Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

30-12-2008 om 16:58

Van fietsstoeltje afklimmen

Hoi allen,

Mijn zoon is 5,5 en kan al zelf op het fietsstoeltje klimmen. Ik hou dan een hand vast van hem en ik houd de fiets vast. Maar op welke manier kan hij er handig vanaf klimmen waarbij hij niet meer dan 1 hand van mij nodig heeft?
Hij wordt een beetje zwaar en oud om er vanaf getild te worden elke keer.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

30-12-2008 om 18:00

Extra voetensteun

Ik heb bij de fietsenmaker een extra voetensteun gehaald en die op de juiste hoogte gezet om op te kunnen stappen. Eén is voldoende. Alleen de fiets vasthouden bij het op en afstappen was daarna voldoende.

Brianna F

Brianna F

30-12-2008 om 18:48

Geen fietsstoeltje meer

Mijn kinderen zaten met 5 jaar achterop de bagagedrager met een steuntje achter en 2 steuntjes vastgemaakt aan het frame van de fiets, dus geen fietsstoeltje meer.
Ik hield de fiets dan zo schuin, dat ze er zelf op konden stappen.

Fraz

Fraz

30-12-2008 om 23:53

Ik heb dezelfde als pelle maar

laat ze nooit op of af klimmen met behulp van het steuntje. Bij een eerder zitje (dezelfde dus) zijn allebei de steuntjes daardoor afgebroken. Ik heb twee manieren van opstappen. 1. ze klimmen via stang van de fiets op het zadel en laten zich zo op het zitje glijden of 2. ze gebruiken de naaf van de fiets (van het achterwiel) ipv dus die voetsteuntjes en klimmen zo op het zitje.

Zus

Zus

31-12-2008 om 12:13

En zelf fietsen?

Hoe goed fietst hij inmiddels op z'n eigen fiets? Misschien kan hij vaker zelf fietsen en in de enkele gevallen (als je bv in het donker gaat fietsen) dat hij wel achterop gaat, kun je hem wel tillen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.