Huis, Tuin en Keuken

Ingmyr
21-12-2008 om 11:29
Tips voor amuses
Hallo allemaal,
Eesrte kerstdag mag ik de amuses verzorgen. Op zich heel leuk maar via allerlei site en boeken kom ik er niet echt meer uit.
Ik dacht ik zet het hier neer wie heeft een lekkere tip voor amuses....
Ik mag ze maken voor 8 volwassenen waarvan 1 absoluut geen vis lust, en 4 kinderen in de leeftijd van 11, 8, 3 en 2 mnd.(voor de jongste hoef ik natuurlijk niks te bedenken.)
Kom maar op met een lekkere amuse en als het kan recept erbij???
gr ingmyr

Minet
21-12-2008 om 13:29
Suggestie
ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw budget is, maar als ik zie wat er aan kant en klare amuses te koop is wist ik het wel!
Groetjes, Minet

Ingmyr
22-12-2008 om 10:19
Nee minet
Dat wil ik nou juist niet en dat is ook de insteek in de fam. we maken het zelf anders kun je net zo goed uit eten gaan.
We vinden het leuk om het zelf te doen.
En ja op het buddget word wel gelet.Ga dinsdag naar de groothandel dus mischien kom ik daar nog wat lekkers tegen maar als er nog ideeen zijn????
gr Ingmyr

SuusMaria
22-12-2008 om 11:03
Crudite's?
Rauwe groenten met een dipje. Dat is één van mijn receptjes dit jaar. Groet, Suus (heeft er nog iemand een lekker dipjes-recept???)

Minet
22-12-2008 om 12:33
Tip
Ik kocht vandaag kant en klare amuses die heel simpel ook zelf te maken zijn.
Een frommeltje rauwe ham, klein dotje kruidenkaas erop, en afmaken met een bolletje meloen.
Groetjes, Minet

ishtar
22-12-2008 om 14:20
Ik ga maken:
het zijn eigenlijk borrelhapjes, maar ik maar er een voorgerechtje voor de kinderen van:
Plak komkommer, zaadlijst eruithalen. Een augurk omwikkelen met een plakje beenham, dat in het gat van de komkommer stoppen. (als versiering hoort er een takje dille bij in, maar dat laat ik maar zitten.
Voor de volwassenen een (half) gevuld eitje erbij: Ei hard koken, dooier eruit, prakken met creme fraiche (50 ml per 2 eieren) wat fijngesneden dille erdoor, op smaak brengen met grof gemalen (zee)zout en het ei weer vullen.
Deze recepten staan in de kersteditie van de Appie. Er staan nog meer amuserecepten in.
Succes!

Ella
24-12-2008 om 10:35
Kip met mangochutney en yoghurt
Doe een koffielepel griekse yoghurt in een amuseglaasje. Daar bovenop een theelepeltje mango chutney (van Pataks) en daar steek je een spiesje kip piri piri in. De kip piri piri spiesjes kun je kant en klaar kopen bij de Appie, liggen bij de tapashapjes bij de verse vleeswaren e.d.
Deze amuse valt hier altijd erg goed in de smaak bij iedereen.
op de site van AH kun je ook zoeken naar amuses. Staan leuke tips genoeg op.