Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 10:18

Uitgroei zelf bijverven, hoe doe je dat?

Omdat ik geen zin heb om mijn 13e maand bij de kapper in te leveren , heb ik nu mijn oog laten vallen op zo'n haarverf-uitgroei-behandel-product. Maar voor ik het koop: hoe werkt dat nu? Met een kwast en dan vanaf de huid al het haar dat een foute kleur heeft inkwasten?
En nog een vraag: hoe kies je dan de goede kleur? Volgens mij zijn er maar 4 kleuren in te krijgen, dus dan creeer je altijd weer een nieuw kleurverschil toch?
Wie heeft er ervaring mee?
Of kan ik mijn uitgroei beter op een andere manier aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

13-12-2008 om 10:36

Mijn ervaring

.....maar dan een heel slechte. Ik had toen nog blond haar met uitgroei die steeds donkerder werd. Ik dacht slim te zijn en alleen mijn uitgroei te bewerken. Speciaal spul daarvoor gekocht. Het werd afgrijselijk! Spierwit rondom mijn gezicht, spierwitte streep bij mijn scheiding. En dat nog wel op de verjaardag van mijn zoon. Ik ben halfhuilend naar de kapper gegaan en heb het daar opnieuw (en dan meteen stuk donkerder) laten verven! Gelukkig zag ik er toen weer presentabel uit.

Ik hoop dat je van anderen positievere ervaringen krijgt!

Ik doe

IK koop mijn verf bij een soort groothandel. Ik meng zelf mijn kleur en kan ook iedere hoeveelheid aanmaken. Ik verf iedere 4/5 weken mijn scheiding en omgeving, de rest zie je niet
1 keer per 3 maanden laat ik het door mijn vriendin helemaal verven.
Ik doe het met een kwastje, het werkt prima.

Als je je hele uitroei moet doen dan kun je het beter door iemand anders laten doen. Mijn man heeft het ook vaak genoeg gedaan toen ik nog kort haar had.

MaximeM

MaximeM

13-12-2008 om 11:21

Hoe ik het doe

Hoi,

Ik ben eigenlijk nooit zo'n durfal geweest met zelf verven maar doe het sinds 1,5 jaar toch zelf en het gaat heel goed (en scheelt veel geld) ik was toch zelden écht tevreden als ik het bij de kapper liet doen. Ik heb het aan een vriendin gevraagd die het altijd zelf deed en zij heeft me de eerste paar keren geholpen maar sinds een jaar doe ik het gewoon helemaal zelf. Ik koop altijd verf van l'oreal, recital. En ik kies dan varierend iedere keer een kleur blond, dan weer asblond, dan licht asblond en de keer erop weer eens gewoon blond. Ik blijf in die 3 kleurtjes mixen (ik hou niet van de kleuren goudblond, dat wordt bij mij te rossig vind ik) ik doe mijn haar in een losse staart (bovenop het hoofd) en smeer dan eerst de eerste 10 cm vanaf mijn hoofdhuid in. Dus alles wat zo ongeveer niet in de staart zit (globaal) en dan na 20 minuten dan doe ik de staart eruit en smeer ik de rest van mijn haar in en dan na 10 min (gewoon volgens de gebruiksaanwijzing dus) spoel ik alles uit. Gaat prima en het ziet er altijd prima uit zo.
Ik heb mijn haar veel in eens staart achterover dus zorg ervoor dat het voornamelijk bij mijn voorhoofd goed geverfd is, zodat je daar niet een enorme uitgroei hebt. Heb je je haar altijd netjes in een middenscheiding, dan zou mijn aandacht als eerste naar dat stuk uitgaan, dat valt het meeste op. Maar je kan ook nog een vriendin vragen je te helpen.
Een tip, ik bewaar de verpakjes (de bovenste klep scheur ik af, daar waar de kleur op staat en schrijf daar de datum op) die bewaar ik en zo weet ik welke kleur ik de volgende keer weer moet kopen. In mijn agenda staat iedere 6 weken 'haar verven'. Het kost me nu maar 14,- euro per keer.

Maxime

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 11:38

Vraagje maxime

Dus als het voorste stuk is ingewerkt, dan pak je daarna alle haren aan, dus ook de niet-uitgroei? Op die manier heb je zeker geen kleurverschil tussen de voormalige uitgroei en het al eerder geverfde deel? Klinkt goed deze methode. Een middenscheiding heb ik niet, dus de uitgroei is bij mij vooral bij mijn voorhoofd zichtbaar.

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 11:41

En een extra vraag over de kleur

Kan ik nu ook weer een iets lichtere kleur kiezen? De laatste keer bij de kapper hadden ze het verknald, toen moesten ze 2 keer verven om het weer te herstellen. Dus ik kwam er met een véél te donkere kleur weer vandaan... en ik had er verdikke bijna 3 uur gezeten omdat die miep niet wist hoe je haar moet verven, grrrr.
Inmiddels is het alweer iets lichter, maar nog steeds niet wat ik eigenlijk voor ogen had, snik.

liora

liora

13-12-2008 om 12:12

Gebruiksaanwijzing

Hoi,

Alles staat in de gebruiksaanwijzing. Voor uitgroei: eerst alleen de uitgroei insmeren, 20 minuten laten intrekken, dan het hele haar, nog 10 minuten laten zitten en spoelen maar.

Als je wil dat de kleur zoveel mogelijk lijkt op je eigen kleur, kies dan altijd een tint lichter, dan worden de grijze haren gedekt en blijft het andere haar min of meer zoals het was.

Liora

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 12:53

Maar kan ik ook écht lichter verven?

Kun je alleen donkerder verven of ook een tintje lichter eindresultaat bereiken? Ik ben die donkere kleur zat...

MaximeM

MaximeM

13-12-2008 om 13:08

Ik verf het lichter

Hoi,

Ik heb van mezelf donkerblond haar wat in de loop der jaren steeds donkerder verf. Dit verf ik dus nu altijd blond. Ooit is mijn haar 4 keer geverfd in een paar dagen tijd (en dat heeft mijn haar prima overleefd) eerst zelf geverd met een soort roodblonde verf (werd heel lelijk vond ik, maar als ik achteraf de foto's bekijk valt het eigenlijk hartstikke mee) de dag erop met een petje op naar het kruidvat omdat ik dus dacht dat ik voor gek liep en heb mijn haar donkerblond geverf, dat was zaterdag. Zondag baalde ik nog steeds van mijn haar dus dinsdag naar de kapper (maandag kapper helaas dicht) de kapper verfde mijn haar weer egaal een mooie tint en deed er coupesoleil door. Dat deed de (leerling) kapster erg lelijk. Ik had een lichte baan midden op mijn hoofd en de zijkanten waren haast niet gekleurd, het zag er niet uit maar het was inmiddels 17.45 en de zaak zou dicht gaan om 18.00 uur. Dus ik mocht de ochtend erop terugkomen en toen is alles opnieuw gegaan en toen wel naar tevredenheid. Mijn haar had dit trouwens prima overleefd, maar toen heb ik een hele tijd mijn haar dus niet meer durven verven.

Ik vind zelf dat ik door telkens andere tintjes blond te kiezen een soort coupesoleil effect krijg. Niet iedere baan is dezelfde kleur blond en een verschil tussen de uitgroei en het al geverfde haar zie ik niet. Ik heb wel rommelig haar, krullen, dus misschien zie je zoiets wel heel goed op mooi steil haar hoor.

succes
Maxime

MaximeM

MaximeM

13-12-2008 om 13:09

Foutje!

ik schrijf in het stukje hierboven:
Ik heb van mezelf donkerblond haar wat in de loop der jaren steeds donkerder verf
--> ik bedoel dus ; ... steeds donkerder WERD ...

Maxime

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 13:43

Moi aussi

Ik heb ook een rommelkop (krul) dus dat het misschien niet helemaal egaal word, valt bij mij ook minder op. Ik koop gewoon iets lichters en kijk wel welke kleur het gaat worden, zolang het maar niet donkerder wordt dan ik nu heb...

margje van dijk

margje van dijk

13-12-2008 om 19:58

Gewoon doen

Ik verf geloof ik altijd (bijna) alleen mijn uitgroei. Want als ik daar mee klaar ben is het spul zo'n beetje op en ik heb geen zin om twee pakjes te gebruiken.

Ik heb ook lang niet altijd dezelfde kleur, maar alles wat varieert tussen rood, kastanjerood tot bruin. (Nu is het weer meer bruin). Ik vind het niet erg als het een beetje gemeleerd is, dat is mijn haar van zichzelf geloof ik toch ook al. (En ik heb ook krullen dus het valt minder op). Ik merk nooit dat er verschil zit tussen de haarinplant en verderop, al zal dat er heus wel zijn. Het valt me niet op. Misschien is dat bij blond anders.

Maarre, Guinevere, meen je dat nou dat je gewoon je haar in een staart doet en dan alleen buitenom zeg maar??? Ik doe toch echt scheiding voor scheiding en dat vind ik elke keer een heel gedoe. Ik begin middenboven, dan zak ik langzaam af naar een oor, daarna flap ik al het haar de andere kant op en zak ik af naar het andere oor. Daarna doe ik mijn hoofd voorover en doe ik het (zonder iets te zien) met scheidingen vanuit mijn nek naar mijn kruin, en verschuif dan ook van links naar rechts en v.v.

Tegen die tijd is het flesje zowat leeg en dan ga ik met de tuit nog een keer extra langs de haargrens, want ik heb een keer gehad dat ik eens niet de gehele bakkebaard had meegeverfd zeg maar.

Ik laat het dan 20 minuten intrekken en daarna masseer ik het andere (lange) haar door dezelfde smurrie op mijn hoofd en laat dat ook nog eens tien minuten inwerken. (Dit alles volstrekt volgens de gebruiksaanwijzing).

Het geheel kost me een uur tot anderhalf uur. (Dit is ook altijd mijn dilemma: reken je 20 minuten inwerktijd vanaf dat je begonnen bent, of vanaf dat je klaar bent?).

Het gaat wel altijd goed. Maar als ik Guinevere goed begrijp moet het makkelijker kunnen, misschien moet ik dat ook eens proberen

Groeten Margje

MaximeM

MaximeM

13-12-2008 om 20:44

Ik doe dat (staart)

Hoi,

Ik doe dat met die staart, maar toch anders als jij denkt; ik maak een hoge staart boven op mijn hoofd (losjes) en dan smeer ik het haar rondom in, ik zorg dat het tot op mijn hoofdhuid ingesmeerd is, dus eigenlijk alle haren zijn nat (en in de verf dus) en alleen de staart niet. De rest doe ik de laatste 10 minuten want dan haal ik de staart los. Ik kan het niet zoals jij beschrijft, het lukt me al niet als ik in de spiegel kijk, (dan raak ik helemaal in de war met links en rechts) en zonder spiegel lukt me dat ook niet. Dus daarom maar de staart bedacht, gaat heel goed. Het insmeren doe ik in ongeveer 5 minuten en inderdaad daarna het keukenwekkertje aan op 20 minuten.

Maxime

koolwitje

koolwitje

14-12-2008 om 12:01

Goed plan, de staart!, en uitgroeiverf, niet doen!

Ik heb ook lang haar en het lukt mij dus ook niet alleen de eerste 10cm van de haaraanzet te doen zonder de overige haren raken, maar met een staart bovenop gaat het denk ik wel lukken! Trouwens, mijn haar lijd enorm van al dat geverf (of ik het nu zelf doe of bij de kapselon), na een wasbeurt is het net stro (ondanks super goede conditioner en een serum op handdoekdroog haar) en moet het twee dagen "bijkomen". Ik zie steeds meer 40+ dames met mooie grijze haren! (bij Aziatische types vind ik het met name mooi staan) dus ik zoek een andere oplossing dan verven...
De uitgroeiverf truck heb ik ook geprobeerd; (in heb bruin schouderlang, licht krullend haar) doe het nooit meer! ook ik heb een middenscheiding en zag na de verfbeurt dat de middenscheiding ietsje pietsje donkerder was dan de rest. Het was zomer, dus mijn haar werd lichter van kleur, maar de uitgroeiverf leek dezelfde kleur te houden. Na 6 weken weer helemaal geverfd; het haar waar de uitgroeiverf of zat werd donkerder in verhouding met de rest, het leek wel alsof ik een donkere "band" om mijn hoofd had zitten! Geen gezicht! dus echt niet doen, of al je haar verven en helemaal niet lijkt mij.
Ben nog steeds aan het kijken of ik niet iets kan doen zonder het steeds te verven, t'is zo slecht dat spul...

Maria

Maria

16-12-2008 om 12:29

Haarmascara

Ik heb een tijd geleden eens haarmascara besteld bij Yves Rocher. Ze hebben geloof ik maar drie kleuren of zo, dus het moet wel net passen. Dat gebruik ik dus af en toe als ik eigenlijk moet verven maar nog geen zin of tijd heb. Het grijze gaat niet helemaal weg, het is dus niet hetzelfde effect als verven, maar de overgang is minder groot zeg maar.... er zit dan een gekleurd waasje over het grijze haar waardoor het niet meer opvalt. Ik had er toen twee besteld en daar doe ik al heel lang mee (gebruik het ook niet elke keer) dus ik weet niet of ze het nog steeds hebben.

Groetjes, Maria

Guinevere

Guinevere

16-12-2008 om 13:32

Grijs

Hihi, het valt me op dat iedereen er vanuit gaat dat ik mijn grijze haar wil verdoezelen...maar dat valt nog reuze mee, met uittrekken kom ik nog een heel eind.
Nee, ik heb van mezelf zo'n duffe haarkleur, dat is het probleem....Nou ja, haarkleur....eigenlijk kan ik het niet eens een kleur noemen :-p

Maria

Maria

16-12-2008 om 14:07

Cameron

Ja, je wast het er gewoon weer uit. Ik vind het wel handig, en hoewel het niet helemaal mijn (geverfde) kleur is, valt het toch niet op. Ik denk wel dat het alleen voor grijs haar is want het is niet dekkend genoeg om een andere kleur te verdoezelen, tenzij dat misschien een hele licht kleur is.... Tenminste, dat denk ik zo, maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

Groetjes, Maria

Volume hare make up - haarspray

Wat ik toch laatst ontdekt heb is voor mij echt het ei van Columbus: het heet Volume Hair make up, zit in een zwart-rode bus en ik heb hem alleen nog maar bij Etos aangetroffen.
Hij is niet goedkoop (€ 10) maar ik heb er al 4 ingeslagen, zo bang ben ik dat hij weer uit het assortiment gaat!

Volgens de bus is het een "haarverdikkende kleurspray". Ik heb zelf altijd een staart en doe het op mijn middenscheiding. Ze hebben maar 4 kleuren maar bij mij past het echt perfect, als je donker bent valt lichtgrijs natuurlijk nogal op.
Dus ik spuit (was je eruit) en per 6 weken doet mijn geweldige buurvrouw het hele haar. Dan verf je dus ook minder.
Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze tip (het is nog niet zo lang in de winkel verkrijgbaar).

Groetjes van een zeer tevreden gebruikster.

Sassefras

Sassefras

16-12-2008 om 20:59

Ik doe het zo

Ik blondeer al jaren mijn haar zelf, (heb het momenteel in een boblijn) en meestal werk ik 1 keer per maand de uitgroei bij met dezelfde kleur. (licht honingblond van Kruidvat) Ik smeer het goedje zoveel mogelijk zo dicht mogelijk op de hoofdhuid, laat het 20 minuten inwerken en kam het vervolgens losjes door de rest van het haar. Na de complete inwerktijd (30 min) spoel ik het uit onder de douche. Ik heb op deze manier nooit kleurverschil en ik kan er weer een maand tegenaan.
Soms neem ik een andere tint blond en dan behandel ik wél meteen de hele haardos, maar dit doe ik zelden.
Sassefras

Rosita

Rosita

18-12-2008 om 13:49

Maxime: bedankt voor de tip

Hoi Maxime,
Heb net mijn haar geverfd op "jouw"manier.Nou het is helemaal gelukt hoor.
Mijn vriendin verfde altijd mijn haar.Maar nu had ik zoiets van ja eigenlijk moet het zo bij mij ook misschien wel lukken.
Ik draag ook altijd mijn haar achterover in een staart.
Heb eerst de uitgroei geverfd en met de verf die overbleef met mijn handen i.p.v. het kwastje mijn staart doorgekneed.Kleur is helemaal egaal en goed gedekt.
Ik gebruik altijd tube professionele kappersverf en zelf mengen met waterstof,ik gebruik een halve tube per keer,kost me nu nog geen 5 euro,dus dat heeft me weer heeel veel geld bij de kapper bespaard.

groetjes van Rosita

MaximeM

MaximeM

19-12-2008 om 08:31

Leuk!

Nou dat is leuk om te horen. Je haalt de staart toch wel los als dat stuk aan de beurt is om te verven?? Straks hou je anders toch een soort streep (daar waar het elastiek zat) over...
Ik deed het de eerste keer met een strakke staart, tot ik me achteraf besefte dat al het haar onder de staart dan niet met de eerste 20 minuten meedeed, dus daarom een losse staart (even ter info voordat iemand het toch met een strakke staart gaat doen) het elastiek in mijn staart zit zeg maar 5 cm van mijn hoofd af.

Maxime

Anneke Boerma

Anneke Boerma

21-12-2008 om 21:29

Beetje anders

Ik wil van de zomer weer mijn eigen blonde kopje terug, dus ik gebruik nu al tijden kleurshampoo ipv verf. Dat smeer ik in mijn hele haar en het lijdt er minder onder dan verf. Tegen het voorjaar stop ik ermee, gebruik eens flink het bekende antiroosmiddel en de rode plukken knip ik eruit et voilá, mijn blonde haar terug.

Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 20:28

Morgen

Morgen ga ik het proberen! Dan heb ik evt. woensdag nog om te herstellen als het haar groen wordt of een andere foute kleur krijgt...wordt vervolgd.

Anneke Boerma

Anneke Boerma

28-12-2008 om 15:46

En, hoe lijkt het?

Wát heb je eigenlijk geprobeerd? Want je kreeg zoveel verschillende tips En, lijkt het nu weer mooi?

Guinevere

Guinevere

28-12-2008 om 19:18

Mijn poging tot verven....

Oh ja, ik wilde inderdaad nog terugkoppelen hoe het is gegaan! Ik heb dus een Recitalset van L'Oreal gekocht, een tint lichter dan ik nu heb (op aanraden van mijn 6-jarige zoon). En hij lag gelukkig ook nog in de aanbieding bij Etos, dus nu was het een eurootje of 11 ipv 15.
Ik ben inderdaad begonnen met een staart en de voorkant. Daarna de staart eruit en een beetje ertussen in geprutst met dat tuutje. Best lastig zeg, want ik heb echt een enorme hoeveelheid haar. Ik heb het daarna nog maar eens goed doorgemasseerd om te proberen het egaal te verdelen. De inwerktijd heb ik naar eigen inzicht bekort om de rest van het haar ook te behandelen, dat heeft er ook te lang ingezeten want mijn klokje bleek opeens stil te staan.
Daarna het moeilijke deel: het uitspoelen. Ik heb werkelijk 4 keer onder de douche gestaan. De eerste keer heb ik het gewoon uitgespoeld zoals in de gebruiksaanwijzing stond. Toen ik ging kammen bleek mijn haar aan te voelen als beton met smurrie erin. Dus terug in de douche, met shampoo gewassen, eruit. Haar bleek nog stééds beton. En pas na DRIE keer met shampoo wassen was die troep eruit! Mijn haar voelde vreselijk aan daarna, net als touw. Gelukkig heb ik het met dank aan John Frieda weer wat op orde gekregen....
Overigens, de kleur is prachtig gelukt, je ziet helemaal geen overgang meer, behalve op het kleine stukje dat ik ben vergeten. Zelfs gelukt om het een tintje lichter te verven dan het was, want de laatste keer had ik het bij de kapper laten verven. Die had het zó verprutst dat ik er met een veel donkerder kop haar uitkwam dan ik wilde. Met deze kleur ben ik veel happier!
Allen dank voor de adviezen, ik probeer het de volgende keer weer zelf, ondanks dat geklooi met uitspoelen.

Anneke Boerma

Anneke Boerma

29-12-2008 om 14:31

Aha!

Jouw haar moest lícht! Ja, dat gaat niet met kleurshampoo Ik moet van blond naar rood, dan kan het wél...

Guinevere

Guinevere

29-12-2008 om 20:08

Ja, een béétje lichter

Het moest inderdaad ietsje lichter, want ik had zowat donkerbruin haar gekregen door die sukkelige (Cosmo)kapper van de vorige verfbeurt. Het was al aardig opgelicht, maar nog niet helemaal licht genoeg. Kennelijk lukt het wel als je het ietsje lichter wilt, er zat ook iets van waterstofperoxyde in, dat heeft vast wel geholpen.
Voor mij geen Cosmo-kapper meer, ik ben daar eigenlijk altijd ontevreden.

MaximeM

MaximeM

30-12-2008 om 00:42

Ik heb heel dun haar

Hoi,

Ik heb zelf heel dun haar en was het spul van 'l oreal er in ieder geval wel in een keer uit. Daarna doe ik er een halve tube van die conditioner in (jij zal wel de hele tube nodig hebben denk ik) en daarna is het weer heerlijk zacht.
Heb ik nog een tipje, mocht je je haar te geel vinden worden (vind ik soms bij blondering) dan kan je het wassen met zilvershampoo. (je weet wel, wat eigenlijk voor mensen met grijs haar is) je haalt dan namelijk de gelige gloed uit je haar.
Ik heb het pas een keer gebruikt maar dat was omdat ik goudblond als kleur had gekocht en dat te rossig vond. De kleur werd toch mooier nadat ik het een paar dagen daarna met zilvershampoo had gewassen (of het moet de suggestie zijn

Maxime

Guinevere

Guinevere

30-12-2008 om 09:53

Goudblond

Ja, die heb ik ook genomen Maxime! Ik vind de kleur zoals ie nu is wel leuk eigenlijk, net zoals op het pakje. Denk dat ik de volgende keer weer een extra tintje lichter probeer trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.