Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vakantie tips

Volgend jaar zomer (22) willen we graag naar een all inclusive in turkije. Met onze 2 zonen van dan 15 en 20. Heeft een van jullie suggesties voor een dergelijke vakantie waar ook andere jongvolwassenen komen? Mag van allerlei nationaliteiten zijn. 


Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 23:33

Pinokkio schreef op 03-01-2022 om 19:48:

[..]

Ha, niets tegen Russen maar wel tegen vakantie- vierende Russen? Of all inclusive boekende Russen?

Je snapt precies wat ik bedoel, dus ga niet zitten proberen een onnodige discussie uit te lokken. 

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 23:33:

[..]

Je snapt precies wat ik bedoel, dus ga niet zitten proberen een onnodige discussie uit te lokken.

Ik begrijp je hoor. Ik heb ook niks tegen Engelsen, maar wel als ze de toerist uithangen in het centrum van Amsterdam. 

Bepaalde groepen toeristen wil je gewoon niet tegenkomen op een AI vakantie (bepaalde groepen Nederlanders al helemáál niet), jezelf wel natuurlijk.

De all inclusive, ik ga er vanuit dat Mar1 daarmee op de resorts doelt.

Ik ben redelijk cultureel ingesteld en heb dus ab-so-luut niets met resorts, slechts een enkeling komt het resort uit en ziet nog wat van de wereld en dat terwijl de wereld best mooi kan zijn!

Inzake meer/andere jongvolwassenen die er blijkbaar "moeten" zijn: misschien denk ik krom, maar in NL hebben ze toch al jongvolwassenen (vrienden e.d.) om zich heen?
Waarom moet dit óók op vakantie? Ik zou zeggen: even weg uit het normale stramien, dát is m.i. vakantie.
 
Persoonlijk zou ik zeggen: boek een normale vakantie naar een land (voor mijn part het beoogde Turkije), huur een auto en ga rechtsaf waar een ander linksaf gaat. Je komt op de mooiste plekjes, treft andere mensen, je ziet nog eens wat en je leert 't échte land tenminste kennen (en je wordt niet genaaid met de toeristenprijzen)

Zo ben ik bijv. 3 weken naar Cuba geweest, basis Havana en van daar uit overal geweest en vanalles gezien...tot aan een half regenwoud waar nog nooit een toerist was geweest tot aan een toevallig ontdekte militaire basis waarbij een bewapende heli ons een aardige tijd gevolgd heeft

 Dan heb je tenminste nog een goed verhaal als je thuis komt, en dat allemaal door gewoon in een auto te stappen en te rijden.

Mijn idee: als je voor een resort kiest dan kies je voor gemak en dan kan je ook wel gewoon in NL blijven en/of naar Drenthe gaan.

(ken trouwens één stel: elk jaar 3 weken naar (de meest exotische) locaties, Mexico, Cuba, Costa Rica en weet ik wat niet meer...en altijd op een resort. Vraag je hoe de vakantie was: aah joh... gezellig, veel zon, eten was prima en de hele dag door aan 't bier en vaak in 't zwembad ploffen.
Vraag je hoe 't land zelf was dan kunnen ze je alleen iets vertellen over wat ze in de (bus)reis naar het resort hebben gezien. Mijns inziens zonde van het geldi) 

En als je wél een cultureel ritje wilt doen: hier in NL is ook nog genoeg te zien
(en ja, bij culturele ritjes zie je ook veel jongvolwassenen)
Je hoeft niet naar Normandie om de Antlantikwall te zien, is ook gewoon in NL.
Je hoeft niet naar Egypte om mummies te zien, die liggen ook in een kerkje in Friesland etc. etc.   

Ach, er zijn zoveel landen en er is zoveel te doen..zoveel keus

Henricus schreef op 04-01-2022 om 10:34:

De all inclusive, ik ga er vanuit dat Mar1 daarmee op de resorts doelt.

Ik ben redelijk cultureel ingesteld en heb dus ab-so-luut niets met resorts, slechts een enkeling komt het resort uit en ziet nog wat van de wereld en dat terwijl de wereld best mooi kan zijn!

Inzake meer/andere jongvolwassenen die er blijkbaar "moeten" zijn: misschien denk ik krom, maar in NL hebben ze toch al jongvolwassenen (vrienden e.d.) om zich heen?
Waarom moet dit óók op vakantie? Ik zou zeggen: even weg uit het normale stramien, dát is m.i. vakantie.

Persoonlijk zou ik zeggen: boek een normale vakantie naar een land (voor mijn part het beoogde Turkije), huur een auto en ga rechtsaf waar een ander linksaf gaat. Je komt op de mooiste plekjes, treft andere mensen, je ziet nog eens wat en je leert 't échte land tenminste kennen (en je wordt niet genaaid met de toeristenprijzen)

Zo ben ik bijv. 3 weken naar Cuba geweest, basis Havana en van daar uit overal geweest en vanalles gezien...tot aan een half regenwoud waar nog nooit een toerist was geweest tot aan een toevallig ontdekte militaire basis waarbij een bewapende heli ons een aardige tijd gevolgd heeft

Dan heb je tenminste nog een goed verhaal als je thuis komt, en dat allemaal door gewoon in een auto te stappen en te rijden.

Mijn idee: als je voor een resort kiest dan kies je voor gemak en dan kan je ook wel gewoon in NL blijven en/of naar Drenthe gaan.

(ken trouwens één stel: elk jaar 3 weken naar (de meest exotische) locaties, Mexico, Cuba, Costa Rica en weet ik wat niet meer...en altijd op een resort. Vraag je hoe de vakantie was: aah joh... gezellig, veel zon, eten was prima en de hele dag door aan 't bier en vaak in 't zwembad ploffen.
Vraag je hoe 't land zelf was dan kunnen ze je alleen iets vertellen over wat ze in de (bus)reis naar het resort hebben gezien. Mijns inziens zonde van het geldi)

En als je wél een cultureel ritje wilt doen: hier in NL is ook nog genoeg te zien
(en ja, bij culturele ritjes zie je ook veel jongvolwassenen)
Je hoeft niet naar Normandie om de Antlantikwall te zien, is ook gewoon in NL.
Je hoeft niet naar Egypte om mummies te zien, die liggen ook in een kerkje in Friesland etc. etc.

Ach, er zijn zoveel landen en er is zoveel te doen..zoveel keus

Henricus, je zegt het zelf: jij bent cultureel ingesteld en wil meer zien van de omgeving. Mensen die naar een resort gaan blijkbaar niet.

Dus om mensen die kiezen voor een resort nu avontuurlijke dingen aan te gaan raden, heel leuk, maar dat is waarschijnlijk niet wat die mensen ook echt leuk vinden om te doen in hun vakantie.

Ieder mens is anders en ook ieder mens heeft iets anders nodig in zijn vakantie.

Als mensen het prettig vinden om een week (of langer) aan het zwembad in de zon de hangen, wat is daar mis mee?

Als ik vorige week had kunnen kiezen tussen een resort in een warm land en mijn 'avontuurlijke' leven in dit druilerige weer hier en nu had ik het ook  wel geweten natuurlijk 😎

Maar ja, dit gaat over de zomer. 

ik vind dat neerkijken op all inclusive zo onaardig. Er zijn heel veel mensen die zo'n vakantie heerlijk vinden. Die wellicht niet geïnteresseerd zijn in culturele uitstapjes en ook niet willen kunnen zeggen dat ze in xxx zijn geweest. 

Als je graag een all inclusive vakantie wil boeken dan moet je dat vooral doen. En dan ben je niet verplicht om in Nederland te blijven. 

Een vriendin van mij gaat elk jaar met man  en drie kinderen naar een resort in Egypte. Heerlijk vinden ze dat. Ze doen nooit een excursie, ze zien niks van het land maar dat boeit ze ook totaal niet.
 Ze zoeken rust, een mooi zwembad voor de kinderen, eten en drinken en een strand. Zij genieten en dat is het enige wat van belang is en niet dat het zonde is want ze hadden ook een trektocht door de woestijn kunnen maken of een rondreis langs alle bezienswaardigheden (als ze dat zouden willen, zouden ze dat wel doen)  

Henricus schreef op 04-01-2022 om 10:34:

Persoonlijk zou ik zeggen: boek een normale vakantie naar een land (voor mijn part het beoogde Turkije), huur een auto en ga rechtsaf waar een ander linksaf gaat. Je komt op de mooiste plekjes, treft andere mensen, je ziet nog eens wat en je leert 't échte land tenminste kennen (en je wordt niet genaaid met de toeristenprijzen)

Nee nee, dat is eng want daar wonen vreemde mensen. Is toch heerlijk als je gewoon een bitterbal en frikandel kan eten op vakantie? Zullen die Corendon hotels vast hebben.

De verschillen tussen mensen komen vaak het meest tot uiting in de wijze waarop zij vakantie vieren.

Plantenbak schreef op 04-01-2022 om 12:42:

ik vind dat neerkijken op all inclusive zo onaardig. Er zijn heel veel mensen die zo'n vakantie heerlijk vinden. Die wellicht niet geïnteresseerd zijn in culturele uitstapjes en ook niet willen kunnen zeggen dat ze in xxx zijn geweest.

Als je graag een all inclusive vakantie wil boeken dan moet je dat vooral doen. En dan ben je niet verplicht om in Nederland te blijven.

Een vriendin van mij gaat elk jaar met man en drie kinderen naar een resort in Egypte. Heerlijk vinden ze dat. Ze doen nooit een excursie, ze zien niks van het land maar dat boeit ze ook totaal niet.
Ze zoeken rust, een mooi zwembad voor de kinderen, eten en drinken en een strand. Zij genieten en dat is het enige wat van belang is en niet dat het zonde is want ze hadden ook een trektocht door de woestijn kunnen maken of een rondreis langs alle bezienswaardigheden (als ze dat zouden willen, zouden ze dat wel doen)

Je vergeet nog de garantie op mooi weer. Er zijn gewoon mensen die geen enkel risico willen lopen op slecht weer. Die willen die paar weken geen regen. En dat mag gewoon. Helemaal eens dat dit neerkijken onaardig is. Overigens vind ik alle Russen over één kam scheren idem. Ik denk dat ze in het buitenland ook niet allemaal even positief zijn over die Hollanders. 

@Jesse_1 en @Kerstin75
Het neerkijken op de resortgasten, dat valt wel mee.
Iedereen moet zijn vakantie naar eigen inzicht invullen.

Ik vind het echter gewoon zonde om een x bedrag neer te tellen om naar een ver oord te gaan en dan niet veel meer doen dan wat potjes bier achterover tikken en aan het zwembad hangen. Dat kan je thuis, in Duitsland of in eigen land ook wel doen.
Voor het mooie weer hoef je ook niet altijd naar het buitenland. Mijn broer was ooit eens in Griekenland, week of 2, hoogzomer. Op een dag of 2 na alleen maar regen gehad. De laatste jaren hebben we hier in NL ook fraai tot zelfs knap warm weer gehad, ook daarvoor hoef je dus niet echt weg...al heb je in 't buitenland wel meer kans op fraai weer.

Mijn idee: als je een zak geld neertelt dan wil je ook waar voor je geld en dus ook wel wat zien van het land. (is ook goed voor de algemene ontwikkeling, je wordt er écht niet minder van!)
De wereld is (best) mooi en interessant, er is zoveel te zien, zoveel informatie te vergaren...en dan ga je je vakantietijd uitzingen aan het zwembad. Ik zeg: zonde!

@Tiepmiep
Dat bittenballen en frikandellen verhaal, sja..ieder z'n meug.
Zo trof ik ooit eens op een Deutsche camping een zootje hollanders die écht alles van huis hadden meegenomen. Van bier tot de aardappels aan toe. Alsof 't Duitsie bier slecht is, alsof ze daar geen aardappels kennen enz. Bijzonder om te aanschouwen.
Ik mag altijd het buitenlandse spul vrijwel altijd wel graag even uitproberen, van de lokale sigaretten/sigaren tot de sterke dranken en alles er tussen in. (nadeel: soms leer je wat kennen wat je nergens anders behalve daar lokaal kan krijgen. Dát is soms wel érg jammer!!)
De gehaktballetjes pinda, frikandelletjes mayo, bitterballen en mijn beerenburgje schuif ik bij thuiskomst wel weer naar binnen  

Tiepmiep schreef op 04-01-2022 om 13:31:

[..]

Nee nee, dat is eng want daar wonen vreemde mensen. Is toch heerlijk als je gewoon een bitterbal en frikandel kan eten op vakantie? Zullen die Corendon hotels vast hebben.

De verschillen tussen mensen komen vaak het meest tot uiting in de wijze waarop zij vakantie vieren.

Ben jij altijd zo veroordelend en kortzichtig? Of is dat alleen als het over vakanties gaat die jou niet in jouw straatje passen?

Henricus schreef op 04-01-2022 om 16:34:

@Jesse_1 en @Kerstin75
Het neerkijken op de resortgasten, dat valt wel mee.
Iedereen moet zijn vakantie naar eigen inzicht invullen.

Ik vind het echter gewoon zonde om een x bedrag neer te tellen om naar een ver oord te gaan en dan niet veel meer doen dan wat potjes bier achterover tikken en aan het zwembad hangen. Dat kan je thuis, in Duitsland of in eigen land ook wel doen.
Voor het mooie weer hoef je ook niet altijd naar het buitenland. Mijn broer was ooit eens in Griekenland, week of 2, hoogzomer. Op een dag of 2 na alleen maar regen gehad. De laatste jaren hebben we hier in NL ook fraai tot zelfs knap warm weer gehad, ook daarvoor hoef je dus niet echt weg...al heb je in 't buitenland wel meer kans op fraai weer.

Mijn idee: als je een zak geld neertelt dan wil je ook waar voor je geld en dus ook wel wat zien van het land. (is ook goed voor de algemene ontwikkeling, je wordt er écht niet minder van!)
De wereld is (best) mooi en interessant, er is zoveel te zien, zoveel informatie te vergaren...en dan ga je je vakantietijd uitzingen aan het zwembad. Ik zeg: zonde!

Precies; JIJ vindt het zonde.

All-in in Nederland is schaars en dan heb je (vziw) geen goede buitengelegenheid omdat ze niet rekenen op mooi weer.

Even een vergelijking: TO vraagt; weet iemand een leuke voetbalclub en dan komen er reacties als: joh, voetbal is niet leuk. Ga hockeyen of badmintonnen!
Gewoon ieder zijn eigen smaak. Bij alle sportclubs kom je leuke en minder leuke mensen tegen. Al zijn die bij hockey over het algemeen misschien iets meer elitair.

De reactie: het is misschien de laatste vakantie samen, dus ga iets leuks doen samen en cultuur snuiven, slaat wat mij betreft trouwens ook kant noch wal.
Onze  ca jongvolwassenen zouden wel mee willen op All-in vakantie, maar afhaken voor een vakantie waarbij ze 'interessante culturen moeten ontdekken'.

Henricus schreef op 04-01-2022 om 16:34:

@Jesse_1 en @Kerstin75
Het neerkijken op de resortgasten, dat valt wel mee.

Om vervolgens een hele post vol te typen met neerbuigende opmerkingen. 

Ik denk dat het TO niet zo interesseert wat jouw manier van vakantievieren is. 

Jesse_1 schreef op 04-01-2022 om 16:48:

[..]

Ben jij altijd zo veroordelend en kortzichtig? Of is dat alleen als het over vakanties gaat die jou niet in jouw straatje passen?

Joh maak je niet zo druk. Het is een forum hier he, met de bedoeling je mening te geven. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde toch? Zou druk worden in Turkije dan.

Tiepmiep schreef op 04-01-2022 om 19:09:

[..]

Joh maak je niet zo druk. Het is een forum hier he, met de bedoeling je mening te geven. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde toch? Zou druk worden in Turkije dan.

Het gaat er niet om dat jij een andere mening hebt, maar hoe jij schrijft over mensen die een andere manier van leven leuk vinden dan jij.

Je kunt een ander gewoon in zijn waarde laten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.