Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuizen of niet

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik hoop vamharte Hulp met mijn probleem te vinden.
Het zit zo. Mijn man en ik zijn twee jaar geleden verhuisd van een nieuwbouwwoning naar mijn ouderlijke huis achteraf. Dit is altijd onze wens geweest. Mijn ouders zijn nu onze buren. Helaas heeft mijn man een jaar geleden dikke ruzie gekregen met mijn ouders. Ze zijn nu wel weer on speaking teems alleen heeft het wel heel vee invloed gehad op onze relatie. Het heeft er ook bij mij ingehakt met als gevolg een zenuw inzinking.
Dat gaat nu weer goed maar we gaan wel steeds meer twijfelen aan de keus om hier te gaan wonen. Het is we erg achteraf. We moeten de kinderen overal naartoe brengen en dat kost erg veel tijd. De kinderen willen ook graag vaker op de fiets naar school en vriendjes. Ook kan mijn man zijn draai hier niet vinden. Ik wil best voor mijn man en kinderen verhuizen maar hoe moet het dan met deze woning. Deze woning moet in de familie blijven. Heb wel vier broers en zussen maar denk niet dat iemand anders hier zou willen wonen. En wat als we weer in het dorp wonen en daar ook onze draai niet kunnen vinden.

Ik vind het heel moeilijk wat te doen. Diep van binnen weet ik dat we moeten doen wat ons hart ons ingeeft. Het is ons leven. Maar ik heb het gevoel dat ik mijn ouders dan in de steek laat.

Verhuren?

Als je de woning verhuurt blijft de woning in de familie en kun je later mogelijk ooit eens, als jullie het rustiger aan willen doen en de kinderen uit huis zijn, weer opnieuw intrekken.

Tsjor

Tijgeroog

Tijgeroog

07-11-2018 om 15:02

Waarom?

Waarom moet het huis in de familie blijven? Van wie is het huis?

Volgens mij is het beter om te verhuizen. Ik geloof dat het voor jullie allemaal niet goed is om daar te wonen. Er zit een risico aan, maar hier zijn jullie ook niet gelukkig, dus een goede reden om de gok te wagen.
En bedenk dan wel goed waar je dan wel wil gaan wonen. Is er reden om aan te nemen dat jullie in het dorp ook je draai niet kunnen vinden? Wat vind je belangrijk aan je huis en je woonplaats?

Eigen leven

Ik snap dat jullie wens om van nieuwbouw naar achteraf te willen. Maar dit is niet het huis, nu niet en later ook niet. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je man over een jaar of tien terug zou willen; herinneringen vergeet je niet.
Maar daar blijven is zo te lezen ook geen optie.

Ga op zoek naar een woning waar jullie beiden gelukkig zijn.
En laat de toekomst los.

Zelf hebben wij meerdere keren verhuisd. Dat kwam toevallig zo uit.
In elk huis waren we gelukkig, want we hadden het goed met elkaar.
Voor mij zie ik een huis ook als iets materialistisch; je laat vanzelf het oude huis los, wanneer een vervanging zich aandoet.

huh?

Waarom 'moet' de woning in de familie blijven? Als dat is omdat je ouders dat willen, dan kopen ze 'm zelf maar. Jij hebt nu je eigen 'familie' (gezin) en je ouders zijn daar geen deel van. Kies wat bij jullie past. Dat lijkt me belangrijker dan je ouders pleasen.

puppie2106

puppie2106

08-11-2018 om 10:57 Topicstarter

Ter verduidelijking

De woning is van mijn ouders en het staat op het landgoed van mijn ouders.Wij huren de woning van hun. Al mijn broers en zussen zijn daar opgegroeid. Vandaar dat mijn ouders niet willen dat er een vreemde in de woning komt.

Het is mijn ouderlijke huis. Ik heb daar mijn hele jeugd tot mijn 21e gewoond. Voor mij heeft het huis heel veel emotionele waarde en ik zou daar heel graag willen blijven wonen. Toen wij daar zijn gaan wonen hebben wij ons misschien niet goed beseft dat het zoveel werk is om achteraf te wonen. En dan bedoel ik niet alleen het brengen en halen maar ook de tuin etc.
Het huis staat in hetzelfde dorp als waar mijn man en ik ook altijd hebben gewoond. Dus we willen het dorp niet uit. Het probleem is ook een beetje dat ik bang ben dat mijn man nergens echt gelukkig wordt omdat hij kampt met depressies. Dus om voor hem te gaan verhuizen met het risico dat het daar ook niet lukt, zie ik om die reden niet echt zitten.

Marie

Marie

08-11-2018 om 12:28

praktische problemen?

Het zijn dus vooral praktische problemen?

Voor onderhoud van de tuin zou je natuurlijk samen met je ouders een tuinman in kunnen huren? Ik neem aan dat de tuin voor hun ook veel werk is?

Wat is de reden dat de kinderen niet zelf naar school enzo kunnen fietsen? Anders combi met op de fiets heen en met de auto en fiets op auto weer terug?
Hoe lang gaat dit probleem nog duren?
Hoe deed je dat zelf vroeger dan? Wat is er nu anders dan destijds?

Is er al nagedacht over de toekomst? Als je ouders komen te overlijden. Wat gebeurt er dan met hun huis? Gaan jullie daar wonen of is dat "verzegd" aan de oudste?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.