Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien69

Pien69

21-11-2008 om 18:26

Thermostaat

Hallo,

Ik heb het gevoel dat onze thermostaat van de cv niet meer goed werkt, dus op zoek naar een andere. Deze kun je instellen over de hele dag maar met 2 temperatuur (dag en nacht). Zijn er ook thermostaten te koop waar je bijvoorbeeld instelt dat je het overdag 18 graden wilt hebben en 's avonds 20 graden? En welk merk moet ik dan hebben?

Groetjes, Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-11-2008 om 19:52

Honeywell

WIj hebben een Honeywell Chronotherm. Je kunt de temperatuur voor elk moment van de dag op een andere temperatuur zetten. Als ik het dinsdagnacht van 12.00-6.00 op 14 graden wil en woensdagnacht op 13.5, dan kan dat. En voor overdag idem, ik heb diverse temperaturen ingesteld bv. tot 10.00 's morgens hoeft het maar 17 graden te zijn. Daarna gaat ie naar 18. En dit kan je dus over 7 dagen verschillend instellen. Ook reageert het ding voordat de temperatuur naar de 17.5 graden zakt, en slaat ie af ruim voordat het 18,5 is indien de temperatuur op 18 graden staat ingesteld. Anders heb je constant een schommeling van 1 graad in huis, en geloof me, dan is niet prettig.
Waar ben je gaan kijken voor een thermostaat?

Pien69

Pien69

21-11-2008 om 22:42

Nog nergens

We zijn nog nergens geweest. Alleen op internet even gekeken. Die we nu hebben heeft die schommeling dus wel. Als je hem op 18 graden instelt, slaat hij weer aan bij 17,5 en draait vaakt door tot 18,5. Inderdaad niet erg prettig. Wat kostte jouw thermostaat?

Groetjes ,Pien

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2008 om 01:00

Ach dat goeie ouwe honeywell

Bij mijn ouders thuis hebben wij vele jaren geleefd van o.a. de gebruiksaanwijzingen van thermostaten e.d. van Honeywell. Mijn vader schreef en vertaalde ze.
Sinds vorige winter hebben wij ook een Honeywell Chronotherm. Dat je de dag in periodes kunt indelen met bijpassende temperaturen vind ik wel handig. Vergeleken met de thermostaat die we hiervoor hadden, een eenvoudige die je op 1 temperatuur kon zetten voor de dag en op 1 voor de nacht, moeten we de temperatuur wel hoger zetten lijkt wel om resultaat te voelen. Met de oude kon ik de thermostaat of 20 zetten en dan vond ik het wel behaaglijk, nu moet ie 's avonds al gauw op 22 graden. Ik weet niet waar hem dat in zit. Feit is wel dat we weer geld teruggekregen hebben van meneer Nuon dus de samenwerking tussen de ketel en de thermostaat zal toch wel positief zijn.

Guinevere

Guinevere

22-11-2008 om 09:33

Kaaskopje en pien

Kaaskopje, dat je de temperatuur hoger zet ligt denk ik niet aan de termostaat maar aan je leeftijd??? Hoe ouder hoe kouwelijker?
Pien, bij ons zat de thermostaat in het pakket met de nieuwe c.v.-ketel, dus geen idee wat ie kostte.

amk

amk

22-11-2008 om 12:42

Ong 120 euro

Kost ie bij de gamma en de praxis.

groet,
Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2008 om 16:30

Leeftijd

Je bent hard Guinevere om me zo op mijn leeftijd te wijzen
Wij hebben hetelucht verwarming. Ik weet niet of dat ook nog uit maakt vergeleken met een radiator.

tonny

tonny

22-11-2008 om 16:43

Kachel...

even een schepje er bovenop qua leeftijd: met die stomme vloerverwarming als hoofdverwarming in onze woonkamer ga ik terugverlangen naar de kolenkachel uit mijn kindertijd.

tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2008 om 16:55

Olie

Ik kan me het olievat nog herinneren op ons balkon.

Guinevere

Guinevere

23-11-2008 om 12:06

Ja kaaskopje (o.t.)

Je mag 31-1 wraak nemen! Euh, jij kwam toch ook of vergis ik me weer?

marie

marie

23-11-2008 om 18:39

Korting bij warmteservice

Hallo
Via een kennis hoorde ik dat je met korting klokthermostaten bij Warmteservice kunt kopen. Bij hun scheelde het echt veel in vergelijking met de Gamma. Kijk daar ook eens zou ik zeggen.
http://www.warmteservice.nl/groep/57/thermostatische-regelingen/klokthermostaat.do
Wij zijn al jaaaren heel tevreden over de Chrontherm III trouwens.
Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2008 om 00:34

ik kom ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.