Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Raiza

Raiza

04-12-2008 om 16:06

Telefoon deed vreemd vannacht

Vannacht ging onze telefoon, mijn man sliep net en ik nog niet. Man werd er ook wakker van. Ik naar beneden, tel was al opgehouden. Wij hebben nummerweergave, en bij oproep gemist zie je wie er gebeld heeft. Dan komt er te staan: 1 gemiste oproep. En dan het nr of 0000000000bij een onbekend nummer. Maar nu stond er niks! Geeneens een gemiste oproep, terwijl die wel een keer of 8 is overgegaan.
Ik vind het een beetje raar, iemand een idee hoe dit kan? Vanmiddag ben ik ook gebeld, en de nummerweergave doet het gewoon.
Misschien spookt het wel bij ons, hi hi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

hier hebben we een spook die de klok van de videorecorder steeds op een ander tijdstip zet.

mijk

mijk

04-12-2008 om 16:37

Ik heb dat wel eens

als er uit het buitenland gebeld wordt...

Mijk

Nieky

Nieky

04-12-2008 om 19:25

Niet geregistreerde nummers

Raiza,

Dit gaat om een vaste telefoon neem ik aan.
Wij hebben ook nummerweergave, maar als er een onbekend nummer belt (je ziet wel "00000" in het scherm) wordt er geen registratie gemaakt. Bij mij staat er dan een icoontje in het scherm met "gemiste oproep". Maar dus bij een onbekend nummer niet; dat weet ik zeker omdat ik soms de onbekend nummers niet wil opnemen en er dan ook geen icoontje komt.

Wie er zo laat belt.........geen idee.

Raiza

Raiza

04-12-2008 om 19:41

Nieky

Maar nieky, bij ons, als er gebeld wordt door een onbekend nr, dan komt er wel te staan: gemiste oproep. Maar dan wel met de vermelding 00000000000
We worden wel eens uit het buitenland gebeld, maar dan zien we ook een registratie. Maar nu helemaal niets! Blijf ik vreemd vinden

Marmar

Marmar

05-12-2008 om 05:21

Herken dat wel....

Bij mijn vriend gebeurt dit om de haverklap. Hij heeft zo'n drie-in-één abonnement via de kabel, en een routr om draadloos te kunnen indernetten. Ons vermoeden is dat toch soms een signaal voor de computer (of tv?) de telefoon doet rinkelen. Die telefoons hebben 1 basisstation, maar de rest ligt vaak niet op z'n oplader. Veel meer dan 1-2 overgaan gebeurt niet. Het is ook een vrij zwak, soms aarzelend rinkeltje. Terwijl als er echt iemand belt ik wel eens tegen het plavond schiet van de schrik (vriend heeft rinkelvolume op hoog).

Heidi

Heidi

05-12-2008 om 07:02

Wij ook gisteren gehad

normaal als het een bekende is zie ik het tel.nr, bij een bedrijf, of onbekende staat er anoniem, maar nu stond er niks, en hij bleef overgaan en als ik hem dan opnam hoorde ik niks....vond het ook vreemd......

gr Heidi

Telefoontje van het epd

Dat is natuurlijk het computersysteem van Klink en Rouvoet dat BSN nummers aan het draaien is en die helemaal per ongeluk via de telefoon verzendt.
Sorry!
Groet,
Miriam Lavell

Raiza

Raiza

05-12-2008 om 10:36

Wat ik me bedacht

is dat het denk ik zo is dat er misschien een storing is geweest bij de kpn ofzo (wij hebben internet plus bellen met zo'n experiabox) en dat ze even een het testen waren met enkele nummers ofzo. Dat gaat natuurlijk willekeurig via een computersysteem, dus vandaar geen tel.nr of gemiste oproep.
Misschien daarom ook bij jou Heidi?

Raiza

Raiza

05-12-2008 om 10:37

M lavell

ha ha ha!! humor!

Bel kpn

"is dat het denk ik zo is dat er misschien een storing is geweest bij de kpn ofzo "
Bel ze even en vraag het. Ik denk dat je te maken hebt met een op hol geslagen computersysteem ergens op deze aardbol. Dat kan overal zijn en het kan suffigheid zijn (sorry) maar ook moedwil waardoor jij tot je verrassing ineens een torenhoge rekening krijgt.
Het is een gek verschijnsel en iemand moet het bevredigend kunnen verklaren. Ik vrees dat het niet eenvoudig is om een verklaring te vinden, maar als dit een kwaadaardige hack is of een stommiteit die schade veroorzaakt, dan is er altijd eentje de eerste die het opvalt. En dan nog een. En dan pas jaren later honderden en duizenden waardoor het een erkend probleem is, zie de woekerpolissen bijvoorbeeld.
Dus bel de KPN én hou je rekening in de gaten.
Ga niet zelf rustgevende dingen zitten verzinnen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.