Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prulletje

Prulletje

14-12-2008 om 14:44

Vegetarische kerstbrunch gerechten gezocht

Prulman wil al jaren eens gaan brunchen met de familie. Tot nu toe is het er niet van gekomen. Maar met kerstmis gaat het toch echt gebeuren! Alleen zijn alle restaurants al volgeboekt, ik ben niet zo'n vlotte En wordt de brunch gewoon thuis en kook ik zelf.
Maar wat eet je nu zoal bij een brunch? Weet iemand leuke vegetarische brunchgerechtjes?

Prulletje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-12-2008 om 10:47

Wraps of sandwhiches

Met lekkere vulling of beleg: geroosterde paprika met ruccola en roomkaas, oude kaas met mosterdmayonaise en tuinkers, gorgonzola met ansjovis en grote kappertjes (wel heftig!).

Of een lekker soepje, toast met champignonragout, salade met warme geitenkaas, honing en tijm.

Mag vis wel? Dan kunnen de wraps ook met roomkaas, gerookte zalm en dille, een sandwhich met markreel- of tonijnsalade, een schaal met haring en uitjes...

Hmmm krijg ook wel zin in zo'n lunch!

Laminaat

Laminaat

15-12-2008 om 19:26

Vis

Prulletje,

Eten de vegetariers wel vis? Want dan is er heeeel veel mogenlijk.
Laminaat

Ook zonder vis...

........is er heel veel mogelijk. Wraps met pittig gekruide quorn bijvoorbeeld, groentequiche, gevulde champignons, minipizzaatjes, maar het hangt zo van je msaak af. Een leuke site is vegatopia trouwens, ken je die?
Groeten,
Jonne

Prulletje

Prulletje

15-12-2008 om 22:55

Jammie!

Ja, de inspiratie komt al boven borrelen! Mini pizza's is een leuk idee voor dochter. Wraps, hartige taart, tortilla. Jammie, goede ideeen allemaal. Thanx so far

~~esther~~

~~esther~~

16-12-2008 om 10:49

Nog wat ideetjes

Om te beginnen: de nrcnext had een volledige vegetarische kerstmaaltijd staan. Met name het venkeltaartje en de preisoep lijken me ook erg geschikt voor een luxe lunch http://www.nrcnext.nl/uitenthuis/koken/article2092663.ece

Verder: salades! Coleslaw: witte/spitskool en wortel, dressing van mayonaise en yoghurt. Sinaasappel met rode ui, dressing van rode wijnazijn met olijfolie en veel versgemalen zwarte peper. Tomaat met mozzarella en basilicum.

Een paar leuke kaasjes kan ook altijd: wel eens blauwe geitenkaas geprobeerd? Passendale: voelt jong aan maar heel veel smaak. Brie, oude brokkelkaas, jonge kaas. Je moet dan wel of vegetarische kaas hebben of een vegetarier die niet heel erg op z'n strepen staat.

En minicroissantjes: koop een blik croissantdeeg en snij ieder croissantflap in vieren (gaat heel goed met zo'n pizzarolleretje). Je kan ze vullen met een beetje kaas, of chocola, of wat je verder nog invalt.

groene specht

groene specht

16-12-2008 om 14:19

Vegatopia

Op www.vegatopia.nl staan ook elk jaar verschillende veggie kerstmenu's. Dit jaar meerdere buffetachtige menu's waar je ook heel goed brunchgerechten uit kunt halen. Zitten weer heel lekkere gerechten bij.

Ha nog een vegatopia-liefhebber!

Ik vind het een hele goeie site,
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.