Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lucifer

Lucifer

05-05-2018 om 13:28

Tuinlawaai


Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2018 om 16:33

Guera

Op het gevaar af dat sommigen gaan zuchten omdat ik mijn vader er maar weer eens bijsleep... Ik heb het ook al vaker verteld, maar goed... Mijn vader vond een gesprek op academisch niveau toch wel het minste. Over koetjes en kalfjes praten was te oppervlakkig. Inmiddels zijn mijn ouders 88, in de herfst en begin winter worden ze 89. Ze wonen in het buitenland in een wijk waar Europeanen uit diverse landen wonen, ook uit Rusland. Niet allemaal permanent, veel ook een deel van het jaar. Vriendschappen zijn er nooit ontstaan tussen mijn ouders en buren. Vorig jaar zei mijn moeder "ach, het gesprek komt nooit verder dan wat oppervlakkig gekeuvel, dus ach, dat is niet aan ons besteed." Ik hoor mijn vader daarin, zo was ze vroeger niet. Tja, "wie de luchtige smalltalk niet eert, is de lange meer diepgaande variant niet weerd", varieer ik er maar op los.

Guera

Guera

10-05-2018 om 17:59

O jee

Zwarthemd. Dat maak jij ervan.
Denigrerend typje. Daar haakte ik op.
Allemaal domme mensen in het land behalve ik de goedbelezen thierry. Overige overeenkomsten die er wellicht zijn berusten puur op toeval.
Jammer dat je zoveel onvermogen hebt af te dalen naar het klein geluk. Doet een mens goed.
Juist ook de intellectuele die het contact met lichaam en gevoel wat verloren is.

Anyway tuinlawaai daar ging het over. Ik kan me er niet aan storen. Dat lawaai is er anders ook maar dan hoor je het niet omdat men binnenzit. File voor het strand hoeft ook niet. Ga gewoon van 14 tot 20 uur. Nergens last van.

Dàt hebben we dan alvast gemeen

"Anyway tuinlawaai daar ging het over. Ik kan me er niet aan storen. "

Half a twin

Half a twin

16-10-2018 om 17:26

En dan wordt het herfst..........

Moest vandaag ineens weer aan dit draadje denken. Hoeveel blad kan je nu al blazen met een bladblazer, in een tuintje van 5 bij 6?
Volgens mij geen 2 uur werk. Wordt gek van dat ding.
Vanochtend was de plantsoenendienst al bezig, buiten zitten is er niet bij. Ook vanwege het stof dat dat bladblazen genereert.

40er

40er

16-10-2018 om 17:36

Haha

Moest er net aan denken. Buren hebben de tuinman, aangezien ze alles met hebben omheind hebben moet er weer gesnoeid worden. Even opletten of ze dit keer niet weer ongevraagd bij ons op het garage dak klimmen.
Maar goed, buurman kan ook geen blaadje zien liggen. Minimaal 3x per week met de bladblazer aan de gang.

OND

OND

17-10-2018 om 17:44

Ja daar zijn ze weer om jullie nationale trots

(de Turkse tulp) een groeiend en bloeiend voorjaar te gunnen...
Wij Vlamingen kijken daar een beetje meewarig naar: wat is er mis aan het kiezen van een inheems dier/inheemse plant als regionaal/nationaal symbool? Zoals onze Vlaamse leeuw of onze Waalse haan?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-10-2018 om 20:20

Omdat

Die niet in de tuin groeien?
En ik kan je geruststellen: dit gaat niet om tulpen.
Die redden zich wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.