Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

04-03-2017 om 12:00

terrasverwarming aanschaffen, wie heeft tips?

bij het feest van onze zoon, een aantal weken geleden, hadden we gehuurde terrasverwarmers. Dit was echt ideaal en we overwegen om er zelf een aan te schaffen. Mijn man wil graag een staande verwarmer op gas zodat hij verplaatst kan worden. Zelf denk ik dat een elektrische, meer geschikt is. Onze achtertuin is sinds het feest wat vaker het verzamelpunt voor de vrienden van onze zoon voordat ze uitgaan en zelf denken we er ook plezier van te hebben op momenten waarop het toch wat fris wordt in de achtertuin.
Wie heeft zelf een terrasverwarmer, welk type en wat zijn de ervaringen?


Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-03-2017 om 22:01

Tja

Bij zo'n vraag mag ik niet kritisch reageren, ik weet het. Doe het nu toch, er komen vervolgens vast tips waar je wat aan hebt )

In onze tijd waarin we streven naar woningisolatie, minder energieverbruik, zorg voor het milieu en dat soort zaken, vind ik het apart als mensen terwijl het daarvoor te koud is in de tuin (!) willen zitten en daar dan verwarming aanleggen.
Als je binnen zit, in een verwarmde kamer, zeg je tegen iemand die de deur achter zich open laat ' joh doe die deur even dicht' En nu ga je in de eindeloze buitenlucht verwarming aanleggen. Uitsluitend open deuren

Water naar zee dragen, maar dan anders.

Buitenmens

Buitenmens

04-03-2017 om 23:47

Zeker doen

Wij hebben een terrasverwarmer gekocht op Marktplaats. Gasfles er apart bij gekocht en de terrasverwarmer werkt uitstekend. Zeker doen! We zitten heerlijk uren in de tuin. Hij gaat pas aan als het echt fris wordt. Gezellig hoor. Er staan er altijd te koop op MP en we hebben er vorig jaar 2e hands 25 euro voor betaald (zonder gasfles uiteraard)

Triva

Triva

05-03-2017 om 06:48

tja

Helemaal eens met wilgenkatje. Ik heb die dingen ook niet begrepen. Alleen handig bij een feestje als je alle mensen niet binnen kwijt kan en een overkapping hebt.

Angela67

Angela67

05-03-2017 om 09:02

ook hier geen inhoudelijke hulp-reactie,

Zebra, sorry, hier ook alleen een opmerking over wel of niet terrasverwarming kopen.
Met een voorbeeld, weliswaar minder milieu-onvriendelijk/minder duurzaam, maar wel minder diervriendelijk en ook in mijn optiek bijzonder: We stonden ooit op een Zweedse camping, bij een rivier. Mooi, maar best veel muggen natuurlijk. Er stond een gezin met een caravan + 'luifel' waar ze regelmatig samen onder zaten. En wat zij in tweevoud bij zich hadden en heel veel gebruikten: een tennisracket om vliegende insecten in de lucht te eletrocuteren. . . Buiten dus, hè, daar waar je vrijwillig gaat zitten en dus elke minuut om je heen slaat en een mug naar de filistijnen helpt. En er batterijen aan spendeert (nou za dat niet zo veel zijn). Ik vind een terrasverwarming aanschaffen ongeveer even raar. Tenzij je 'm op eigen opgewekte zonne- of windenergie laat draaien, dat zou voor mij nog wel uitmaken want de hoeveelheid energie die je ermee verstookt staat mij het meeste tegen. Dekentjes, constructie om uit de wind te zitten, dat soort oplossingen vind ik toch beter passen. Zebra zou natuurlijk kunnen zeggen: maar ik douch heel kort, heb geen auto en ga nooit vliegen. Nee dat klopt dan misschien met je eigen carbon footprint, maar toch . . . Ik vind het als voorbeeld voor je kinderen ook niet echt getuigen van duurzaam leven.
Groet,
Angela

zebra

zebra

05-03-2017 om 11:21

schiet er idd weinig mee op

wij zijn mensen die graag thuis zijn, in de zomer graag buiten zitten maar het dan jammer vinden als we op den duur naar binnen moeten omdat het toch te fris wordt. We hebben weinig behoefte om op vakantie te gaan. Er is ook wel over nagedacht of het zinvol zou zijn een terrasverwarmer aan te schaffen dus geen impulsieve beslissing.

zebra

zebra

05-03-2017 om 11:25

verder

zijn er wel andere manieren om onze zoon bij te brengen hoe hij duurzaam met energie moet omgaan. De fiets nemen voor kleine stukjes, bewust 1 auto ipv meerdere, niet onnodig verwarming laten branden, tv en pc niet standby laten staan, lichten uit als je de kamer of het huis verlaat, kort douchen.

Zo'n terrasverwarmer gaat ook heus niet elke avond aan en ook niet de hele avond.

Zon

Zon

05-03-2017 om 11:31

gut gut

Kijk eerst naar jezelf. Jullie hebben ook vast een (of meer auto's - niet elektrisch of hybride) of wonen in een oud milieuonvriendelijk huis, geen zonnepanelen en ga zo maar door. Alleen mensen die klimaatneutraal leven hebben misschien recht van spreken.

Ik ben geen kampeerder maar wat ik ervan begrijp is dat het mensen zijn die van het buitenleven houden. Dat je dat dan een beetje comfortabel maakt snap ik wel (n.a.v. voorbeeld Angela). Wie wil nou hele avonden in een krappe caravan doorbrengen als je in een mooi natuurgebied zit?

Ik heb zelf geen terrasverwarmer maar het lijkt mij heerlijk i.c.m. een overkapping in de tuin. Mijn zus heeft zo'n 'paddestoel' op gas, daarvan vind ik dat ie de warmte niet ver genoeg uitstraalt. Zo'n elektrische, breed model dat je ophangt, levert volgens mij veel meer rendement.

zebra

zebra

05-03-2017 om 11:41

wellicht onvolledig in openingspost

maar we hebben een overkapping in de tuin.

Een eventuele andere oplossing is een uitschuifbaar tuinscherm dat aan de muur bevestigd wordt en dicht geschoven kan worden indien het kouder wordt.

Triva

Triva

05-03-2017 om 11:43

Zon

Eén auto, nieuwbouwhuis en zonnepanelen... mag ik dan wel of niet meepraten?

Serieus, iedereen doet maar waar hij zin in heeft maar de buitenlucht verwarmen is water naar de zee dragen dat mag best gezegd worden, toch?

Lusithania

Lusithania

05-03-2017 om 11:50

Zebra

Wij hebben een Cubola zonnescherm tegen het huis aan. Aan een zijkant hebben we een screen van zonneschermdoek, dat zou ook kunnen aan de voorkant. Is dat een optie voor jullie?

zebra

zebra

05-03-2017 om 12:14

Lusithania

misschien is dat hetgene wat ik in mijn laatste bericht schreef? Heb je zo'n scherm dat je open en dicht kunt schuiven? Want dat zou dan wel een voorwaarde zijn, dichtschuiven als het nodig is maar anders open.

zebra

zebra

05-03-2017 om 12:31

Trivia en anderen

mijn vraag was welke terrasverwarmer we zouden aanschaffen. Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet goed is voor het milieu maar dat geldt voor zoveel dingen. Misschien dan ook maar de wasmachines, drogers (foei), vaatwassers, pc's ed bij iedereen de deur uit?
Wij genieten ervan om in het voorjaar en zomer in de tuin te zitten. We hoeven niet op vakantie, thuis hebben we alles wat we nodig hebben. Dan vinden we het wel jammer dat we vroeger het huis terug in moeten omdat het te fris wordt buiten.

Sommige reacties zijn hetzelfde als wanneer ik negatief zou reageren met reacties als slecht voor het milieu op iemand die graag een vliegvakantie wil boeken maar twijfelt tussen een vliegreis naar Amerika of Australië.

Angela67

Angela67

05-03-2017 om 12:41

zebra

dan kun je ook op beslist.nl kijken .

Nee natuurlijk heb je gelijk dat jij hier niet om vraagt, maar . . . ik denk toch dat je zelf ook vindt dat het een niet-zo-duurzaam ding is, want je legt voor jezelf uit (en nu op het forum) hoe je erover denkt. Het is nu eenmaal zo dat er heel veel kan en mogelijk is en wellicht maakt het uiteindelijk allemaal geen bal uit wat we doen (ik heb niet de illusie dat ik echt heel veel kan veranderen) maar toch: verbeter de wereld en begin bij jezelf.

En ik denk dat terrasverwamers hun imago gewoon 'tegen' hebben, net als het gebruik van zo'n electrocuteertennisracket als je toch per se langs een Zweedse rivier in de zomer wilt staan. Ik geef toe dat vliegen (dus loskomen van de natuurlijke zwaartekracht) en autorijden (1000 keer zo snel gaan als onze voeten kunnen lopen) nog vreemder zijn. Maar die zijn er al zo lang. . . Maar zo'n terrasverwarmer is een heel zichtbaar 'symbool' en pas veel in gebruik genomen vanwege rookverbod horeca.

gr Angela

zebra

zebra

05-03-2017 om 13:12

Angela67

ik kan natuurlijk op Beslist.nl kijken en zien welke terrasverwarmers er zijn. Ik hoopte echter ook op reacties van mensen die er een hebben en hun ervaring hiermee. Er zijn terrasverwarmers op gas en op electriciteit en daarin verschillen mijn man en ik wat van mening.

Verder hoef ik mezelf niet te verdedigen over het hoe en waarom van deze (eventuele) aanschaf, al zal dit misschien anders overgekomen zijn. Voor een eenmalig winterfeest in de tuin vonden we het niet nodig om er zelf een aan te schaffen. Maar als zo'n ding naderhand ook nog gebruikt zal worden, vinden we het een ander verhaal. We staan ook open voor andere mogelijkheden/artikelen die het verblijven in de achtertuin aangenamer maken als het in de late avond toch iets te fris wordt.

Priem

Priem

05-03-2017 om 13:35

Nou nou

Dat verzuurde en belerende verbitterende juffentoontje zou niet nodig moeten zijn. Sommige mensen krijgen meer dan 2 kinderen, ook maar afschaffen dan?

Ik heb begrepen dat infrarood ook heel aangenaam is. Een houtkachel, (lekker voor de buren) zou dat ook een optie zijn?

Lusithania

Lusithania

05-03-2017 om 14:03

Zebra

Ons zijscherm is als een screen en de 'bak' hangt aan de hoge horizontale balk en de zijgeleiding aan de muur en de verticale paal.

Guera

Guera

05-03-2017 om 15:35

Zebra

Ik weet geen merken. Wij willen misschien volgend jaar hier eens naar kijken maar onze hovenier zei dat hij zou gaan voor gas. Zo'n electrische handig geeft stralingswarmte en meer lokaal. Dus warme schouders en koude benen. Een gas paddestoel verwarmt meer de omgeving en is volgens hem aangenamer. Voor wat het waard is.....

Mijntje

Mijntje

05-03-2017 om 15:39

buren

Denk dat je buren er ook niet blij mee zijn als er een hele kudde jongeren samenscholen in de tuin. Als het fris is gaat een mens toch naar binnen? Of je kleedt je er naar? Voor een ander klimaat zou je moeten emigreren.

Allemaal niet wat je wilt lezen, maar ik vrees dat er nog weinig serieuze reacties op komen.

Lente

Lente

05-03-2017 om 18:44

Ik heb het voor je nagevraagd

reactie volgt nog.
Er zijn twee types terrasverwarming die elektrisch zijn. De een werkt goed (en is duur) en de ander werkt veel minder goed (en is goedkoop).
Ik krijg nog door hoe ze heten.

josje

josje

05-03-2017 om 19:11

Hema

Ik heb er twee van de Hema, ooit een keer ergens bij gewonnen geloof ik, in ieder geval niet zelf gekocht.. Ze bevallen goed inderdaad (ze staan op een paal en je doet ze aan door aan een touwtje te trekken (3 standen) en ze gaan op elektriciteit. Zelf gebruik ik ze trouwens bijna nooit, het zijn bij mij de meest uitgeleende spullen aan vrienden (en dan sta ik er wel eens onder, lekker warm voor een wat koudere avond)

Zon

Zon

05-03-2017 om 22:10

Angela

"En ik denk dat terrasverwamers hun imago gewoon 'tegen' hebben, net als het gebruik van zo'n electrocuteertennisracket als je toch per se langs een Zweedse rivier in de zomer wilt staan."

Je overdrijft. Sinds wanneer is zo'n tennisracket vliegenmepper zo'n enorme belasting voor het milieu? Er zit een batterijtje is dat jarenlang meegaat. En dat ben je in Zweden nog wel tegengekomen. Foei! Ik denk dat jouw reis ernaar toe een stuk vervuilender is geweest.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Jeetje iedereen heeft zijn prioriteiten. Sommigen kiezen voor een A+ klasse wasmachine en anderen voor een honk tonky merk die sterk belastend is maar wel veel goedkoper. Ieder z'n keuze.

Angela67

Angela67

05-03-2017 om 22:48

zon

nee joh, ik bedoel niet het electriciteitsverbruik van dat tennisracket.
Het gaat om het idee dat je graag de natuur naar je hand wilt zetten, en dat doen we natuurlijk al zo lang we op aarde zijn, dat snap ik, maar ik vind het zo bizar: je gaat op een camping zitten omdat je het waarschijnlijk leuk vindt om buiten te zijn. Dan ga je muggen om je heen doodslaan omdat jij buiten wilt zitten en zij daar leven. En die muggen die blijven heus niet weg ofzo, het is geen afschrikwekkend ding .
En zo'n terrasverwarmer heeft net op het randje ook zo'n imago: koud is koud, dan ga je naar binnen of je trekt een trui aan/doet een dekentje over je heen. Maar een beetje in de open lucht warme lucht lopen duwen, ik weet niet het niet.
Maar zoals gezegd: vliegen en autorijden is ook populair.
gr Angela

zebra

zebra

06-03-2017 om 08:07

we kijken nog

even verder wat het gaat worden. Een scherm waar Lusithana het over had is ook een optie, ligt eraan of dat bij ons bevestigd kan worden. En anders toch een terrasverwarmer! Hoeft die kudde jongeren niet op het piepkleine kamertje van onze zoon te zitten vlak voor het uitgaan

Tip

Als roker heb ik wel ervaring met terrasverwarmers bij kroegen. Als ze op een gewoon terras staan heb je er weinig aan, je voelt de warmte alleen aan de kant waar dat ding staat. Warm aan de voorkant, koud aan de achterkant. En warm is dan zo warm dat het ook niet lekker meer is. Zo'n terrasverwarming maakt het alleen aangenaam als het gebruikt wordt op een terras dat zowel overkapt is als zijwanden heeft. En wel beschouwd zit je dan weer zo goed als binnen. Ik zou dus eerder investeren in een soort tuinhuisje. Ook fijner voor jezelf of je buren met zo'n een clubje tieners qua geluid.

skik

nav Skik

Maar kijk dan wel uit met de verwarming in dat tuinhuisje - indachtig dat drama laatst in Duitsland.

Groeten,

Temet

zebra

zebra

06-03-2017 om 11:11

tuinhuisje

is geen optie want daar is geen plek voor. De jongeren zitten er trouwens niet de hele avond en ook niet elke zaterdag maar komen bij ons en vertrekken als het groepje, hooguit 5 inclusief onze zoon, compleet is. Dus ze zitten niet de hele avond lawaai te maken!
Denk dat onze buren misschien meer overlast zouden hebben als man en ik elk weekend met een roségierlach in de tuin zou zitten, samen met nog wat dronken vrienden.

Overkapping zit tegen het huis aan, 1 zijde zit dan tegen het schuurtje aan en de voorzijde en 1 zijkant zijn open.

Specht

Specht

06-03-2017 om 11:23

Zebra

Als je een terrasverwarmer koopt maak je het voor je zoon en zijn vrienden wel heel aantrekkelijk om heel de zaterdagavond daar te blijven hangen, en elke week bij jou te verzamelen.
Lijkt mij voor buren toch wat minder, ik zou daar wel goede afspraken over maken.

Triva

Triva

06-03-2017 om 12:27

Priem

'Dat verzuurde en belerende verbitterende juffentoontje zou niet nodig moeten zijn.'

Het zou ook niet nodig moeten zijn om drie bijvoeglijke naamwoorden nodig te hebben voor een aanduiding van ons 'toontje'. Ik vond dat Wilgenkatje het zeer net onder woorden heeft gebracht, zo ook de andere mensen die hier hun bedenkingen bij hebben in tegenstelling tot jouw bijdrage naar ons!

Bij een feestje is het een handig ding bij gebrek aan ruimte binnen in combinatie met een tent of overkapping. Als iemand er eentje wil aanschaffen; prima, maar mag je werkelijk niets negatiefs zeggen over zoiets zonder zo'n preek te krijgen?

zebra

zebra

06-03-2017 om 15:18

Specht

haha, ze gaan veel te graag uit met de hele groep. In de uitgaansgelegenheid komen er dan nog een hele hoop bekenden bij. Dus de kans dat ze elke zaterdagavond hier in de achtertuin gaan hangen is niet groot. Soms gaan ze maar met een klein groepje, dan komen er 2 vrienden en die wachten dan gewoon hier in huis.

Maar het zou ook voor ons eigen comfort zijn als we een terrasverwarmer zouden aanschaffen. Ik ga er vanuit dat onze zoon over 10 jaar wel het huis uit is

Priem

Priem

06-03-2017 om 15:24

Tja

Moet er op elke vraag waar iemand eens "uit de band wil springen" met een artikel altijd weer een politiek correct commentaar op komen waarom je het niet moet doen?

Ik waag er 2 slechts 2 zinnen aan, dus "preek" vind ik nogal overdreven.

Je mag ook gerust een punt (.) gebruiken om je zin te beëindigen hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.