Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Uitgenodigd en eigenlijk wil ik liever niet gaan.

Mijn broer van 60 gaat trouwen, er wordt een Vrijgezellenfeest georganiseerd voor de bruid, zij is ook 60. En ik heb eigenlijk geen zin om te gaan. Ik hou niet van dat soort dingen, ik denk dat veel mensen het wel leuk vinden, maar ik zie er eigenlijk tegen op. Ik ben zelf 66 en ik zie het gewoon niet zitten. Dus ik dacht ik ga een smoes verzinnen, dat ik niet kan.  Nou zei vorige week een vriendin tegen me, joh je moet er niet om liegen, je bent nu toch op een leeftijd dat je dat gewoon kan zeggen dat je niet komt. Maar ik zie er tegen op dat er gezeur van komt, zo van joh wat flauw dat je niet meedoet. 


is de geen zin echt heel erg? Anders zou ik me er toch overheen zetten en gaan, wie weet is het super leuk, doe eens gek zou ik zeggen. Ik heb ook weleens geen zin en als ik toch ga is het super leuk. Daarbij vind ik dat je het bijna niet kan maken om niet te komen. En anders gewoon eerlijk zijn.

Weet je al wat ze gaan doen?

Ken je de bruid? En haar andere vriendinnen? Enig idee wat ze gaan doen? Je mag van mij prima geen zin hebben als het je helemaal niet aanspreekt, inderdaad kun je gewoon zeggen dat je dat soort dingen niet doet (als ze je een beetje kennen dan weten ze dat toch al?).

Roelie56

Roelie56

02-07-2023 om 22:55 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 02-07-2023 om 22:50:

Weet je al wat ze gaan doen?

Nee dat weet ik niet

Thy

Thy

02-07-2023 om 22:58

Er zijn denk ik twee smaken:
1. Je gaat mee en misschien is het leuk. Of niet, en dan zit je de avond uit.
2. Je zegt dat je niet komt, omdat het niet zo bij je past. Mensen kunnen dat accepteren, of vinden dat je flauw doet.
Het is aan jouw om uit te maken wat je vervelender vindt  of juist minder vervelend vindt. Ik denk niet dat andere mensen dat voor je kunnen beslissen.

Het ligt echt aan je eigen houding in hoeverre er gezeur komt, jouw (on) duidelijkheid zorgt voor de mate van ruimte daarvoor.
Als jij heel vriendelijk en beslist aangeeft het jammer te vinden maar dat zoiets nu eenmaal niets voor jou is kan een ander daar niet meer zoveel van vinden. 
Een smoes bedenken kan ook wel (en doe ik ook) maar eigenlijk blijft dat toch jammer. Het is niet nodig en wel zo fijn dat we eerlijk naar elkaar toe zijn. 

Roelie56 schreef op 02-07-2023 om 22:55:

[..]

Nee dat weet ik niet

Hoe weet je dan dat je het niet leuk vindt? Misschien kun je het gewoon even vragen en daarna beslissen? 

Of hou je gewoon niet van dingen doen met een groepje mensen?

Roelie56

Roelie56

02-07-2023 om 23:25 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 02-07-2023 om 23:09:

[..]

Hoe weet je dan dat je het niet leuk vindt? Misschien kun je het gewoon even vragen en daarna beslissen?

Of hou je gewoon niet van dingen doen met een groepje mensen?

Ik hou niet zo van dingen doen met een groep. Ik ken de anderen ook niet, alleen de bruid. Vroeger vond ik dit soort uitjes wel leuk, maar ik ben 66, heb wat lichamelijke beperkingen en heb minder energie. Dat maakt ook dat ik er tegen op zie. 

Roelie56

Roelie56

02-07-2023 om 23:26 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 02-07-2023 om 22:54:

Ken je de bruid? En haar andere vriendinnen? Enig idee wat ze gaan doen? Je mag van mij prima geen zin hebben als het je helemaal niet aanspreekt, inderdaad kun je gewoon zeggen dat je dat soort dingen niet doet (als ze je een beetje kennen dan weten ze dat toch al?).

Ik ken de bruid, de rest ken ik niet. Het programma weet ik niet, alleen dat het een dag is.

Roelie56 schreef op 02-07-2023 om 23:25:

[..]

Ik hou niet zo van dingen doen met een groep. Ik ken de anderen ook niet, alleen de bruid. Vroeger vond ik dit soort uitjes wel leuk, maar ik ben 66, heb wat lichamelijke beperkingen en heb minder energie. Dat maakt ook dat ik er tegen op zie.

Dan zou ik dat zeggen. En zeggen dat je graag naar de bruiloft komt.

Geen smoesjes maar ook geen tekst en uitleg geven.Wens ze veel plezier, maar zeg dat het aan jou niet besteed is. Vind ik de gouden formule: niemand kan er iets tegen inbrengen, en je zegt niets negatiefs over het uitje.

Al vraag ik me wel af hoe mensen erbij komen om op hun zestigste een vrijgezellenfeest te geven.

Bijtje82

Bijtje82

03-07-2023 om 03:04

Meestal wordt je uitgenodigd door de persoon die het vrijgezellenfeest organiseert. Je zou aan die persoon kunnen vragen wat het plan is. 
Ik denk dat je zelf het best kunt inschatten wat voor soort activiteit er georganiseerd kan gaan worden. Vrouwen van 60 houden het doorgaans wel iets rustiger. Doe hoeven over het algemeen niet zo nodig in de kroonluchters te hangen. 
Ik zou eerst eens informeren naar wat er gedaan gaat worden en aan de hand daarvan beslissen of je mee gaat of niet. 
Dan kun je gewoon netjes zeggen dat je die activiteit lichamelijk niet trekt of dat je daar niet zo van houdt. Maar dat ze zich niet aan jou hoeven aanpassen en je wel graag bij de bruiloft bent. 

Bijtje82 schreef op 03-07-2023 om 03:04:

Meestal wordt je uitgenodigd door de persoon die het vrijgezellenfeest organiseert. Je zou aan die persoon kunnen vragen wat het plan is.
Ik denk dat je zelf het best kunt inschatten wat voor soort activiteit er georganiseerd kan gaan worden. Vrouwen van 60 houden het doorgaans wel iets rustiger. Doe hoeven over het algemeen niet zo nodig in de kroonluchters te hangen.
Ik zou eerst eens informeren naar wat er gedaan gaat worden en aan de hand daarvan beslissen of je mee gaat of niet.
Dan kun je gewoon netjes zeggen dat je die activiteit lichamelijk niet trekt of dat je daar niet zo van houdt. Maar dat ze zich niet aan jou hoeven aanpassen en je wel graag bij de bruiloft bent.

Precies  en dat is toch een zus of een vriendin van de bruid, toch niet de man? Op je 60e, serieus? Maar goed, ieder zijn ding.

Erns met Kenfan: zo'n antwoord daar is geen speld tussen te krijgen. Zo hou je het wel gezellig denk ik.

Ik zou ook informeren wat er is georganiseerd en dan kijken of ik wel/niet mee ga. Misschien is het een workshop kleien en een high tea op het terras. 
Jij trekt je grens met wat je lichamelijk aan kunt. Als het alleen gaat om "geen zin" hebben zou ik dat zeggen, die eventuele smoes wekt eerder irritatie op dan de waarheid. 

Alleen bij het eten aanschuiven? Wij hadden laatst een vrijgezellenfeest voor een vriendin van 52 en er waren verschillende dames die een onderdeel oversloegen. Niemand die dat gek of vervelend vond. Ik ben zelf na anderhalf uur van de afsluitende jaren '80 party afgehaakt. Leuke muziek, maar hoeft van mij niet zo hard in een ruimte vol dronken mensen. Helemaal prima, ieder z'n ding. De bruid heeft een geweldige tijd gehad met mensen die echt zin hadden in het onderdeel waar ze bij waren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.