Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

21-10-2008 om 20:35

Tips voor nieuw te bouwen huis

wij gaan een nieuw huis bouwen, nu willen we het ons zo gemakkelijk mogelijk gaan maken, onderhoudsvrij bijvoorbeeld, maar ook voor de binnenkant zijn we op zoek naar handige tips, zo wil ik in de douche bijv een koker naar het washok zodat de was door de koker in de wasmand in het washok terecht komt en een extra brede aanrecht (we krijgen een grote woonkeuken dus dat is geen probleem) maar wie weet er nog meer leuke vooral nuttige tips?
alvast bedankt, ~Tess~

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met het oog op de toekomst..

Misschien vind je hier tips?

http://www.omslag.nl/wonen/ecobouw.html#architect

Damajo

Truusje

Truusje

21-10-2008 om 22:06

Kijk eens in het forum...

Ooit ben ik (misschien met andere nick) zo'n draadje begonnen. Ik heb toen heel veel tips gekregen voor ons nieuw te bouwen huis.

Hier komen mijn tips:

- stofzuiginstallatie (slang in de muur en geen stof in huis, geen stofzakken vervangen etc). Indien te duur; eerst alleen buizen aan laten leggen, rest kan later.
- alarminstallatie (indien te duur; nadenken waar wat moet komen en eerst alleen lege leidingen aan laten leggen)
- minimaal één lege leiding per kamer
- veel stopcontacten en spotjes (goed over nadenken waar je deze wilt)
- spotjes met led-verlichting
- urinoir in ruim toilet
- boven apart toilet
- royale garderobenis (die van ons is 1,5 meter breed)
- dubbele inloopdouche (ideaal, wil ik nooit meer missen)
- verwarming achter spiegels in badkamer (beslaan ze niet)
- bewegingssensoren in wc (licht gaat automatisch aan en uit)
- aparte speelkamer
- in iedere slaapkamer vaste kasten
- inloopkast!
- meerdere tv aansluitingen (wij hebben voor onze plasmatv in de toekomst een stopcontact midden op/in de muur waar nu over heen gestuct is)
- inductiekoken
- buitendouche aan muur huis
- rekening houden met buitenverlichting aan huis
- waarschijnlijk moet je investeren om aan de energieprestatienorm te voldoen; als je geen zin hebt in troubles met balansventilatie kijk dan eens naar een climarad (speciale verwarmingsradiator)
- draaikantelkiepramen (zo kun je altijd je ramen openzetten zonder inbraakgevaar!)
- wij hebben rolluiken die in de gevel verdwijnen (als ze open zijn zie je ze dus niet), rolluiken waren noodzakelijk omdat de kinderkamers op het zuiden liggen
- deurbel niet op ooghoogte niveau maar lager (ivm kinderen)
- wij hebben geen echt achterom maar onze voordeur kan ook van buiten met een klink worden geopend; kinderen en bekenden kunnen dus zonder aanbellen binnenlopen (als we daar geen zin in hebben kan de deur gewoon op slot)

Chantelle

Chantelle

21-10-2008 om 22:07

Breed aanrecht

Houd er rekening mee dat je aanrecht niet te breed is als je ook een schouwafzuigkap hebt. De schouwafzuigkap hangt zit dan tegen de muur aan en het fornuisgedeelte zit dan teveel naar voren.

Maxime

Maxime

21-10-2008 om 22:14

Douchen achter een muur

Hai Tess,

- Ruime douche achter een muurtje. + Geen glaswand schoon te houden van kalk, scheelt veel werk
- vloerverwarming middels aardverwarming, geen radiotoren wat gemakkelijk is bij het indelen en scheelt in het schoonmaken + aardverwarming is verwarming in de winter en koeling in de zomer, milieuvriendelijk en comfortabel.
- centraal stofzuigsysteem is het overwegen waard (hebben wij niet gedaan ivm nadeel van de lange slang)
- automatische screens om de zon buiten te houden
- spotjes, verlichtingen en CAI, internetpunten vroeg in de bouw aangeven zodat je niet hoeft te boren etc in je nieuwe woning.
- verlichtingsplan (met 1 druk op de knop verlichting uit in het hele huis), verlichting in de kamer op een afstandsbediening zodat je tijdens een romantische film het licht kunt gaan dimmen...

Dat was het zo wat me te binnen schiet!
Succes!

Groeten,
Maxime.

PS programma ultime verbouwing heeft veel weetjes en snufjes (sbs6 geloof ik)

Nog een paar

airco ingebouwd in alle kamers en anders afzuiging in badkamers. wel handbediend nemen, anders kost het je veel stroom. bewegingssensoren in w.c+ douche vindt ik niks (ervaring op werk) als je stil zit op de w.c. (b.v. het duurt een beetje lang voor het lukt) zit je zo in het donker en als je midden in de nacht wil plassen wil je ook niet altijd meteen in het felle licht staan. je zou 't kunnen laten aanbrengen, maar houd dan altijd de optie achter de hand dat het weer eraf kan...
de verwarming achter de spiegel is ideaal....
wat ook 'handig' is als je dakkapelen hebt ergens...een automtisch uitklapbaar balkonnetje erbij (heeft mijn vriendin) je doet ramen open, wijd open, klapt stukje tot vloer uit en doet balkonhek open. zit je in je kamer op 't balkon....zoiets.
groeten albana

pristel

pristel

03-11-2008 om 20:19

Een bidet

Dat mis ik in Nederlandse huizen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.