Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

20-03-2022 om 22:03

Unox gehaktballen in jus..


Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 13:32

MamaE schreef op 21-03-2022 om 13:17:

Een wokpan is wel echt heel handig hoor. Zonder wokpan was ik echt gehandicapt qua koken denk ik.
Stamppot kun je in grote hoeveelheid maken voor een paar dagen en dan lekker een eitje erbij bakken. Of een rookworst, is ook makkelijk en snel klaar.
Ook gerechten als bami, nasi, pasta zijn makkelijk en snel te bereiden.

Heb wel een hapjespan hoor, die fungeert soms ook als wok. Maar ben zelf niet echt een wokker. 

Maak wel altijd ruim stamppot. Vanavond lekker even op bakken met een korstje. Soms ook lekker met een beetje kaas uit de oven. 

Nasi/bami zijn hier niet echt favoriet moet ik zeggen. Pasta meestal wel. Heerlijk met zalm of tonijn. 

dan

dan

21-03-2022 om 15:59

Bijtje82 schreef op 21-03-2022 om 13:32:

[..]

Heb wel een hapjespan hoor, die fungeert soms ook als wok. Maar ben zelf niet echt een wokker.

Maak wel altijd ruim stamppot. Vanavond lekker even op bakken met een korstje. Soms ook lekker met een beetje kaas uit de oven.

Nasi/bami zijn hier niet echt favoriet moet ik zeggen. Pasta meestal wel. Heerlijk met zalm of tonijn.

Hier ook fan van pasta. Je kunt bijvoorbeeld pasta en broccoli tegelijkertijd koken, dan afgieten, in dezelfde pan een saus maken. Ik had onlangs een pesto roomsaus erbij, dan de pasta en broccoli terug in de pan. Hier geen visliefhebbers maar ik heb er kipfilet bij gebakken dus dat kan goed met het aantal pannen dat je nog in huis hebt. 

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 17:16

dan schreef op 21-03-2022 om 15:59:

[..]

Hier ook fan van pasta. Je kunt bijvoorbeeld pasta en broccoli tegelijkertijd koken, dan afgieten, in dezelfde pan een saus maken. Ik had onlangs een pesto roomsaus erbij, dan de pasta en broccoli terug in de pan. Hier geen visliefhebbers maar ik heb er kipfilet bij gebakken dus dat kan goed met het aantal pannen dat je nog in huis hebt.

Dat klinkt niet verkeerd! Ga ik proberen! 

Een pastataart kun je volgens mij met de aanwezige pannen en ovenschotel ook wel maken! Online staan er vele recepten! 

Bij de jumbo hebben ze voorgegaarde gehaktballetjes in saus in het vleesschap. Die zijn goed te eten. Ze hebben overigens ook echte oma’s gehaktballen, gebraden en al. Niet zo lekker als zelfgemaakt maar een prima alternatief.
Smaken die gehaktballen uit blik naar de soepballetjes uit blik? Die zijn ook heel vies, een soort smac is dat.

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 18:33

MMcGonagall schreef op 21-03-2022 om 17:46:

Bij de jumbo hebben ze voorgegaarde gehaktballetjes in saus in het vleesschap. Die zijn goed te eten. Ze hebben overigens ook echte oma’s gehaktballen, gebraden en al. Niet zo lekker als zelfgemaakt maar een prima alternatief.
Smaken die gehaktballen uit blik naar de soepballetjes uit blik? Die zijn ook heel vies, een soort smac is dat.

Ja dat inderdaad. Soep ballen, maar dan nog zachter. 

Volgens mij heb ik ze ook een keer gehad. Niet te eten! Ik weet niet meer waarom ik ze toen had. Ik had eens rundvlees uit blik (of pot) en dat vonden wij wel lekker.

Bijtje82 schreef op 21-03-2022 om 18:33:

[..]

Ja dat inderdaad. Soep ballen, maar dan nog zachter.

Nou, dan vind ik de omschrijving van je zoon (in je OP) echt zeer diplomatiek! Brr, dat soort soepballetjes  zijn echt GOOR!

TineWinkel schreef op 21-03-2022 om 18:57:

[..]

Nou, dan vind ik de omschrijving van je zoon (in je OP) echt zeer diplomatiek! Brr, dat soort soepballetjes zijn echt GOOR!

Ik heb ooit zelf eens soep gemaakt en dacht; ik doe daar die soepballetjes uit blik in, want ik vond die vroeger zo lekker! Wat een miskleun was dat , soms zitten dingen verkeerd in je herinnering blijkbaar. Of ik had vroeger geen smaak.

Ik snap het niet zo, soepballetjes zijn echt heel anders. Bedoel je deze: https://www.jumbo.com/producten/unox-gehaktballen-in-jus-420g-480468BLK beetje veel ook om daar drie blikken van te kopen voor vier personen plus spekjes? 

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 19:24

Suusje. schreef op 21-03-2022 om 19:08:

Ik snap het niet zo, soepballetjes zijn echt heel anders. Bedoel je deze: https://www.jumbo.com/producten/unox-gehaktballen-in-jus-420g-480468BLK beetje veel ook om daar drie blikken van te kopen voor vier personen plus spekjes?

Ja die idd. Hoezo teveel? Dat is drie kleine balletjes per persoon. En waarom zou ik geen vlees mogen eten als er al spekkes in zitten? Alsof ik een misdaad bega ofzo.

Die balletjes zijn echt niet zo heel groot hoor. 

dan

dan

21-03-2022 om 20:15

MMcGonagall schreef op 21-03-2022 om 17:46:

Bij de jumbo hebben ze voorgegaarde gehaktballetjes in saus in het vleesschap. Die zijn goed te eten. Ze hebben overigens ook echte oma’s gehaktballen, gebraden en al. Niet zo lekker als zelfgemaakt maar een prima alternatief.
Smaken die gehaktballen uit blik naar de soepballetjes uit blik? Die zijn ook heel vies, een soort smac is dat.

Zulke ballen zie ik ook liggen bij de slager, denk dat die vast lekkerder zijn dan die ballen uit blik. 

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 21:00

dan schreef op 21-03-2022 om 20:15:

[..]

Zulke ballen zie ik ook liggen bij de slager, denk dat die vast lekkerder zijn dan die ballen uit blik.

Daar ging mijn voorkeur ook naar uit, of anders voorgedraaide ballen van de versafdeling.

Maar de slager was al dicht en het aanbod bij de appie die dag was echt teleurstellend. Zie heel veel lege gaten in veel schappen. Kan me niet voorstellen dat dit allemaal door de oorlog komt. 🙍‍♀️

Bijtje82 schreef op 21-03-2022 om 19:24:

[..]

Ja die idd. Hoezo teveel? Dat is drie kleine balletjes per persoon. En waarom zou ik geen vlees mogen eten als er al spekkes in zitten? Alsof ik een misdaad bega ofzo.

Die balletjes zijn echt niet zo heel groot hoor.

Je jongste kinderen zijn vier en vijf ongeveer toch? Ik vind het wel apart om voor zulke jonge kinderen net zoveel eten te koken als voor jezelf. 
Uiteraard kook je naar behoefte, maar ik heb dat product eens gegoogled en er wordt gerekend met één bal met saus als portie. Dat kan misschien wat weinig zijn voor jou en je oudste, maar eerlijk gezegd zou ik als er kinderen komen eten niet rekenen op drie porties per persoon. 

80 gram pp incl jus is niet veel, maar best te doen voor een keer. Zeker met kleuters erbij. Maar ja, als het niet te eten is, is het meer dan genoeg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.