Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Uitgenodigd en eigenlijk wil ik liever niet gaan.


Kyana schreef op 04-07-2023 om 23:02:

150 euro lijkt veel maar prijzen zijn best wel hoog tegenwoordig.
Als je bijvoorbeeld ergens gaat lunchen, een workshop doet en daarna ergens eten dan zit je er zo op. Ook omdat je de bruid vrij houdt en dus moet haar deel ook betaald worden. En zeker als er ook alcohol wordt gedronken.
Het kan natuurlijk op zich ook veel goedkoper maar op zich is het geen raar bedrag voor vrijgezellenfeesten.
De feesten die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt of waarvan ik weet wat ze gekost hebben waren tussen de 50-350. Dat laatste was dan wel voor een weekend.
Voor een dag met alles er op en er aan zit je zo aan de 100 en dan is het allemaal niet eens overdreven luxe.

Dat wordt van zoveel dingen gezegd: het lijkt veel maar dat moet je er maar voor over hebben want zo gaat dat tegenwoordig (huizenprijzen, huren, verse groente, energiekosten, schoolspullen en -uitjes enz). Iedereen vindt dat allemaal maar gewoon, en dan heb je nog niet eens een luxe vrijgezellenavond. Intussen groeit het aantal mensen dat het niet meer kan betalen heel hard. Ik zit in een andere bubbel denk ik. Ik vind het allemaal niet logisch en normaal. En al helemaal niet verplicht voor een vrijgezellenavond.

EmmaT schreef op 04-07-2023 om 23:33:

[..]

Dat wordt van zoveel dingen gezegd: het lijkt veel maar dat moet je er maar voor over hebben want zo gaat dat tegenwoordig (huizenprijzen, huren, verse groente, energiekosten, schoolspullen en -uitjes enz). Iedereen vindt dat allemaal maar gewoon, en dan heb je nog niet eens een luxe vrijgezellenavond. Intussen groeit het aantal mensen dat het niet meer kan betalen heel hard. Ik zit in een andere bubbel denk ik. Ik vind het allemaal niet logisch en normaal. En al helemaal niet verplicht voor een vrijgezellenavond.

Ja, dat is ook zo. Er is ook best wel een tweedeling. Er zij genoeg mensen die dat allemaal prima kunnen betalen en ook veel mensen die dat niet kunnen. 

Als het te duur is vind ik dat overigens een hele goede reden om niet te gaan. 

Bij de meeste vrijgezellenfeesten vind ook wel een voorzichtige inventarisatie plaats van wat mensen ongeveer willen uitgeven. Het probleem is dan natuurlijk dat als 8 van de 10 mensen 150 euro prima vinden en 2 mensen aangeven dat dit wat te duur wordt dat je dan een lastige situatie krijgt van 8 mensen die wat luxer willen en 2 die dat niet willen. 

Ik heb ook wel eens in zo'n app groep gezeten. De meesten wilden een bepaalde activiteit doen die de bruid heel leuk zou vinden en daarna bij een restaurant eten. 2 mensen wilden liever veel goedkoper. 1 wilde sowieso niks want die zei op alles nee en de ander stelde voor dat we wel die activiteit deden maar daarna gingen picknicken. Maar daar had de rest weer geen zin in want dan moest er van alles te eten gemaakt en geregeld worden van te voren. Dat snapte ik ook wel weer. Ik heb zelf ook niet zo veel tijd maar kan het me wel veroorloven om te gaan dus ik ga ook liever ergens heen waar alles al geregeld is dan dat ik zelf er veel tijd aan moet besteden. 

Het is natuurlijk ergens ook heel ondankbaar om het te moeten organiseren want er zijn altijd wel mensen die klagen over de activiteit/eten/bedrag.  Het is dan niet zo dat die mensen die klagen vervolgens aanbieden om zelf iets te organiseren. 

Het probleem is ook dat zo'n groep vaak geen bestaande vriendengroep is maar een bijeengeraapte gelegenheidsgroep van vriendinnen/collega's/zussen. Dus mensen die geen band met elkaar hebben en hele andere perspectieven hebben op wat een leuk vrijgezellenfeest is. 


Kyana schreef: Het is natuurlijk ergens ook heel ondankbaar om het te moeten organiseren want er zijn altijd wel mensen die klagen over de activiteit/eten/bedrag. Het is dan niet zo dat die mensen die klagen vervolgens aanbieden om zelf iets te organiseren.


Nee, waarom zouden ze? Want je moet/hoeft echt niet in alles mee te gaan wat een ander in zijn/haar enthousiasme bedenkt. En zeker niet diep in de buidel tasten om een dag door te brengen met wildvreemden en activiteiten te doen die je matig boeien of waar je geen klap aan vindt. Het vervelende is dat mensen zich toch onder druk gezet voelen om ermee in te stemmen. Daar kun je je met een smoesje onderuit kletsen, of gewoon eerlijk zijn. Want die vrijgezellenavond waarschijnlijk  niet, maar veel  andere dingen komen wel  steeds terug. 

Nou ja, ik van een generatie die niet ten huwelijk gevraagd is (brrrr) maar gewoon in gezamenlijk overleg naar het stadshuis stapte om zonder omhaal te regelen
Ik heb niet het idee dat ik daar iets aan gemist heb. Maar blijkbaar halen sommigen nu hun schade in. 

kenfan schreef op 05-07-2023 om 10:27:

Kyana schreef: Het is natuurlijk ergens ook heel ondankbaar om het te moeten organiseren want er zijn altijd wel mensen die klagen over de activiteit/eten/bedrag. Het is dan niet zo dat die mensen die klagen vervolgens aanbieden om zelf iets te organiseren.


Nee, waarom zouden ze? Want je moet/hoeft echt niet in alles mee te gaan wat een ander in zijn/haar enthousiasme bedenkt. En zeker niet diep in de buidel tasten om een dag door te brengen met wildvreemden en activiteiten te doen die je matig boeien of waar je geen klap aan vindt. Het vervelende is dat mensen zich toch onder druk gezet voelen om ermee in te stemmen. Daar kun je je met een smoesje onderuit kletsen, of gewoon eerlijk zijn. Want die vrijgezellenavond waarschijnlijk niet, maar veel andere dingen komen wel steeds terug.

Nou ja, ik van een generatie die niet ten huwelijk gevraagd is (brrrr) maar gewoon in gezamenlijk overleg naar het stadshuis stapte om zonder omhaal te regelen
Ik heb niet het idee dat ik daar iets aan gemist heb. Maar blijkbaar halen sommigen nu hun schade in.

Iets wat je niet hebt meegemaakt uit vrije wil hoef je niets aan te missen. Dat is met alles zo. Ik kijk na 30 jaar nog steeds terug op een super gezellig vrijgezellenfeest en een huwelijk met alles er op en er aan. Trouwen doe je maar één keer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.