Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gordijntje

Gordijntje

02-12-2008 om 23:08

Tnt stuurt mijn pakje onterecht retour

Hallo,

Ik had iets gekocht op Marktplaats en de verkoper heeft het pakketje opgestuurd en mij de pakketkode gegeven zodat ik dat samen met mijn postcode kon gebruiken op www.tracktrace.nl

Ik kon mijn pakket idd volgen en het zat vandaag in de distributieronde: chauffeur onderweg stond er. Dit stond er vanmorgen vroeg al.

Ik ben de hele dag thuis en beneden geweest maar geen pakjesmeneer van TNT. Vanavond keek ik opnieuw en nu staat er "Zending is geweigerd, geadresseerde is onbekend op dit adres, zending retour gestuurd aan afzender".

Ik snap hier helemaal niks van. De juiste postcode is gebruikt(want anders kon ik het pakje niet volgen) en ik ben de hele dag in de buurt van de deurbel geweest. Er is niemand aan de deur geweest.

Wat nu ? Ik heb natuurlijk de afzender direkt gemaild en gevraagd wat hij als adresgegevens er op heeft gezet maar die heeft nog niet gereageerd.

Wie weet hoe dit werkt en hoe je kunt achterhalen waar het fout is gegaan ? Ik dacht altijd dat TNT afleverde als de postcode maar juist is.

Gordijntje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

02-12-2008 om 23:40

Wel eens gehad

Hoi,

Ik heb dit als verzender wel eens gehad. Het kan zijn dat de verzender het verkeerde huisnummer heeft gebruikt, of de postbode heeft zitten pitten en kon jouw nummer niet vinden. Als het goed is krijgt de verzender het pakketje nu terug en kan deze het opnieuw toezenden. Als de verzender het juiste adres had gebruikt dan kan deze eventueel met een brief naar de klantenservice zijn geld voor deze zending terugvragen. Alles moet nu door de verzender gebeuren, jij kan hier niet over bellen (verzender is opdrachtgever). Ik heb zelf eens een pakje uiteindelijk maar gebracht naar iemand die er haast mee had. Op het pakje wat ik terugkreeg stond adres onbekend.(ik had een aangetekend pakketje gestuurd) terwijl bij die persoon de gewone dagelijkse post wel aankomt. Alleen de pakketdienst was daar blijkbaar nooit geweest. Dus ik heb mijn geld retour gevraagd bij TNT via een brief. Ook heb ik al 2 keer een pakje teruggekregen van iemand die blijkbaar geen briefjes in de bus krijgt van de TNT, dus pakje kan niet afgeleverd worden omdat de persoon niet thuis is. Deze persoon krijgt geen briefje in de bus en dan wordt de zending dus ook niet afgehaald bij het postkantoor en kreeg ik hem na 3 weken weer terug. Dit gebeurde 2x bij hetzelfde adres terwijl die mensen ook heel graag hun spullen wilden. Daarna zijn ze maar naar mij toegereden om hun pakje af te halen want de TNT vertrouwden ze niet. Tja...het gaat niet altijd goed bij TNT.

Maxime

Die kunnen het gewoon niet vinden...

ik denk dat die bezorgers het adres gewoonweg niet kunnen vinden. is hier in onze straat schering en inslag. wij wonen in een soort 'zijstraatje' van de straat zeg maar. maar heten hetzelfde qua straatnaamgeving. en hier wordt zelden een pakje goed bezorgt. óf de pakketbrief ligt bij het nummer waar je woont met 100 ervoor (dat is dus de lange straat) of hij is retour, nummer onbekend etc. etc.
de gewone post gaat trouwens wel goed....ik denk omdat ze dan lopen/fietsen, dan valt dit kleine smalle straatje je eerder op.
groeten albana

Minet

Minet

03-12-2008 om 10:00

Tnt op zijn smalst

Gisteren stond ik te wachten om pakketjes af te geven voor verzending. Voor mij was een man die ook een pakket wilde verzenden, maar nee hoor, het TNT-systeem kende de straatnaam niet, dus mocht de man niets verzenden!
Hij was overtuigd van de juistheid van het adres/woonplaats, had al veel vaker iets verzonden naar deze mensen. Hij vroeg de medewerker nog om op internet te kijken in de Telefoongids, want daar stond de geadresseerde gewoon in, maar nee hoor, helaas pindakaas, hij kon met pakket weer naar huis.
Grrrrrr

Groetjes, Minet

MaximeM

MaximeM

03-12-2008 om 11:49

Ook gehad minet

Hoi,

Ja dat heb ik ook een keer gehad, maar ik had het uiteindelijk zelf fout. Een cijfertje of letter verkeerd opschrijven en het systeem kent het adres niet meer. Dat het dan de vorige keren juist wel verzonden kon worden is juist een teken dat je waarschijnlijk dit keer een schrijffout hebt gemaakt. En bij het postkantoor kunnen ze met hun computers niet op internet. Ik heb wel eens in het postkantoor mijn zoontje gebeld om hem te laten zoeken wat het adres en postcode dan wél was, zodat ik niet weer helemaal naar huis hoefde.

Maxime

Ja hoor, maar dat zien ze blijkbaar niet

ja pelle dat bordje staat er wel en is duidelijk ook nog. het punt is denk ik dat die mensen 'lichtelijke haast'hebben. je rijd straat in en aan begin straat staat bordje met : "nummer 2 t/m 240" en dan trekken ze op want ze moeten een nummer hebben dat 'hoog' is. en rijden zo onze straat voorbij.....die is namelijk al bij nummer 8 rechtsaf en de nummers zijn dus wél hoger. de straat slingert ook nog, rechtsaf...dan linksaf en weer 's linksaf en als je aan het eind nog 's linksaf slaat kom je zowaar weer in het eerste stuk uit (soort vierkantje dus) en zit je dus weer in de nummers ónder ons nummer. en dan weten ze het niet meer.....want ze hebben de hele straat gereden en onze nummers staan er niet bij.
hier wordt onze straat wel eens gekscherend 'de endeldarm' genoemd.de tom-tom kent ons straatje niet en ook de garmin niet, wel die lange straat dus...
wij hebben ze beiden gehad en beiden zeggen als wij voor de deur staan...'ga nu rechtsaf' (staan toch écht huizen, doodlopend namelijk), dus rijden we ons gezond verstand gebruikend de straat uit onder het geroep van dat ding, 'keer nu om! keer nu om' soms begrijpt ie het opeens als we alsnog de hoofdstraat uit rijden, soms ook moet ie de hele route opnieuw berekenen.
zouden we kunnen klagen bij de makers van die navigatieapperatuur? want ik denk dat daar de 'kern' van het probleem zit.
groeten albana
p.s. dit is ook een lastige wijk qua straat en nummerindeling, maar wonen in zo'n endeldrampje is ook erg prettig...weinig verkeer, alleen bestemmingsverkeer.

Ik heb het niet bedacht

dat endeldarm hoor...dat was al 'gebruik' lang voor ik hier woonde...maar soms duikt het opeens weer op, die naam. misschien hebben de bouwvakkers die hier gebouwd hebben 't wel bedacht, joost mag het weten. ik vermoed dat 'endel' associatisch oproept met 'end' van einde (maar dan in diaclect).
en tnt die gewone bezorgers doen 't goed. dat is het niet. 't is alleen de pakketdienst die dan met de auto komen...en niet alleen tnt hoor ook anderen. en ach, sóms gaat toch ook wel eens een keertje goed.
't bordje staat écht wel goed. je kijkt er gewoon bij ingang straat precies op. en die nummering........denk niet dat je daar aan zoveel jaar nog wat aan kan veranderen. de lagere nummers zijn namelijk al allemaal in gebruik (in 't stuk straat dus verderop) en dan zou én die anderen én deze hele straat allemaal adreswijzigingen etc. moeten sturen...lijkt me iets té omslachtige operatie voor zoiets.op zich is het ook niet zó onlogisch. onze straat zou namelijk in de 'planning' van ooit een andere ingang vanaf de buitenste straat(rondom wijk) zeg maar hebben, maar dat is toen op het allerlaatste moment afgeketst, had te maken met de grond en dat ze die niet konden onteigenen en er liepen nog procedures. toen stonden de huizen er dus al. en is de ingang verlegd. maar die tom-tom zouden die een bepaalde servicenummer ofzo hebben waar je het ontbreken van je straat kan melden ofzo? volgens mij zou dat al veel schelen.
groeten albana

Gordijntje

Gordijntje

04-12-2008 om 20:08

Blijf het gek vinden

Ik begrijp dat het vaker voorkomt. De situatie van Albana is wel erg extreem zeg, ik zou daar gek van worden geloof ik .

Verkoper maakt een foto van het pakket zodra hij hem terugheeft. Hij zegt dat hij de gegevens uit mijn email via copy/paste op een sticker heeft geprint, dus dat zou allemaal goed moeten zijn (en ik heb mijn mail nagekeken en alles staat goed).

Wij wonen in een gewone straat zonder vage toestanden en omweggetjes, gewoon inrijden en de nummers aflezen, links even, recht oneven. Wij wonen ongeveer in het midden. Ik heb tot nu toe nooit problemen ervaren met pakjes en woon hier alweer een aantal jaar. Dus dan moet die persoon wel heel erg hebben zitten slapen.

TNT gaat het iig uitzoeken zodra de verzender een klacht heeft ingediend. Ik heb iemand gesproken die ook werkt bij TNT en die zegt dat er ook nogal eens gerommeld word met meldingen als ze niet hun ronde afkrijgen. Ipv dan nog een kwartiertje door te rijden voor het laatste pakje, plempen ze er eea sticker op (bijv onbekend, of 2x aangeboden niemand thuis) en leveren het weer in op postkantoor/distributiepunt. De meeste mensen klagen nl. toch niet dus de kans dat je betrapt word is relatief klein.

Marmar

Marmar

05-12-2008 om 05:02

Laatst iets anders 'onbekends'.

Ik trof bij de post 2 stukken (tijdschriften) aan die niet voor mij maar voor anderen in de straat waren bestemd. Komt wel meer voor, dan gooi ik die post gelijk daar in de bus. Maar nu zat er ook een kaartje van de postbode bij de post. 'Excuses en sorry, heb per vergissing de post van nr. x bij u in de bus gegooid. Wilt u aub die post bij nr x bezorgen?'.
Ik vind zo'n kaartje wel erg vriendelijk. Zie het al helemaal voor me, dat een postbode z'n dag niet heeft oid, een beetje loopt te suffen, de tel kwijtraakt en dan ineens bij mijn adres (bijna einde straat) er achter komt dat-ie van de hele straat de post verkeerd heeft bezorgd. Oh, wat zal-die geschrokken zijn.

Afwaskwast

Afwaskwast

05-12-2008 om 12:58

Hier

Een pakje is door een bedrijf maandag per post aan me verzonden, heb het nu nog niet...
Ik snap echt niet waar die lui met tnt of hoe ze ook heten mee bezig zijn hoor, laat ze gewoon eens doen wat ze beloven, alles op tijd versturen, en trouwens, wat is er zo moeilijk aan een straatnaam lezen en het dan bezorgen.
Het zijn postbodes hoor, volgens mij hoef je daar niet voor te leren, iedereen moet dat toch kunnen, maar degene die ze in dienst hebben, kunnen nog niet eens bezorgen.
Hoe simpel kan een baan wezen.

afwaskwast

afwaskwast

05-12-2008 om 16:13

Pelle

Nee hoor, ik had van het bedrijf een mail ontvangen dat het via tnt werd verzonden.
Maar ondertussen heb ik het pakje al. Bij toeval keek ik in de fietstas van de fiets van mijn zoon die achter staat, maar door de week is zoon weg.
Daar had die lomperik het pakje ingestopt. Daar heeft het dus een paar dagen in gelegen, kijk als die vent.vrouw nou even een briefje in de bus had gestopt dan had ik het geweten.
Nu heeft het een paar dagen daar gelegen, in dit weer, het was een electrisch apparaat, gelukkig deed het ding het nog.
Echt, zo'n suffe actie heb ik nog nooit meegemaakt, ik ga ook zeker een klacht indienen, dit is geen pakker afleveren, dit is dumpen omdat je geen zin hebt om nog een keer langs te komen.
En vanmiddag lag de post van nummer 7 hier allemaal in de bus.....lezen, het blijft moeilijk.
Overigens bestel ik regelmatig iets dat door Selectvracht wordt bezorgd, daar kan TNT nog wat van leren. Als ik er niet ben komen ze de volgende dag weer en pleuren ze het pakje niet achter het huis neer.

Postbode

Postbode

05-12-2008 om 17:18

Afwaskwast

Toch jammer dat je meteen elke TNT-er afzeikt :o( Voel me aardig aangesproken nu ondanks dat ik mijn werk WEL goed doe! Ik kan een boek schrijven over die gasten van Sandd en selekt mail....... Mensekinderen, wat maken die er een zooitje van bij ons in de buurt. Kan de TNT niet aan tippen hoor ;o)
Ik heb een hekel aan afwassen..... kraak toch ook niet elke afwaskwast af omdat ik dat rotdingen vind? ;o)
Postbode.

Afwaskwast

Afwaskwast

05-12-2008 om 23:41

Tja

ik neem aan dat degen die de post in de bus gooit en degene die met een autootje pakjes brengt niet een en dezlefde zijn, dus dat zijn toch al 2 niet al te slimme mensen.
Zo'n moeilijk baantje is het toch niet.
Ach, Sandd en Selectmail groeien niet voor niets zo snel he. Jaloers?

Post

Post

06-12-2008 om 17:26

Ja nou..... stikjaloers.....

Ben idd jaloers op de fantastische werkomstandigheden bij Sandd of selekt mail...... Daarom werk ik nog bij de TNT. Tja, als ik moet kiezen tussen 3 kwaden dan weet ik het wel.
En nee het is geen moeilijk baantje idd. En doe jij maar lekker neerbuigend over een baan als postbode. Ik zie jou met je arrogante houding niet op een fietsje zitten met een kilo of 40 achterop in de stromende regen omdat zeikerts als jij zo nodig post moeten versturen. Is dat niet beneden je stand lieve afwaskwast? Mensen als jij mailen en mms-en toch liever? Is toch veul sjieker?
Gegroet, de Postbode. (met meer hersenen dan jij denkt..)

Bastet

Bastet

06-12-2008 om 17:59

Afwaskwast

Er raken pakjes zoek,er werken vast wel mensen die er een zootje van maken,zoals in elk bedrijf.Maar de meeste postobdes werken hard,door wind en regen,en doen hun werk goed.Daarbij,de postbodes zijn ook afhankelijk van diegenen die de post zetten,vergeet dat niet.Neerbuigend en smalend doen helpt niet,klagen wel,als er iets mis gaat.
Groetjes,Bastet

Afwaskwast

Afwaskwast

07-12-2008 om 14:42

Reactie

"Ik zie jou met je arrogante houding niet op een fietsje zitten met een kilo of 40 achterop in de stromende regen omdat zeikerts als jij zo nodig post moeten versturen."

Nee, ik heb gezorgd dat ik de nodige diploma's heb, zodat ik een echte, goed betaalde baan heb waar ik voldoening uit haal.
Kwestie van verstandig nadenken.

Gordijntje

Gordijntje

07-12-2008 om 15:10

Tsjonge zeg

hoe vreemd een draadje kan gaan lopen. Overal waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. En in dit geval lag het niet aan de TNT-meneer uiteindelijk. Eigenlijk heeft TNT bijzonder veel moeite gedaan om alsnog mijn pakketje te bezorgen.

Want gisteren stond ie ineens voor de deur met mijn pakket. En in mijn pakket vond ik een vriendelijk briefje van TNT dat zij het pakket hebben opengemaakt om te kunnen achterhalen wie de geadresseerde of de afzender was.

Want verzender had beetje gejokt: hij had mijn adres overgeschreven ipv gekopieerd op een sticker en daarbij een verkeerd huisnummer gezet. Ipv van nummer 77, had hij 7 gezet. En ja nummer 7 bestaat niet in onze straat. Daarna is het pakket naar de afdeling "lastige kwesties" gebracht omdat afzender OOK zijn eigen adres niet had vermeld. TNT wist dus ook niet aan wie ze het terug moesten sturen.

Blijkbaar had verzender inmiddels wel contact opgenomen met TNT en het goede adres nogmaals doorgegeven. Ook dat liep bijna mis want nu stond er als huisnummer 71 ipv 77 !! Gelukkig herkende de straatgenoten van nr 71 mijn naam en hebben TNT-meneer naar ons huis doorverwezen.

Eind goed, al goed maar wat een gedoe zeg !

Postbode

Postbode

07-12-2008 om 15:58

Hahahahahahahaha

Afwaskwast, hier kan ik alleen maar heel hard om lachen weet je dat? Hahahahahahahahahaha de intellegentie straalt er idd bij je vanaf!!!!
Gelukkig is mijn EQ hoger dan jouw IQ. Vind ik persoonlijker belangrijker om verder te komen in het leven. Maar ja, dat snapt een persoon van jouw intellect natuurlijk niet.
Groetjes, de postbode.

Postbode

Postbode

07-12-2008 om 16:09

Euh.

intellegentie moet zijn intelligentie. Maar ja, ik ben "maar" en laaggeschoolde postbode (knap dat jij dat zo door je beeldscherm heen kan zien overigens afwaskwast)

Bastet

Bastet

07-12-2008 om 18:08

Afwaskwast

Meen je dat nou?Ben je goed opgeleid?Jeetje,en dan zo'n suffe nick?Valt me smerig tegen.Ga maar gauw afwassen,doe je nog iets zinnigs.Tsss.....
Bastet

emmonis

emmonis

07-12-2008 om 20:18

Afwaskwast

Wat een leuke reactie die je vandaag gaf. Ik heb weer eens heerlijk gelachen.

Gordijntje

Gordijntje

08-12-2008 om 13:27

Ja pelle

Mee eens Pelle, ik ben ten onrechte verontwaardigd geweest over TNT. In dit geval lag de fout helemaal bij de verzender en is hij niet eerlijk geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.