Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

04-03-2017 om 12:00

terrasverwarming aanschaffen, wie heeft tips?


Lusithania

Lusithania

06-03-2017 om 16:49

Zebra

Het zijscherm hebben wij vooral omdat wij tijdens het eten geen last hebben van de avondzon. Met het knikarmscherm hingen wij altijd een oud douchegordijn voor een arm van het scherm en nu hebben wij dus een screen aan de zijkant van de Cubola. Geen gewoon screen omdat de zon er dan recht doorheen schijnt (en dan doet ie niet wat ie moet doen) maar een scherm van zonweringdoek. Bijkomend voordeel is dat je daardoor ook veel minder last van de wind hebt.

Specht

Specht

06-03-2017 om 17:19

Zebra

Dan lijkt mij de kans dat ze blijven hangen ook niet realistisch.
Ik moet zelf op zondachtochtend vaak om 6.45 op.
Dat speelt mee met mijn opmerking aan jou.

zebra

zebra

06-03-2017 om 17:37

hier soms wel veel wind

dus in dat geval zou een uitschuifbaar scherm wel ideaal zijn. Uitschuiven als het nodig is en anders ingeklapt tegen de muur laten.

Tijdens het feest van een aantal weken terug zijn er extra zeilen gespannen tegen de wind, dat scheelde wel. En dan natuurlijk nog die terrasverwarmers erbij. Een ervan hebben we de volgende dag ook nog even aangehad tijdens het opruimen, het was zo ontzettend koud dat weekend.

Angela67

Angela67

06-03-2017 om 17:38

priem

daarom schreef ik al: als je op een discussieforum schrijft kun je natuurlijk niet voorkomen dat mensen een discussie willen aanzwengelen - dan moet je op 'technische fora' zoeken en beslist.nl gebruiken etc. En daarbij: er zijn ook genoeg reacties die wel ingaan op het functionele deel van de discussie, bijvoorbeeld dat je de warmte van een terrasverwarming zo goed mogelijk zou willen benutten dus dat je er msischien niet bent door alleen zo'n ding neer te zetten. Dus van alle kanten kun je hier gratis inzichten krijgen
gr Angela

Lente

Lente

06-03-2017 om 21:38

Verschillende types

Mijn kennis zei dat in dit geval goedkoop duurkoop is. Je hebt lampen nodig met een hoog rendement. Anders geeft het wel licht maar is er weinig warmte.
Hier wat uitleg:
Quarts terrasheater
Middengolf infrarood: Het glasachtige element wordt heet en geeft een zachte gloed.
Kenmerk van dit type is weinig lichtuitstraling maar ook een beperkte reikwijdte. Typisch hebben deze toestellen ook een flink zwaarder opgenomen vermogen om toch een goede prestatie te leveren.
Gemiddeld rendement 50%

Carbon terrrasheater
Zijn qua prestatie gelijk aan quarts lampen, geven minder licht en het maximum bereik is niet meer dan 2.5 meter.
Gemiddeld rendement 60%

Halogeen Terrasheater
Heeft een middengolf infraroodstraler, door een hogere temperatuur is de warmte effectiever dan quarts lampen.
Lichtuitstraling is feller en geler dan quarts, het bereik loopt op tot 3 meter.
Gemiddeld rendement 70%

HeLeN en HeleN Ultra Low Glare Terrasheater
Deze zijn het meest krachtig en dus effectief.
Het rendement hiervan ligt op ongeveer 92% waardoor fors meer warmte wordt afgegeven.
Het bereik van deze infraroodstralers loopt op tot 4 meter met slechts een gering warmte verlies.
Kenmerken van Low Glare (Basis rood) en Ultra Low Glare (Basis Amberkleur) lampen zijn dat deze alleen meetbaar (niet voelbaar) verschil in rendement en fors minder licht afgeven tot wel 80% minder. Behalve kleurverschil is er geen kwaliteit of prestatieverschil tussen low en ultra low glare.

zebra

zebra

07-06-2017 om 16:50

tuinscherm

een aantal weken geleden hebben we een uitschuifbaar tuinscherm gekocht. Houdt veel wind tegen waardoor buiten zitten sowieso fijner wordt.

komko

komko

07-06-2017 om 19:26

Wij hebben sinds 2 jaar een terrasverwarming hangen en we vinden het heerlijk. Lange avonden buiten en als het zo tegen een uur of 11 koud wordt en het dekentje niet afdoet dan gaat hij aan.1 van de beste aankopen ooit. Wij hebben een 7 persoons lounge-set wat meestal door 3/4/5 personen gebruikt wordt. Degene die in de baan zit van de straler heeft de meeste warmte, daar zit dus meestal de grootste koukleum. De anderen hebben het behaaglijk maar een heel stuk minder warm dan in de baan van de verwarming. Wij hebben hem aan de muur hangen, Gericht op het tuinset en het is een infrarood verwarming. Merk Eurom.
Wil je grote plekken verwarmen dan zal die van ons niet voldoen. Voor de lounge-set zitters is het voldoende. Het geeft ook een fijne warmte af

Wij hebben nog nooit zoveel plezier gehad van de tuinbals de afgelopen jaren.

Terrasverwarming

Hoe je het ook verder wil draaien: als je het mondiaal bekijkt zin wij (ja, u ook, mevrouw, meneer!) "de 1%".

Een terrasverwarming zal dus het verschil niet maken, noch in een rechtvaardiger spreiding van welvaart, noch in de klimaatopwarming...

Ik had er destijds een op propaan van het Duits merk Schwank, tweedehands gekocht voor een prikje, uit een faillissement van een horeca-zaak. Ik was er erg tevreden over.
Het loont altijd de moeite om voor zo'n dingen eens te kijken op websites zoals BVA of Troostwijk...

lennest

lennest

02-07-2017 om 12:04

Houtkachel

Overdekt klein terras met een houtkachel, héérlijk! Ik zit, zodra het maar even kan, graag buiten, is het te koud, trui of dekentje mee of de kachel aan. Ook fijn als je bezoek hebt met een paar stevige rokers!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.