Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

23-12-2008 om 20:48

Terugkerende ergernis tussen vriend en mij

Vanavond is ie weer eens langsgeweest, de terugkerende ergernis waar we nog steeds geen oplossing voor hebben. Het is niet zwaar genoeg voor relatieproblemen dus zet ik het maar even hier, ben benieuwd of jullie het herkennen en een oplossing weten.
Het punt is namelijk dat vriend dolgraag wil vertellen over zijn dag zodra hij me ziet. Heerlijk eigenlijk maar dat is dus meestal tijdens het avondeten. En dan ben ik voortdurend afgeleid, terwijl het meestal niet de makkelijkste onderwerpen zijn, nl. allerlei technische zaken. Het gaat dan meestal mis doordat hij ineens merkt dat ik slecht luister of tussendoor iets tegen een kind zeg, en hij daar boos over wordt. Soms, zoals vandaag, doordat ik zelf vraag hoe lang het nog duurt. Ja, ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden als ik hem was! (zeker niet op de toon waarop ik dat meestal vraag). Dus ik voel me ook wel lullig. Maar ja, ikzelf begin al niet eens echt met verhalen want het lukt gewoon niet rond dat tijdstip.
Ik zou best graag wel een beetje een gesprek voeren tussen alle drukte door, ipv. alleen de kinderen aandacht te geven. Dus helemaal opschuiven naar later hoeft niet per se van mij, maar misschien is het wel de enige oplossing? Want het gaat zo in elk geval niet soepel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

23-12-2008 om 21:18

Vervroegen?

Kun je het moment niet vervroegen? Als je vriend thuis komt even de kinderen voor de tv, en jij en vriend aan de keukentafel met een kopje koffie of thee, de dag doornemen. en na een kwartiertje of half uur ga je eten?

Asa Torell

Asa Torell

23-12-2008 om 21:23

Dat is een goede sancy

goh, daar had ik nou nooit aan gedacht. Het is op het moment wat lastig omdat hij laat thuiskomt, vaak eten wij dan al. Maar vanaf volgend jaar zal het regelmatig iets eerder zijn is de verwachting en dan vind ik dit helemaal geen gek idee.

Aperitiefje

Het aperitiefje voor het eten is daar ideaal voor. Als hij altijd laat is voor het eten kun je de kinderen net zo goed een uurtje eerder laten eten en dan gewoon lekker met hem samen zitten. Scheelt veel stress.

Sjillie

Sjillie

24-12-2008 om 09:15

je spreekt af dat er na het eten en momentje voor jullie is.

Hier maken wij vaak voor het eten tijd om even te spuien over de dag, soms maar 5 minuten. We hebben dan niet alles kunnen vertellen aan elkaar, dat doen we dan later na het eten maar de eerste "druk" is er wel af.

Gr Sjillie

Guinevere

Guinevere

24-12-2008 om 21:09

Al het bovenstaande, of....

Eens met alle tips die hierboven gegeven worden. Maar......zou het geen goed idee zijn om je man tijdens het eten op de kinderen te laten letten? Want zoals je het nu zegt, krijg ik het idee dat hij vertelt over zijn werk en dat jij de hele tijd op de kinderen let terwijl jullie eten. Wie weet is een andere tafelschikking een goed idee dat hierbij kan helpen.
Bij ons valt het mee, want dreumes eet vooraf en ligt meestal al in bed als wij eten. Blijft hier dus alleen nog een 6-jarige over, die het af en toe zowaar voor elkaar krijgt om even zijn mond te houden als wij praten. Soms wel 2 minuten.....

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2008 om 13:09

Op kinderen letten

Hm, daar zal ik eens naar kijken. Omdat ik samen met de kinderen al eerder thuis ben is het er wel wat ingeslopen dat ik meer met ze bezig blijf, ook als hij thuis komt. Al gaat dat in dit geval meer om het opstarten van het naar-bed-brengen, ze zijn dan vaak al klaar met eten. Als we echt met ons allen eten verdelen we het opletten vaak wel, overigens vooral om zoon te beschermen tegen 2x hetzelfde commentaar op zijn eetmanieren .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.