Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Noet

Noet

21-05-2016 om 18:26

vaatwasser en nu?


Wassa

Wassa

27-05-2016 om 01:42

Noet: merk en schoonheid

Noet, ik gebruik allerlei merken eko-blokjes: Klok, Ecover, AH. Ik sla in als het in de aanbieding is.

Nu heb ik daardoor nog flink wat spoelmiddel thuis staan, daarom gebruik ik geen 3-1 blokjes tot het spoelmiddel op is, en niet-3-in-1 eko-blokjes zijn bijna niet meer te krijgen, ik heb ze van Ecover.

Ik merk geen verschil in schoonheid van de afwas bij verschillende blokjes.
Belangrijk voor schone afwas is:
- regelmatig/vaak alle filters schoonmaken;
- de afwas niet te veel op elkaar stapelen (logisch, het water moet overal bij kunnen);
- het merk/type machine is misschien ook van invloed.

Als ik teveel op elkaar stapel, wordt er wel eens iets niet schoon. Maar ik stapel inderdaad wel eens veel te veel op elkaar zodat ik alles lekker kwijt ben. Wat dan niet schoon is laat ik gewoon in de machine staan voor de volgende keer.
Wat je ook moet leren is dat op bepaalde plaatsen in de machine de afwas beter wordt gewassen dan op andere. Het inladen van de machine vergt dus wel wat aandacht.

En heel vieze aangekoekte/aangebrande pannen worden niet schoon in de machine, ook logisch. Die laat ik eerst een tijd weken met warm water met soda (wondermiddel).

Ik doe normaal de afwas op het eko-programma, behalve als er iets is gaan beschimmelen of bij extreem vieze afwas. Af en toe op een hogere temperatuur wassen is vast goed, maar dat hoeft echt niet elke keer
Met de hand afwassen doe je tenslotte ook niet op 60 graden, warmer dan ca. 40 graden gaat met de hand toch niet.

Voordeel van het eko-programma is ook dat het heel veel minder lawaai maakt.

Ach weet je, je merkt het vanzelf wel. Zo belangrijk en moeilijk is de afwas nou ook weer niet...
Wordt het niet meteen schoon, dan zet je het er nog een keer in en trek je je conclusies voor de volgende keer...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.