Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

26-01-2019 om 10:22

Textielverf Dylon / variant?

Ik ging eens googlen op textielverf want ik vind die pakjes van Dylon (voor de wasmachine) nogal duur geworden. De doosjes waren altijd iets van € 8,50 en nu zijn deze veel duurder, soms wel €14.00. Er zijn wel nieuwe verpakkingen gekomen (Pods) voor ongeveer €9.00 euro maar volgens mij zit daar minder in dan vroeger.
Meestal waste ik vroeger meerdere dingen in 1x zwart, jeans, trui/shirt en wat vale sokken. Ik denk dat dat nu niet meer gaat met een zo'n pod.

Heeft iemand nog een ander merk wat ik zou kunnen kopen? Ik zie alleen Dylon of textielverf als hobbymateriaal (dus met kwastjes tekeningen maken)

Pirata

Pirata

26-01-2019 om 10:37

Krijtverf

Kijk eens op de site van Annie Sloan, met die verf kun je ook textiel verven. Ik heb het nog niet geprobeerd overigens.

Merel

Merel

26-01-2019 om 10:41

goedkopere variant bedoel ik

Ik heb de Annie Sloan verf even opgezocht maar deze is nog veel duurder, het ging me om een goedkopere variant

Pirata

Pirata

26-01-2019 om 10:44

Dat is zo, maar..

... maar hij gaat erg lang mee en je kunt er ook je kastjes/bank/bloempotten mee doen (matcht dan leuk met je broek 😉)

Yanea

Yanea

26-01-2019 om 11:05

Aanbieding

Laatst was dyson in de aanbieding bij het kruidvat. 50 % korting.

Merel

Merel

26-01-2019 om 12:40

Pirata-Yanea

Hmm, alles zwart is ook wel wat saai denk ik (alhoewel ik al veel zwart in huis heb, ik was op zoek naar een koopje )
Die aanbieding lijkt me wel wat, de website van het kruidvat maar eens in de gaten houden!

Zou er een app zijn die je waarschuwt waar en wanneer de Dylon in de aanbieding is? Ik ben iemand om dat gewoon te missen, ik krijg geen folders door de brievenbus. Vroeger deed mijn vriendin dat met een RSS feed, maar dat wordt volgens mij helemaal niet meer gebruikt.

Pirata

Pirata

26-01-2019 om 12:45

Geen app

Een app ken ik niet, maar ik kijk soms op voordeelmuis. Daar kun je zoeken op aanbiedingen (op merk, of per winkel).

Google

Durf je ook een ander merk te proberen?

Op Google komt een Hollandse bestelsite met textielverf uit Turkije. Een stuk goedkoper dan Dylon.

Merel

Merel

28-01-2019 om 23:22

Welke

Welke dan Flanagan? Ik kon niets vinden namelijk

Lente

Lente

29-01-2019 om 09:17

Ziet er goed uit

Ik heb gelijk een zakje zwart besteld.

Merel

Merel

29-01-2019 om 12:01

gekeken

Ik heb gekeken, bedankt voor het zoeken en voor de link.
Maar het is eigenlijk niet echt goedkoper. Een zakje is voor 250 gram stof en kost € 3,99. Een jeans is 600 gram stof. Dus ik moet minimaal 2 (eigenlijk 3) zakjes kopen, dat kost me dus € 7,98 of, als ik er 3 zou kopen € 11,97

De verpakking van Dylon is geschikt voor 600 gram stof en kost € 9,98 bij bol.com en ik zie dat ie toevallig nu in de aanbieding is voor € 5,99 bij Kruidvat!
Dus nu eerst maar naar Kruitvat, koop wel gelijk 2 pakjes, eentje voor een andere keer.

Vakantieganger

Vakantieganger

29-01-2019 om 20:06

Verven, of kleur ophalen??

Wil je de grauwe kleding weer zwart krijgen (pimpen), of wil je een blauwe broek zwart verven?
Dde gewichtsaanduiding bij Dylon is een indicatie van de te verven stof. Toch? En bij verven komt het gewicht nauwer dan bij "pimpen".
Tenminste, zo pimp ik al jaren grauwe kleding, met een ongeveer hoeveelheid. Heb ook nu aan een pod genoeg.

Lente

Lente

29-01-2019 om 21:12

Minder nodig inderdaad

Op de site van Aybel las ik dat voor het pimpen je minder nodig hebt, oftewel meer gewicht aan kleding erbij kan gooien. En dat is precies wat ik ga doen.
Daarom heb ik maar een zakje besteld.

Merel

Merel

29-01-2019 om 22:17

Donkerblauw naar zwart

Ik wil een donkerblauwe jeans zwart verven, dus niet echt pimpen. Tegelijk wil ik er dan nog een paar vale dingetjes bij doen. Bij de wasmachine pakjes van Dylan ging dat vroeger prima. Maar ik weet de hoeveelheden van toen niet meer ( de inhoud van die doosjes toen) en die kostten toen iets van 8 euro meen ik me herinneren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.