Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lucifer

Lucifer

05-05-2018 om 13:28

Tuinlawaai

Het is weer zover: heerlijk weer dus je kunt lekker in de tuin zitten. Nee wacht - achterburen zijn hun infernale postzegel van een grasveld met een strimmer aan het bewerken. Dat duurde niet zo lang, mooi. Maar daar is de andere achterbuurman die zijn akelige betegelde achtertuin met een hogedrukspuit aan het schoonmaken is. Af en toe stopt hij even, anders kan hij niet horen wat zijn zoontje (stemvolume kent maar één stand, helaas) tegen hem schreeuwt.
Wat is er mis met een ouderwetse grasmaaier of een flinke emmer sop?


Half a twin

Half a twin

05-05-2018 om 14:03

Hogedrukreiniger ideaal

Om grindtegels schion te krijgen maar wel een tering herrie. Wij doen het ieder jaar maar dan wel op een dag dat de regen tegen de ramen klettert. Nat wordt je toch en voor ons bijkomend voordeel is dan dat we niet als goedmakertje bij de buren de ramen hoeven te lappen. Die spoelen vanzelf schoon.
Die postzegel gras is in 5 min klaar en de heg dat is een dingetje, doen we meestal samen met de buren. Mijn man hanteert de elektrische schaar en buren helpen mij met opruimen. Voor zover ze dat nog kunnen. Iedereen blij.

bieb63

bieb63

05-05-2018 om 14:04

Tja

Soms irritant ja. Maar wat doe je eraan....?

Christa

Christa

05-05-2018 om 14:08

Onze achterburen

hebben hun kinderen getrakteerd op een megatrampoline en daar zijn de kinderen heeeel blij mee. Ze springen van 's ochtend half 8 tot zeker half 8 's avonds. Gillend, hard gillend, de hele dag. Ik kan echt geluid hebben hoor, ook van kinderen, maar hier word ik gestoord van. Ik zit met de deuren dicht te wachten tot de trampoline iets minder interessant is.

Lucifer

Lucifer

05-05-2018 om 14:10

Iedereen blij, half a twin?

Je buren niet, denk ik toch...

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2018 om 14:16

Lucifer

Ik heb een flauw antwoord op je vraag: als jij bereid bent om blijmoedig je nostalgische verlangens te botvieren op de tuinen van de buren, biedt dat dan vooral aan. Wil je dat niet, dan zul je erin moeten berusten dat andere mensen andere keuzes maken, voor de lol, of omdat het te zwaar is om bepaalde klussen handmatig, zonder elektriciteit, te doen. Succes, je kunt het!

Half a twin

Half a twin

05-05-2018 om 16:24

Hoezo de buren niet?

Een gesnoeide heg in overleg. Man doet het zware werk. Hogedrukreiniger doen we met slecht weer als iedereen binnen is.

Pirata

Pirata

05-05-2018 om 18:07

Tuintje

Neem oordoppen???

Pirata

Pirata

05-05-2018 om 18:11

Motor

Mijn buren spelen met dit weer met hun motoren trouwens. Ik gun ze dat.
Verderop hoor ik muziek van een feestje. Niet heel hard. Mijn buurkinderen gillen en mijn eigen bbq staat nu ook aan. Ik kan wel ergens tegen.

Kaori

Kaori

05-05-2018 om 18:24

blij

de buren zijn op vakantie dus kan ik eindelijk eens op mijn balkon blijven zitten ipv ramen en deuren gesloten te houden omdat anders de bbq rook mijn huis in trekt. Het is net een schoorsteen bij ons tussen de appartementen gebouwen.
Het geluid vind ik niet zo erg. Dat komt vanavond om een uur of 10 als al die kinderen nog harder gaan schreeuwen dan ze overdag al doen.

@Emma

@Emma

05-05-2018 om 19:25

sigaret

Hier sigarettenrook van de benedenbuurvrouw. Maar verder mag ik niet klagen hoor, nog nooit zo rustig gewoond in de stad.

Yaron

Yaron

05-05-2018 om 19:49

Normaal tuingeluid

Grasmaaien, trimmen of een hoge drukspuit vind ik normaal tuingeluid, de buren doen dat niet dagelijks en dat hoort er gewoon bij. Schreeuwende kinderen heb ik wel een hekel aan, maar die spelen ook in mijn eigen tuin, zodra hun volume te hoog wordt stuur ik ze naar binnen. Tenzij ik weet dat de buren er toch niet zijn, we hebben alleen buren naast ons. Ik irriteer me ook aan het piepgeluid van de wasmachine of droger van de buren, die kan zomaar een uur of langer piepen.

Kaori

Kaori

05-05-2018 om 20:45

o, ja zo'n piepje

gaat hier nu al vanaf dat ik vanmiddag thuis ben gekomen (half 1) af. Ik hoop dat ik het niet meer hoor als ik dan maar de ramen en deuren dicht doe. En anders moet de tv vannacht maar aanblijven.

rode krullenbol

rode krullenbol

05-05-2018 om 21:17

Baas boven baas

"Er is altijd baas boven baas."

Zie:


https://youtu.be/jVAEMhy13WQ

Half a twin

Half a twin

05-05-2018 om 21:21

Avond

Hier werd door diverse buren sinds een uur of 10 "gewerkt". Ik hoorde een elektrische zaag, een grasmaaier, man was bezig om een verstopte afvoer op te lossen geen punt. Rond 17.00 werd het rustig, hier en daar ging de barbecue aan prima. Zelf gingen wij rond 18.00 buiten gourmetten. En precies dan begint de buurman van het hoekje, zagen, boren, stenen weghakken, hij is nu nog bezig. De hele dag was hij thuis en deed weinig, balletje hooghouden met zijn zoons zag ik toen ik de was ophing.

Dubbeltje

Dubbeltje

05-05-2018 om 22:12

Dubbel

Een vriendin zeurt het hele jaar over het slechte weer en als het dan eindelijk mooi weer is zeurt ze er over dat mensen teveel herrie maken. 't Is ook nooit goed.

Klopt, ook bij mezelf niet altijd.
Op balkon zitten kan niet meer, want dat doen de buren al de hele dag. En die hebben honden die blaffen; tegen elke hond die buiten voorbij komt.
En daardoor ben ik mijn hond nu aan het trainen niet op die onopgevoede honden te reageren. Binnen.
Bij mij zit de ergernis meer in het feit dat mensen altijd aan zichzelf denken en vervolgens verwachten dat ik daar begrip voor heb én dat ik óók aan hen denk.

Jullie zijn echt wel te beklagen...

Al dat lawaai en dan ook nog eens de sigarettenrook van de onderburen...
Veel prinsessen op een erwt blijkbaar, aldaar.

Guppie

Guppie

06-05-2018 om 08:09

Blij zijn dat het alleen overdag is

Het kan vervelend zijn maar waarschijnlijk is dit allemaal overdag. In een flat heb je vaak dag en nacht herrie.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2018 om 13:26

Yvan

Ik lees wel eens wat Belgische reacties zo her en der en Belgen kunnen er ook wat van hoor . De anonimiteit van internet zorgt er kennelijk ook in België voor dat mensen onomwonden hun innerlijke gevoelens eruit gooien.

Tango

Tango

06-05-2018 om 15:44

Ik klaag niet

Het viel hier alles mee gisteren. Blijkbaar waren alle tuinen en terrassen al schoongespoten, want wij konden prima buiten zitten zonder herrie. Buren zijn op vakantie dus ook geen last van rokende barbecues. Daar heb ik ook meestal geen last van en bovendien gebruiken wij hem ook regelmatig bij dit weer. Sowieso klaag ik niet snel over geluiden buiten. Ik geniet liever van het mooie weer.
Het enige vervelend was dat precies na het avondeten er 2 kinderen op het speelplein hier tegenover gingen spelen die niet konden praten maar alleen schreeuwen. Toen ben ik maar even binnen iets gaan doen. Was gelukkig na een half uurtje weer over.
Vandaag is het nog stiller, blijkbaar is iedereen naar het strand. Wij gaan morgen een midweek weg dus ik wissel het buiten zitten af met af en toe wat inpakken.

sw4

sw4

06-05-2018 om 15:58

Geen last van

Bij schreeuwende of ruziende kinderen denk ik: mooi, die zijn niet van mij dus ik hoef het niet op te lossen. Bij lawaai van machines denk ik: zij hard aan het werk, ik lekker in mijn tuin de krant lezen. Echt, ik kan me er niet aan storen. Maar ik kan me zelfs in de drukste plekken afsluiten, dus misschien heeft dat er ook mee te maken. En ik leef in een klein dorp, dus het is hier sowieso rustiger dan elders.

zebra

zebra

06-05-2018 om 20:29

vrij rustig

natuurlijk heb je wel eens een buurman die het gras maait, haag snoeit met een electrische heggenschaar, de bbq aansteekt enzovoorts. Maar dat zijn dingen die we zelf ook doen, behalve gras maaien dan.
Ook het schoon spuiten met de hogedrukreiniger bij buren vind ik niet zo erg, duurt doorgaans niet zo lang.

Grappig: honderden kilometers file

Vandaag.

Gelukkig gaat al die verplaatsingsgekte aan mij voorbij: ik was gewoon aan het werk, tussen 6 en 18h.
Toen ik in de auto stapte, een paar minuten na 18h, was er verkeersinformatie: "honderden kilometers file op alle wegen, van de kust richting binnenland".

Ik moest er smakelijk om lachten. Al die idioten, ongetwijfeld op de vlucht voor hun lawaaierige buren.

Nog even omrijden naar het goedkoopste tankstation, en dan maar karren naar Oostende of Den Haan.
Om daar, op het strand, over de koppen te lopen en onwel te worden van de stank van zweet en zonnecrème.

Nog even een "tomate-crevette" op de dijk (tomaat uit de Aldi, 3 garnalen van onduidelijke oorsprong, kwak diepvriesfrieten, opgediend door een jobstudent die sowieso belazerd wordt, geen wettelijk verplicht BTW-bonnetje en de "Witte Kassa" is op stap) en dan weer naar huis.
File, jengelende kinderen ("zijn we er bijna? Ik ben moe/ moet naar het toilet! Papa/mama, ik verveel me!").

Thuis aangekomen: zand overal, gezeur over "die profiteurs" van de kust-horeca en over die "makakken" die voorbij zoeven in hun dure BMW/Mercedes/Audi, terwijl pa het met een Ford/Opel moet doen.

Als de buurman de dag erna vraagt hoe het dagje geweest was: "Fantastisch! Er gaat toch niets boven onze kust hè?!".

Ik was gewoon aan het werk en ik heb niks gemist...

colb

colb

06-05-2018 om 22:29

Yvan

Wat lijkt het me vervelend als je zo'n rotleven hebt dat je zo weinig kan genieten en overal het negatieve van ziet.

Hier een redelijke rustige buurt maar ik erger me niet aan geluiden gelukkig. Kan goed tegen muziek, kinderen van anderen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-05-2018 om 00:09

Ach

als ik iedere mooie dag geluiden als die van hogedrukreinigers (doen we zelf ook eens per (voor)jaar, heggenscharen, grasmaaiers enzo zou horen, dan zou het me storen. Maar zo gaat het niet. Ergens in het begin van het mooie weer maakt iedereen de tuin klaar om in te zitten. Dat doen mensen natuurlijk niet allemaal tegelijk dus idd hoor je dan wel eens wat. Maar dat is niet hele dagen en niet alle dagen. Dus voor mij hoort het bij de buitengeluiden en ik erger me er niet aan.

Iedere dag schreeuwende kinderen, mensen die avond aan avond tot laat in de avond lawaai maken zonder rekening te houden met anderen of veelvuldige rookoverlast (hetzij door sigaretten, hetzij door bbq) is voor mij iets anders. Daar zou ik meer last van hebben.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2018 om 01:19

Haha

Ik moest smakelijk lachen om hoe Yvan het zich voorstelt. Dat komt redelijk overeen met hoe wij er grapjes over maken. Het is gewoon humor dat iedereen in een file gaat staan om op het strand te kunnen zitten. Ik vind het strand best leuk hoor, maar inderdaad dat zánd! Kinderen moeten echt onder de douche na afloop, anders ligt hun bed ook vol zand, uit de haren, tussen de billen, tenen.... Maar goed, dat soort ongemak moet je er af en toe voor over hebben. Alles voor de kinderen, nietwaar? Ik ook hoor! De eerste keer met met mijn oudste dochter was geen succes. Vanaf het moment dat haar teen het zand raakte, zette ze het op een brullen en hield daar niet meer mee op tot ik de handdoek maar weer opvouwde en naar huis terugging. De jongste dochter zat anders in elkaar. De eerste keer strand bleek de eerste keer te worden dat ze de wijde wereld in trok. Blik op oneindig en richting Castricum (ik was in Egmond). Daar heb ik maar een stokje voor gestoken. Mijn fiets stond in Egmond, dus wel zo praktisch om daar ook te blijven. De fiets dus... waarmee ik vrolijk de file voorbij fietste, zowel op de heen- als de terugweg.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2018 om 01:21

Aagje

Iedere dag schreeuwende kinderen===

That's my life...

Ely

Ely

07-05-2018 om 01:24

Yvan (volstrekt ot)

Heb jij ook je eigen Muppet-pop?

Nee Ely

Dat zou ik beschamend vinden.
Ik ben wellicht niet de aangenaamste mens (hoewel: net mijn jaarlijkse evaluatie gekregen: ik ben een modelmens, blijkbaar...), maar ik ga prat op een behoorlijke algemene kennis/ontwikkeling.
Dan is er geen plaats meer voor een pop. Dan heb je je je handen al meer dan vol aan het onder ogen zien van de realiteit.
Heb jij er een?

Half a twin

Half a twin

07-05-2018 om 12:02

Verhelderend gesprek met buurvrouw

Zaterdagavond zaten wij met de pubers te gourmetten, veel gelachen en de pubers gingen verbaal flink los. Elkaar vliegen af vangen, woordgrappen maken "wetenschappelijke" verhandelingen houden over de bakkende burgertjes, het was een dolle boel. Af en toe deed ik wel pogingen om het volume binnen de perken te houden.
De volgende dag ging vader met de pubers op de pedalen in de wielrenkloffies en ik bleef thuis. Dat wielrennen is niet mijn ding.
De buurvrouw begon een praatje over de heg en met dit draadje in het achterhoofd vroeg ik of ze zich echt wil melden als mijn pubers het te bont maken.
Ze had er helemaal geen last van gehad zei ze. Eerlijk gezegd heb ik achter de schutting zitten genieten van dat "puberkabaal". Drie huizen met pubers binnen gehoorsafstand en nog een huis met peuters en je hoort nooit wat, iedereen is muisstil, dat is toch niet normaal?

Ik in ieder geval gerustgesteld want de ouders uit één puberhuis kwamen in het verleden nogal eens zeuren dat mijn toen nog schoolkinderen veel te veel kabaal maakten en ik dus constant als politieagent in de tuin bezig was als ze buiten waren. Hun inmiddels jongvolwassen oudste en puber jongste hoor je nooit, die zijn in mijn ogen erg gedrild in het zachtjes doen voor de buren. Nodeloos gillen mag van mij ook niet maar hoorbaar (en soms wat harder) lachen is hier gewoon toegestaan. Wel met de kanttekening dat we na 20.00-20.30 uur iets rustiger doen, tenzij de buurman van het hoekje nog met zijn cirkelzaag bezig is, dan moeten we wel wat harder praten om verstaanbaar te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.