Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vakantie tips

Volgend jaar zomer (22) willen we graag naar een all inclusive in turkije. Met onze 2 zonen van dan 15 en 20. Heeft een van jullie suggesties voor een dergelijke vakantie waar ook andere jongvolwassenen komen? Mag van allerlei nationaliteiten zijn. 


Ben ooit in Antalya geweest, een zijweg van de boulevard, kleinschalig resort met zwembad, all inclusive, wat vermaak en netjes. In mei, helaas wel 4 van de 8 dagen wat bewolking gehad, maar dat zit vast goed in de zomer. 

Ik bezit totaal geen drang tot avontuur,  vind rust geen geldverspilling, ben vroeger platgegooid met cultuur, educatie, klassieke muziek, antiek en musea en geloof het allemaal wel. Ik hoef niet op safari, in een eindeloze rit tussen mij benauwende bergen te rijden, te zwemmen met haaien, elke kerk van binnen te bekijken en allerlei gerechten uit te proberen, beroofd of neergeschoten te worden,  om thuis een verhaal te hebben. 
Ik ervaar geen drang daar iets mee te "moeten". 
Mijn ex was wel zo: als het maar nuttig en educatief was en ik moet zeggen:  dat werkte behoorlijk op mijn zenuwen, dat zogenaamd ontspannen toch van alles moeten.  

Bijtje82 schreef op 02-01-2022 om 13:05:

Maar AI kan ook heel goed in Azië. Dat hoeft dan niet eens een cultuurshock te zijn. Of de Antillen etc. Er is zoveel keus.

Als je toch alleen voor AI en strand komt en het complex niet af gaat, ga dan alsjeblieft in Europa. Scheelt een hoop uitstoot ten opzichte van vliegen buiten Europa.

Bijtje82

Bijtje82

04-01-2022 om 23:15

ArianneH schreef op 04-01-2022 om 23:03:

[..]

Als je toch alleen voor AI en strand komt en het complex niet af gaat, ga dan alsjeblieft in Europa. Scheelt een hoop uitstoot ten opzichte van vliegen buiten Europa.

Ik ben niet zo'n AI fan. Maar ik zou geen verre reis laten schieten vanwege de uitstoot. Nu is het voor mij al zo'n 7 jaar geleden dat ik in een vliegtuig zat, maar goed dat doet er niet toe. Vind dit verder een onnodige discussie. 

Bijtje82 schreef op 04-01-2022 om 23:15:

[..]

Ik ben niet zo'n AI fan. Maar ik zou geen verre reis laten schieten vanwege de uitstoot. Nu is het voor mij al zo'n 7 jaar geleden dat ik in een vliegtuig zat, maar goed dat doet er niet toe. Vind dit verder een onnodige discussie.

jij misschien, maar het aardige van een discussieforum . . afijn. 

gr Angela

Wij gaan met de familie 1x per jaar op vakantie (buiten de zomervakantie om) . En kiezen dan voor zon en AI. Gewoon omdat dit makkelijker is met een grote groep met verschillende leeftijden (van baby tot puber) kan er ook nog opverschillende tijden gegeten worden. Ik zie het dan ook als een soort Centerparcs maar dan in de zon en ik hoef niet te koken.
Andere vakanties vul ik zeker anders in.
Als je wilt dat er leeftijdsgenoten zijn (en dat zal makkelijker zijn voor de 15 jarige, dan die van 20).
Kijk naar de faciliteiten. 
Waterpark/zwemparadijs/grote glijbanen/gratis wifi.  Dat soort faciliteiten trekken gezinnen met pubers aan.  
Maar als je googlt op turkije all inclusief tieners kom je vast wel wat tegen.
Wij zijn een keer naar Saturn Palace in Lara geweest. Waren genoeg tieners.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.