeltje schreef op 18-04-2022 om 23:31:

[..]

Oh, zo deed ik dat wel hoor. Met twee grote fietstassen en ook nog tassen aan het stuur.

Een kleine boodschap prima idd. Maar ik haal meestal gewoon grote boodschappen. Doos melk, doos sap en dan de rest nog. Dat doe ik liever met de auto. Zou ook niet passen op de fiets. En ik heb ook echt een hekel aan het gezeul met boodschappen aan een fiets. 

Bijtje82

Bijtje82

18-04-2022 om 23:45

MamaE schreef op 18-04-2022 om 23:37:

Ik doe het liefst boodschappen zonder kind. Als ze op school zitten kun je toch boodschappen doen op de dagen dat je niet werkt? Doe je dan de grote boodschappen, en een paar dagen later nog wat kleine dingetjes als je met de kinderen bent.

Ik doe overigens altijd met de auto boodschappen. Er is geen supermarkt in ons dorp en ik ga niet met vier of vijf volle boodschappentassen vijf kilometer fietsen, laat staan met mijn kind (en al helemaal niet met twee als ik die had).
Op woensdag heeft dochter turntraining en dan doet één van ons vaak tijdens het wachten daar wat boodschappen. Tijdens corona mocht je bij de zwemles niet blijven kijken, dus deden we dan wat boodschappen. Soms ook na het werk nog even snel ergens wat halen. Maar over het algemeen kom ik het liefst zo min mogelijk in de supermarkt, het is niet mijn hobby.

Ja, zo doe ik dat nu. De jongste zit pas net een maand op school. Dus ik had er op mijn vrije dag sowieso altijd eentje thuis. Nu breng ik ze naar school en ga dan direct door boodschappen halen.

Maar de meiden vinden het ook heel leuk om mee te gaan, dus soms gaan we na schooltijd. Heb geen last van ze tijdens het winkelen, zijn niet van die drammers en jankerds. Nee is ok. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.