Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

suus

suus

12-12-2008 om 16:51

Telefoonterreur?

hoi
we hebben sinds een paar dagen last van een soort van telefoonterreur. Er wordt op een dag, tussen 10 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds, verschillende keren gebeld. gemiddeld zo'n 7 keer op een dag denk ik. De telefoon gaat maar 3 of 4 keer over, daarna stopt het. Als ik op tijd ben en opneem, dan is er al opgehangen meteen als ik opneem.

ik heb idee dat dit niet eens een persoon is, omdat er zo snel op het opnemen wordt gereageerd?

er wordt gebeld zonder nummer herkenning.

hoe kan ik dit laten ophouden, ik vind het eigenlijk wel creepy... is er iemand bezig om te kijken wanneer wij thuis zijn en wanneer we weg zijn misschien? in ieder geval is het vervelend. heeft iemand dit meegemaakt, en tips voor me?

Suus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

12-12-2008 om 17:13

Kpn

KPN kan dit voor je uitzoeken, staat ergens op hun site.

(Janneke)

(Janneke)

12-12-2008 om 17:19

Ja kpn

Maar dan moet je wel alle momenten dat er gebeld wordt noteren op een briefje.

Dus noteren dag en tijdstip...dit van een paar dagen.

Kpn kan dan de persoon opsporen en benaderen. Dit gaat buiten jullie om...daar hoor je verder niets van. Wij hebben dit ook al eens aan de hand gehad. Het is wel gestopt toen.

Groetjes Janneke

(Janneke)

(Janneke)

12-12-2008 om 17:21

Wat trouwens ook kan

Is dat je telefoonnummer is geselecteerd door een computer.

Bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een computer dat telefoonnummers selecteerd. Je wordt dan gebeld, jij neemt op en dan dien je dus direct met een medewerker doorverbonden te worden. Dit gaat zo snel dat je dat niet merkt. Als er een storing opzit, dan wordt die lijn dus verbroken....dat kan het dus ook zijn!

Groetjes Janneke

Gemika

Gemika

12-12-2008 om 17:27

Hier precies hetzelfde

Ook wij worden sinds een week of twee een paar keer per dag gebeld. Geen nummerweergave, en als ik toevallig thuis ben en opneem hoor ik niks of is er al opgehangen. Creepy ..

Ik dacht ook al aan iemand die controleert of we thuis zijn, heb nu de telefoon naar mobiel doorgeschakeld als we niet thuis zijn. Die site van KPN zal ik eens opzoeken, maar volgens mij kunnen ze niet zo veel doen als iemand zonder nummerherkenning belt.

Ik blijf dit draadje in ieder geval met interesse volgen.

Faith

Faith

12-12-2008 om 19:08

Geen nummer?

Wat ook kan is dat je een sms hebt gekregen van iemand maar dat je telefoon dat niet aan kan. Je krijgt dan volgens mij wel een nummer in beeld, van kpn dacht ik. Dat was bij mij de oorzaak van veelvuldige telefoontjes , maar dat stopte na een dag wel. Faith

Sassefras

Sassefras

12-12-2008 om 19:17

ook gehad

In ons vorige huis bijna dagelijks. Dan ging de telefoon op bepaalde tijden 3 á 4 keer over en dan stopte het weer. En dit soms wel 4 keer op een dag. Zelfs als ik hem al op had willen nemen kreeg ik er de kans niet eens voor. Maar ook altijd zonder nummerherkenning. Ik denk idd dat het hier een belcomputer betreft van een bedrijf.
Ik ben trouwens sowieso allergisch geworden voor telefoontjes van bedrijven, instanties of personen zonder nummerherkenning, en ik pak in dat geval dan ook zelden de telefoon op. Meestal zijn het toch vervelende telefoontjes waarmee ze je weer iets proberen aan te smeren, dus privépersonen die dan ook hun nummerherkenning hebben uitgeschakelt hebben dan wat mij betreft gewoon pech. Als het belangrijk is krijg ik wel een sms met de vraag waar ik uithang omdat ik niet te bereiken ben. Omslachtig misschien, maar ik wil gewoon zien door wie ik gebeld word.
Sassefras

reina

reina

12-12-2008 om 20:28

Elke vakantie

Elke schoolvakantie worden we de eerste dagen diverse malen per dag gebeld zonder dat er iemand reageert als je opneemt. Ik heb idd het idee dat er gechecked wordt of we thuis of op vakantie zijn, ik vind het een rotidee (er is hier een keer ingebroken toen man en ik op vakantie waren).

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2008 om 00:42

Bellen

Je moet inderdaad melden dat dit gebeurt. Dit wordt behandeld als stalken en ze zoeken uit wie het is.

suus

suus

13-12-2008 om 08:22

Bellen

hoi
bedankt voor jullie reacties. Ik heb op de kpn-site gekeken maar daar kan ik niets vinden. Ik heb in het geheugen van de telefoon staan wanneer er gebeld is, ik zal een lijstje er van maken en maandag de KPN gaan bellen.

groetjes
Suus

Gebeld door fax

Wij worden sinds deze week dagelijks een uur lang elke 3 - 4 minuten gebeld door een faxapparaat. We krijgen wel het nummer in beeld en bij het zoeken naar de eigenaar van het nummer (www.nummerzoeker.com) bleek het het faxnummer van een incassobureau te zijn. Wat moet ik hiermee? Contact opnemen? Zover ik weet heeft een incassobureau niets bij ons te zoeken.

Pollewop

Pollewop

15-12-2008 om 12:11

Woutje

Ik zou toch even bellen met ze. Het kan zijn dat ze geprobeerd hebben een fax te versturen naar jullie nummer en dat dat niet lukte en daarom probeert de fax nu om de zoveel tijd weer naar jullie nummer een fax te sturen.

Mathilde

Mathilde

16-12-2008 om 12:35

Is hier weer gestopt

We hebben dit ook een tijdje gehad. Op willekeurige momenten overdag en 's avonds werd er gebeld en direct opgehangen als je opnam. Maakte niet uit hoe lang hij over ging, ook na meteen opnemen werd de verbinding verbroken. Geen nummermelding. Volgens mijn man is het een computer van een callcenter. Ons nummer staat bij infofilter geregistreerd. Hoe dan ook, sinds een paar weken hebben we er geen last meer van.
Mathilde

Belcomputer

Ik heb dit ook soms een tijdje achter elkaar. Toen de kpn gebeld. Die zeiden inderdaad dat het waarschijnlijk een belcomputer is. Die belt dan verschillende nummers tegelijk, en de eerte die opneemt wordt naar een operator doorverbonden. Jij hebt dan niemand aan de lijn, omdat je net even later hebt opengemen.
Juist omdat je wel opneemt, weet de computer dat het gebelde nummer een bestaand telefoonnummer is, en zal je vervolgens weer opnieuw proberen te bellen, tot er een keer een geslaagde connectie is geweest.

Dat je juist in de vakantie vaker gebeld wordt, kan ook zijn omdat je dan juist vaker thuis bent en de telefoon opneemt, zodat die computer ook weer blijft bellen.

elides

elides

30-12-2008 om 09:51

Denk ook belcomputer

gisteren werd ik op mijn mobiel gebeld. ik pakte op en de telefoon ging over, daarop kwam een stemcomputer die aangaf: moment aub u wordt doorverbonden met uw connector. in dit geval van energiebedrijf.
daar word ik nou gek van!

Campagne

Suus,

Je nummer is op een mailinglijst terecht gekomen en je wordt inderdaad door een belcomputer gebeld. Zo lag je niet opneemt wordt je nummer als niet beantwoord teruggebeplaats in de lijst met te bellen nummers. Dit zal doorgaan totdat je snel opneemt. Hoe korter de lijst met de nummers die teruggebeld moet worden hoe vaker je gebeld wordt. Heb je pas geleden ergens aan meegedaan waarbij je je telefoonnummer hebt ingevuld?

Succes ermee

Sunja

Sunja

06-01-2009 om 21:27

Gouden tip

Vul je gegevens in op infofilter.nl dan ben je van een hoop ongewenste telefoontjes af. Inderdaad zijn wij ook op gezette tijden enorm veel gebeld, op een gegeven moment (tijdens mijn zwangerschapsverlof) werd ik er gek van. En ook had ik last van zo'n computer met een storing die ons steeds belde en inderdaad de telefoon een paar keer maar over liet gaan. Iemand gaf mij deze website-tip en het is echt een stuk minder geworden! En prettige bijkomstigheid is dat je dan gelijk weet dat het hier niet om een creep gaat...
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.