Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

20-03-2022 om 22:03

Unox gehaktballen in jus..


Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 06:27

MamaE schreef op 21-03-2022 om 22:46:

[..]

Je jongste kinderen zijn vier en vijf ongeveer toch? Ik vind het wel apart om voor zulke jonge kinderen net zoveel eten te koken als voor jezelf.
Uiteraard kook je naar behoefte, maar ik heb dat product eens gegoogled en er wordt gerekend met één bal met saus als portie. Dat kan misschien wat weinig zijn voor jou en je oudste, maar eerlijk gezegd zou ik als er kinderen komen eten niet rekenen op drie porties per persoon.

Één bal had echt te weinig geweest. De jongsten hadden er zeker wel twee gelust. Wij wel 3, dus hadden we nog 2 balletjes over gehad. Die blikjes zijn zo groot als een normaal knakworst blik. Hoe groot denk je dat die ballen dan zijn als er 4 in passen? 

Als ik zelf ballen maak zouden er nog geen twee in passen. 

Ik zei al dat ik gezegend ben met goede eters. 

MMcGonagall schreef op 22-03-2022 om 00:11:

80 gram pp incl jus is niet veel, maar best te doen voor een keer. Zeker met kleuters erbij. Maar ja, als het niet te eten is, is het meer dan genoeg

Je hebt 75 gr gaar vlees nodig pp als volwassene. Twee kleine kinderen én spekjes. Ik snap dit echt niet. Eén blikje was gewoon genoeg en eigenlijk al teveel. Je hoeft niet allemaal vegetariër te worden maar een beetje aan het milieu denken mag ook wel. 

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 06:27:

[..]

Één bal had echt te weinig geweest. De jongsten hadden er zeker wel twee gelust. Wij wel 3, dus hadden we nog 2 balletjes over gehad. Die blikjes zijn zo groot als een normaal knakworst blik. Hoe groot denk je dat die ballen dan zijn als er 4 in passen?

Als ik zelf ballen maak zouden er nog geen twee in passen.

Ik zei al dat ik gezegend ben met goede eters.

Hoe groot? De inhoud is 480. Aan 300gr vlees heb je genoeg. 

Suusje. schreef op 22-03-2022 om 08:44:

[..]

Je hebt 75 gr gaar vlees nodig pp als volwassene. Twee kleine kinderen én spekjes. Ik snap dit echt niet. Eén blikje was gewoon genoeg en eigenlijk al teveel. Je hoeft niet allemaal vegetariër te worden maar een beetje aan het milieu denken mag ook wel.

Suusje, ik heb dat ook altijd geleerd maar in feite is het natuurlijk enorme onzin want je hebt 0 gram vlees nodig. 
Verder denk ik dat een portie zo klein is omdat de portie wel groot is qua calorieën, zout etc. 

Ik moest wel lachen toen ik het product opzocht: met koeienletters ‘nu nog lekkerder’ erop. 

Klopt. Maar dus niet 3 van die blikken én spekjes! Gaat dat bij elke maaltijd zo? Wat een overdaad.

Pinokkio schreef op 22-03-2022 om 08:49:

[..]

Suusje, ik heb dat ook altijd geleerd maar in feite is het natuurlijk enorme onzin want je hebt 0 gram vlees nodig.
Verder denk ik dat een portie zo klein is omdat de portie wel groot is qua calorieën, zout etc.

Ik moest wel lachen toen ik het product opzocht: met koeienletters ‘nu nog lekkerder’ erop.

Ik denk dat klein relatief is, klein is voor sommigen normaal en voor andere groot. Zo te lezen is Bijtje en het gezin een soort van carnivoor. Als ze gaan gourmetten is een 4 persoons schaal waarschijnlijk ook niet groot genoeg. Wij doen overigens met zijn 3en 2 dagen met een 2 persoons schaal en dan is deze nog niet op. 

Wat een bemoeienis toch hoeveel vlees iemand eet, schei uit! Het geval is dat die ballen uit blik vies zijn en TO die zeker niet meer gaat kopen, mede omdat het geldverspilling is.
Als TO vlees op bord wilt, kan ze ook uitwijken naar een slavink. Die zijn itt gehaktbal, best snel klaar. Haar kinderen ook blij.

Ik wil verder niemand iets opleggen over wel of niet vlees eten en hoeveel dan, maar ik verbaasde me erover dat je voor kleuters net zoveel rekent als voor jezelf. Mijn kind eet ook goed en lust veel, maar ze eet gewoon minder dan wij, simpelweg omdat ze veel jonger en kleiner is.

volgens het etiket is 38% van de inhoud gehaktbal (dus 0,38 x 420 gram = 160 gram bal), die dan weer voor 85% uit vlees bestaat. Dus totaal 136 gram vlees per blik, verdeeld over 4 ballen - dat zijn balletjes van 34 gram per stuk. Da's niet veel, vind ik, 1 bal per persoon.

TineWinkel schreef op 22-03-2022 om 11:53:

volgens het etiket is 38% van de inhoud gehaktbal (dus 0,38 x 420 gram = 160 gram bal), die dan weer voor 85% uit vlees bestaat. Dus totaal 136 gram vlees per blik, verdeeld over 4 ballen - dat zijn balletjes van 34 gram per stuk. Da's niet veel, vind ik, 1 bal per persoon.

Wow, nee das inderdaad erg weinig. En duur, 3,50 voor 136 gram vlees. Ik geloof dat biefstuk zelfs goedkoper is.
Ook belachelijk veel saus. Eten mensen vlees met saus of saus met vlees?

dan

dan

22-03-2022 om 12:02

MamaE schreef op 22-03-2022 om 11:59:

[..]

Wow, nee das inderdaad erg weinig. En duur, 3,50 voor 136 gram vlees. Ik geloof dat biefstuk zelfs goedkoper is.
Ook belachelijk veel saus. Eten mensen vlees met saus of saus met vlees?

Ik denk dat het Bijtje82 inmiddels wel duidelijk geworden is dat het niet voor herhaling vatbaar is. Soms is iets toch best lekker en een andere keer valt het enorm tegen, kan gebeuren. 

Stamppot rauwe andijvie is heerlijk met gebakken spekjes én gebakken ui (ihkv minder vlees ) en lekker veel geraspte kaas. Jammie, en voor de liefhebber ook nog appelmoes.
Het restje is inderdaad nog lekkerder: opgebakken met veel korstjes (en soms nog meer kaas).

Bijtje82

Bijtje82

22-03-2022 om 12:47

MamaE schreef op 22-03-2022 om 09:58:

Ik wil verder niemand iets opleggen over wel of niet vlees eten en hoeveel dan, maar ik verbaasde me erover dat je voor kleuters net zoveel rekent als voor jezelf. Mijn kind eet ook goed en lust veel, maar ze eet gewoon minder dan wij, simpelweg omdat ze veel jonger en kleiner is.

Nee voor de dames reken ik altijd minder. Stukje vlees voor mij en zoon en zij delen altijd een stuk vlees.

Wij zijn echt niet van die mega vlees eters, qua hoeveelheid dan iig. Echt niet dat wij een 4 persoons schaal per persoon doen hoor. Maar bij bbq haal ik liever één mooi stuk vlees, dan van die schalen met troep. 

Inspiratie recepten met weinig pannen:
- rode kool schotel uit de oven
- gnochie met courgette, kipfilet en rode pesto uit de oven
- vegatarische curry met naanbrood
- verschillende pasta's

Bijtje82 schreef op 22-03-2022 om 12:47:

[..]

Nee voor de dames reken ik altijd minder. Stukje vlees voor mij en zoon en zij delen altijd een stuk vlees.

Wij zijn echt niet van die mega vlees eters, qua hoeveelheid dan iig. Echt niet dat wij een 4 persoons schaal per persoon doen hoor. Maar bij bbq haal ik liever één mooi stuk vlees, dan van die schalen met troep.

Oh, dat klinkt al een heel stuk logischer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.